Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

První vodíkový vůz prošel přísnými testy IIHS, jak Hyundai Nexo obstál?

Ondřej Mára
Diskuze (2)

V evropském testu bezpečnosti Euro NCAP se Hyunda Nexo objevilo již v minulém roce, teď však model vyzkoušela i americká organizace IIHS, pro kterou se jednalo o první zkušenost s vodíkovým modelem.

Crash-testy a zkoumáním bezpečnosti nových modelů se po celém světě zabývá řada organizací, výsledky americké Insurance Institute for Highway Safety však patří k těm nejsledovanějším. Je tak možná trochu s podivem, že automobil na vodíkový pohon se technikům z IIHS dostal poprvé do rukou teprve nyní, rozhodně na nich ale zanechal dobrý dojem.

Tím vozem bylo Hyundai Nexo, které se v současnosti prodává pouze na jediném americkém trhu – sluncem zalité a ekologií posedlé Kalifornii, která je rájem alternativních paliv. Jak IIHS dodává, Nexo by se na seznam testovaných automobilů standardně nedostalo, jeho testování však navrhla sama automobilka Hyundai a evidentně dobře věděla proč. Nexo si totiž odvezlo prestižní hodnocení Top Safety Pick +.

Pro získání tohoto hodnocení přitom musí každý automobil obstát v šesti zkouškách, které zahrnují čelní náraz s malým přesahem na straně řidiče a na straně spolujezdce, čelní náraz s běžným přesahem, odolnost boků a střechy, ochranu hlavy a sedadla. Vůz také musí mít nadprůměrné výsledky v oblasti prevence čelní srážky a vysoké hodnocení kvality světlometů.

Zajímavostí přitom je, že v testu čelních světlometů si lépe vedly až modely vyrobené po červnu tohoto roku, kdy automobilka upravila jejich nastavení a zajistila tak řidiči lepší viditelnost – a to především v zatáčkách. Vozy vyrobené do června dostaly místo hodnocení „dobré“ pouze hodnocení „přijatelné,“ což ale pořád stačilo na druhé nejvyšší hodnocení Top Safety Pick.

Video se připravuje ...

Velice pozitivně však IIHS hodnotilo asistenční systémy „Standardní systém prevence čelní srážky obdržel nadprůměrné hodnocení.„ Vozidlo dokázalo zabránit srážce v rychlostech 12 MPH (19,3 km/h) i 25 MPH (40,2 km/h) a je vybaveno systémem varování před čelní srážkou, který splňuje kritéria NHTSA,“ uvádí hodnocení IIHS.

Není to přitom poprvé, co některá ze známých organizací rozbíjela Hyundai Nexo. V říjnu minulého roku se Nexo dostalo do rukou odborníků z Euro NCAP, od kterých si rovněž odneslo plný počet bodů.

Ondřej Mára
Diskuze (2)

Doporučujeme

12. 8. 2019 14:43
Re: To je fakt...
...nepodaril si sa.
Avatar - JirkaV8
12. 8. 2019 14:27
se nepovedl
Hnujdají nic moc, teda nic, ne moc. Kdo si koupí Hjundaje, na dosmrti ku.n.da je. Děkuji