Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Prodej aut kmenové značky VW klesl v říjnu o 6,2 procenta

ČTK
Diskuze (16)
Prodej aut kmenové značky koncernu Volkswagen v říjnu znovu klesl. Meziročně se snížil o 6,2 procenta na 516.900 vozů.

Firma na svém webu uvedla, že doplácí především na trvající pokles poptávky v Číně způsobený obchodní válkou se Spojenými státy. Ta znejišťuje čínské zákazníky.

Prodej na čínském trhu, který je pro automobilku tak důležitý, se v uplynulém měsíci snížil o 9,8 procenta na 274.100 kusů. Pokles v Evropě se očekával kvůli nově platným přísnějším evropským výfukovým testům (WLTP). V říjnu činil 7,1 procenta a byl dokonce slabší než v září.

"Očekáváme, že se toto zotavení protáhne do listopadu a prosince," řekl agentuře DPA člen představenstva značky VW Jürgen Stackmann. Zřetelně se říjnový propad nicméně projevil doma v Německu, kde značka prodala o 11,7 procenta aut méně.

Za prvních deset měsíců roku značka VW dále vykazuje růst. S 5,14 milionu vozů prodala o 1,9 procenta více aut než ve stejném období loni. Podle Volkswagenu to představuje nový rekord.

O 26 procent slabší prodej zaznamenala v říjnu i dceřiná firma Audi, odbyt činil pouze 117.600 vozů. Prodej v Evropě se meziročně snížil dokonce o 53 procent, většina modelů Audi zatím podle agentury DPA nebyla upravena tak, aby splňovala parametry měření WLTP. Za období od začátku roku vykazuje Audi pokles o 0,9 procenta.

ČTK
Diskuze (16)
Avatar - KubikCv
13. 11. 2018 23:45
Re: Bude krize? :D
Trh není nafukovací a to že je hodně producentů v ČR vázáno na automotive,je prostě nezdravé :-) Upřímně by mě zajímalo,jestli mi někdo potvrdí to,že má Bolka krizový plán, že v případě propadu prodejů nových aut skokově zdraží auta a zároveň sníží produkci :-)
Avatar - Emel
13. 11. 2018 18:46
Re: Bude krize? :D
Nevím který dodavatel snižuje produkci o 70%, ale produkce aut v ČR rozhodně neklesá, takže je spíš jen nahrazen jiným dodavatelem. Ve střednědobém horizontu se otazník vznáší nad TPCA, tam to může dopadnout asi jakkoli...

Omezení hypoték je naopak snaha o regulaci, která má krizi bránit a posílit stabilitu bank.
Další krize bude, o tom žádná, jen asi dneska nedokážeme říct proč ani kdy. Poslední krize byla krize bank, ta nová může být zase něco úplně jiného...
Avatar - KubikCv
12. 11. 2018 20:51
Bude krize? :D
Sice nejsem ekonom,ale podle toho co zjišťuju tipuju další krizi. Nejmenovaný dodavatel do automotive na příští čtvrtletí snižuje produkci o 70% .... a pánové a dámy z ČNB zpřísňují podmínky hypoték, i když platy rostou a je minimální nezaměstnanost. Žeby se nám vymstila přílišná orientace na evropské trhy?
12. 11. 2018 18:51
Re: Co je to "kmenová značka"?
Není to ani tak novotvar jako spíš nesmysl. Kmenových značek VW Group je dnes několik, takže takto by mohl začínat článek klidně třeba o Audi...
Avatar - Emel
12. 11. 2018 16:43
Re: Na Čínu...
Za 1-9 má VW jako skupina náskok cca. 400t aut, pokud by jeho měsíční ztráta za 10-12 byla jen těch 6% z měsíčních prodejů kolem 900.000, tak by do konce roku ztratil cca. 160t ze svého náskoku. Inu, uvidíme.

Ad Passat: Co se bude dít s přechodem na EV těžko říct. Pro mě by to ale bylo velký překvapení, přece jen, Passat je v Evropě na 160t za 1-9, jeho nejlepší přímí konkurenti jsou 65 (Superb) a 60 (Insignia), Mondeo má 46t... je fakt, že Tiguan s 230 mu ukázal záda dost důrazně, ale zřejmě to kupodivu nejde příliš na úkor Passatu, který jede pořád svoje.