Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Prodej aut kmenové značky VW klesl v říjnu o 6,2 procenta

ČTK ČTK 11. 11. 2018
17
16
Zobrazit náhledy (17)
FAW Volkswagen Bora FAW Volkswagen Bora FAW Volkswagen Bora FAW Volkswagen Bora FAW Volkswagen Bora FAW Volkswagen Bora FAW Volkswagen Bora FAW Volkswagen Bora FAW Volkswagen Bora FAW Volkswagen Bora FAW Volkswagen Bora FAW Volkswagen Bora
Prodej aut kmenové značky koncernu Volkswagen v říjnu znovu klesl. Meziročně se snížil o 6,2 procenta na 516.900 vozů.

Firma na svém webu uvedla, že doplácí především na trvající pokles poptávky v Číně způsobený obchodní válkou se Spojenými státy. Ta znejišťuje čínské zákazníky.

Prodej na čínském trhu, který je pro automobilku tak důležitý, se v uplynulém měsíci snížil o 9,8 procenta na 274.100 kusů. Pokles v Evropě se očekával kvůli nově platným přísnějším evropským výfukovým testům (WLTP). V říjnu činil 7,1 procenta a byl dokonce slabší než v září.

"Očekáváme, že se toto zotavení protáhne do listopadu a prosince," řekl agentuře DPA člen představenstva značky VW Jürgen Stackmann. Zřetelně se říjnový propad nicméně projevil doma v Německu, kde značka prodala o 11,7 procenta aut méně.

Za prvních deset měsíců roku značka VW dále vykazuje růst. S 5,14 milionu vozů prodala o 1,9 procenta více aut než ve stejném období loni. Podle Volkswagenu to představuje nový rekord.

O 26 procent slabší prodej zaznamenala v říjnu i dceřiná firma Audi, odbyt činil pouze 117.600 vozů. Prodej v Evropě se meziročně snížil dokonce o 53 procent, většina modelů Audi zatím podle agentury DPA nebyla upravena tak, aby splňovala parametry měření WLTP. Za období od začátku roku vykazuje Audi pokles o 0,9 procenta.

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

Bude krize? :D
KubikCv
| 13. 11. 2018
Trh není nafukovací a to že je hodně producentů v ČR vázáno na automotive,je prostě nezdravé :-) Upřímně by mě zajímalo,jestli mi někdo potvrdí to,že má Bolka krizový plán, že v případě propadu prodejů nových aut skokově zdraží auta a zároveň sníží produkci :-)
Avatar - Emel
Bude krize? :D
Emel
| 13. 11. 2018
Nevím který dodavatel snižuje produkci o 70%, ale produkce aut v ČR rozhodně neklesá, takže je spíš jen nahrazen jiným dodavatelem. Ve střednědobém horizontu se otazník vznáší nad TPCA, tam to může dopadnout asi jakkoli...

Omezení hypoték je naopak snaha o regulaci, která má krizi bránit a posílit stabilitu bank.
Další krize bude, o tom žádná, jen asi dneska nedokážeme říct proč ani kdy. Poslední krize byla krize bank, ta nová může být zase něco úplně jiného...
Bude krize? :D
KubikCv
| 12. 11. 2018
Sice nejsem ekonom,ale podle toho co zjišťuju tipuju další krizi. Nejmenovaný dodavatel do automotive na příští čtvrtletí snižuje produkci o 70% .... a pánové a dámy z ČNB zpřísňují podmínky hypoték, i když platy rostou a je minimální nezaměstnanost. Žeby se nám vymstila přílišná orientace na evropské trhy?
Co je to "kmenová značka"?
Xonik
| 12. 11. 2018
Není to ani tak novotvar jako spíš nesmysl. Kmenových značek VW Group je dnes několik, takže takto by mohl začínat článek klidně třeba o Audi...
Avatar - Emel
Na Čínu...
Emel
| 12. 11. 2018
Za 1-9 má VW jako skupina náskok cca. 400t aut, pokud by jeho měsíční ztráta za 10-12 byla jen těch 6% z měsíčních prodejů kolem 900.000, tak by do konce roku ztratil cca. 160t ze svého náskoku. Inu, uvidíme.

Ad Passat: Co se bude dít s přechodem na EV těžko říct. Pro mě by to ale bylo velký překvapení, přece jen, Passat je v Evropě na 160t za 1-9, jeho nejlepší přímí konkurenti jsou 65 (Superb) a 60 (Insignia), Mondeo má 46t... je fakt, že Tiguan s 230 mu ukázal záda dost důrazně, ale zřejmě to kupodivu nejde příliš na úkor Passatu, který jede pořád svoje.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku