Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Prodej aut v Evropě (květen 2009): Volkswagen Golf, následován Fiestou, 207, Corsou a Puntem

Aleš Dragoun
Diskuze (180)
Volkswagen Golf byl v květnu 2009 opět nejprodávanějším automobilem v Evropě. Za prvním místem už ale obsadily pozice malá auta, jejichž úspěch podporuje šrotovné.

Golfů se v pátém měsíci letošního roku prodalo 52.838 kusů, Fiesta tentokrát zaostala o takřka 13.000 (!) aut, skončila druhá s 39.955 novými vozy. Malému Fordu ovšem patří znovu prvenství mezi skokany – oproti předchozímu roku (a starší generaci) si totiž polepšil o 56 %. Zavedení šrotovného v Británii a běžící programy v mnoha další zemí Evropy dále zvýraznily tradičně velký zájem o malá auta.

Golf je trochu speciální případ. V mezičase absolvoval též generační výměnu a tentokrát získal slušných 32,1 %. I nadále má ovšem obrovský náskok před ostatními zástupci nižší střední třídy, Astra i Focus mají něco málo přes polovinu jeho prodejů.

Na bronzovém stupínku celkového květnového žebříčku se umístil Peugeot 207 s 34.318 kusy, ten ovšem ve srovnání s loňskem ztratil 11,1 %. Top 10 doplňují stále stejné modely, které si ovšem mírně proházely pořadí. Čtvrtá je Corsa (jako Opel i coby britský derivát se značkou Vauxhall), pátý Fiat Punto, šestá malá Panda, sedmá Astra, osmý Ford Focus, až devátý je VW Polo a nejlepší desítku uzavírá Clio.

Z modelů v Top 10 si kromě zmíněných Fiesty a Golfu oproti loňsku hodně polepšil též Fiat Panda, a to o 37,9 %. Před rokem se prodalo 20.386 medvídků, letos 28.111, mezi šplhouny mu tak tentokrát patří druhé místo. Polepšil si také druhý zástupce Fiatu Punto (+ 12,6 %), v černých číslech je i Polo, jeho prodeje se ale tentokrát zvýšily jen o 1,7 %, právě nyní dochází ke generační obměně. Největší propad naopak zaznamenal Ford Focus, a to o 25,9 %, následuje Renault Clio s - 20,5 % a Peugeot 207 s - 11,1 %. Meziroční poklesy tedy nebyly v květnu tak velké.

Žebříčku od začátku roku dominuje Volkswagen s Golfem (224.699 kusů) před Fiestou (199.546) a Peugeotem 207 (157.070). Prodeje Fiesty jsou v meziročním srovnání opět vysoké, polepšila si o 32,2 %. Hodně získala též Panda (+ 28,3), Golf má + 7,5 % a Polo + 5,9 %. Všichni ostatní zaznamenali propady, největší Astra (- 32 %), následuje Clio s - 31,2 %, Focus má - 26,9 % a bronzová 207 - 23,2 %.

Evropský trh v květnu 2009 – Pořadí modelů
-Značka/modelProdej [ks]Prodej [ks]Změna [%]Prodej [ks]Prodej [ks]Změna [%]
-Období5/20095/20085/09-5/081-5/20091-5/20081-5/09 – 1-5/08
1.Volkswagen GOLF52 83840 00632,1%224 699209 1117,5%
2.Ford FIESTA39 95525 61056,0%199 546150 89132,2%
3.Peugeot 20734 31838 588-11,1%157 070204 494-23,2%
4.Opel/Vauxhall CORSA31 54734 539-8,7%147 460175 136-15,8%
5.Fiat PUNTO30 77127 32412,6%138 220148 109-6,7%
6.Fiat PANDA28 11120 38637,9%130 028101 38328,3%
7.Opel/Vauxhall ASTRA27 63528 909-4,4%109 397160 963-32,0%
8.Ford FOCUS26 85136 236-25,9%129 470177 064-26,9%
9.Volkswagen POLO26 45326 0031,7%133 431125 9845,9%
10.Renault CLIO24 42330 739-20,5%112 217163 198-31,2%

Mezi značkami je v květnu nejúspěšnější opět německý Volkswagen, jehož prodej ve srovnání s loňskem narostl o 9,3 %. Tímto výsledkem VW předstihl i italský Fiat (+ 3,7 %). Ve Wolfsburgu tak mohou děkovat nové generaci svého bestselleru nižší střední třídy a doufají v podobný úspěch nového Pola.

V počtech kusů je druhý Ford, značky Opel a Vauxhall se vrátily zpět na třetí místo, které v květnu přepustily Fiatu. První desítku nejúspěšnějších automobilek doplňují Peugeot, Renault, Citroën, Toyota a Audi. Neuzavírá jí ovšem Mercedes-Benz, tentokrát se do Top 10 protlačil jeho úhlavní mnichovský soupeř. Největší propad má tentokrát Renault (- 16,5 %), ve dvouciferných hodnotách se pohybuje i BMW (- 15,4 %).

Volkswagen je první i celkově od ledna, druhý Ford má takřka o 120 tisíc aut méně, následují Opel/Vauxhall a Renault, Peugeot a Fiat jsou již pod hranicí půl milionu prodaných kusů. Meziroční srovnání za prvních pět měsíců nevypadá ani pro jednu automobilku lichotivě – všichni velcí hráči evropského trhu prodali méně než v roce 2008. Nejmenší ztrátu má Volkswagen, a to - 2 %, těsně následuje Fiat (- 4,2 %), Ford (- 5,8 %) a Audi (- 6,7 %). Nejhlubší propad zaznamenali v Mnichově: - 24,8 %. Přes dvacetiprocentní hranici je ale tentokrát jen Renault (- 21,6 %), znamená to tedy, že se trh začíná - s vydatnou podporou ze státních rozpočtů - pomalu uzdravovat.

Jak se bude vyvíjet dále, to ukáží až červnové výsledky.

Evropský trh v květnu 2009 – Pořadí značek
-Značka/modelProdej [ks]Prodej [ks]Změna [%]Prodej [ks]Prodej [ks]Změna [%]
-Období5/20095/20085/09-5/081-5/20091-5/20081-5/09 – 1-5/08
1.Volkswagen150 934138 1179,3%676 403690 229-2,0%
2.Ford111 204116 675-0,4%539 678572 811-5,8%
3.Opel/Vauxhall98 801107 815-8,4%449 394551 881-18,6%
4.Fiat93 36190 0183,7%441 814461 069-4,2%
5.Peugeot89 29495 022-6,0%402 771486 207-17,2%
6.Renault86 370103 482-16,5%408 132520 319-21,6%
7.Citroën76 16778 803-3,3%349 404401 605-13,0%
8.Toyota58 57263 029-7,1%297 747360 932-17,5%
9.Audi53 96759 208-8,9%263 953282 802-6,7%
10.BMW53 33563 015-15,4%229 470305 297-24,8%

Aleš Dragoun
Diskuze (180)
Avatar - Hammunasakra
24. 6. 2009 00:18
Re: Milý white label(e)!
Za NADPIS!!!!!!!!!!!!! se "omlouvám"! ;-)
S tím uložením - "já vím" - a z těch informací co jsou DOSTUPNÉ to OPRAVDU vypadá/působí, že vw plánuje DVA Passat(y), tedy budoucí Passat (jako "klon" GOLFu a zaměřený na ty "slabší/levnější" ve střední třídě a pak něco "lepšího" - což by snad MOHLO stejně jako minulá generace "přebírat" techniku A4 (Passat, Passat CC a Passat XXL - TO bude "radosti" :yes: :-)
Avatar - Hammunasakra
23. 6. 2009 22:53
Re: Milý maxo!
Já si NEmyslím, že by 2.7 TDi byl "špatný" motor, ale napsala jsem to proto, že už před lety "prohrál" s nyní "končícím" V6 2.7 HDi - a tento výkon (myslím že má výkon 140 kW/400 Nm, což je dnes už oblast "zabraná" čtyřválci - ostatně i Mercedes(í) čtyřválec 2,1 ve verzi 250 CDi je o DOST DÁL :yes: ;-) )
Proč Mercedes u svého naftového třílitrového šestiválce nepoužívá tak jako ostatní 2 turba NEtuším - myslím že i přes "skvělé" hodnoty motoru 350 CDi, křivka točivého momentu MUSí být trochu limitována použitím právě "jen" jednoho turba..
A myslím že je jen otázka času a i Mercedes v "příští generaci" motor "předělá" na verzi s dvěma turby.
PS: Na ten "nový" Passat jsem opravdu ZVĚDAVA, dle předběžných informací na mne působil spíše "opačně" - tedy že je zaměřen spíše proti "slabším/levnějším" vozům střední třídy - řekněme proti Mazdě 6 - a "mechanicky" to bude opravdu "jen" (prodloužený) Golf, jistě něco "vymysleli", "tipuji" že připravují nějaký "passat XXL" nebo něco takového (prostě něco mezi Passat a Phaeton) ;-)
Dobrou noc :-)
Avatar - white label
23. 6. 2009 22:42
Re: NADPIS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!…
Taky proto, že minulý Passat měl podélně uložený motor jako Audi a tak "její" techniku přebíral (i jako celek) velmi snadno...
Navíc si Audi chce možná (aspoň ve střední třídě) nechat něco jen pro sebe... ;-)
Avatar - Hammunasakra
23. 6. 2009 22:23
Re: Milý white label(e)!
Nu 350 CDi by se možná spíše mělo "porovnávat" s 335 d - nebo?
Co se týče porovnávání onoho motoru Jaguar a Mercedes vím že "číslíčkové" rozdíly NEbylo příliš velké a byť v NAMĚŘENÝCH hodnotách zrychlení byl "o fous" rychlejší mercedes (já se "nejvíce" dívám na 0-160 km/h, neb tato hodnota bývá i jak u slabších, tak u silnějších motoru a lze tak CELKOVĚ srovnávat větší množství automobilů a přeci jen mi to příjde "smysluplnější" než ta "obehraná" hodnota 0-100 km/h), v oné "mé" dispiclíně 0-160 km/h myslím o 0,4 s - nicméně v "číselném" hodnocení jako takového celkově i ve všech "pod"disciplínách vyhrál zase Jaguar (jak jsem tady psala - také jen "o pár" bodů v každé - celkově 693 x 679) - to mi ale NEpříjde až tak "důležité" - celkově jsou to OBĚ evidentně VELMi (a tím myslím opravdu VELMi!) povedené pohonné jednotky (PSA/Ford zřejmě zůstal stejně "pohodový" a relativně dost "posílil", Mercedes snad v kategorii "pohoda/kultura" udělal ještě VĚTŠí pokrok a "posílil" v reálu více než zajímavě) - možná měla na lepší čas VLIV i 7mi stupňová převodovka (nevím) ... jak už jsem tu včera/převčírem či kdy PSALA: Asi stále NEJ"dál" je stále bmw 35d - ti ostatní jsou celkem vyrovnaní a KAŽDÝ z nich "stojí za hřích" (vím že se HODNĚ dá na desetinky v čase i ve spotřebě, na druhou stranu to jsou naměřené hodnoty při MAXimálním záběru, což ale VĚTŠINA z nás vlastně NIKDY NEvyužije - a pro "normální/běžný" provoz budou jistě SKVĚLÉ VŠECHNY 3 motory (bmw, mercedes i jaguar ... a mne těší že "skorotento" motor se dá pořídit do Citroën C5, C6 a jistě i DS5 a brzy se mohou těšit i majitelé nových Peugeotů).
Jsem zvědava jak na to zareaguje vw se svým Passat - někde (snad v AutoZeitung?) jsem četla že ten příští bude použitou mechanikou "jen" prodloužený Golf začínající motorem 1.2 TSi, docela by mne ZAJÍMALO, zda se "odhodlají" do něj "zabudovat/použít" i V6 3.0 TDi od Audi (motor audi 2.7 TDi je asi "na odpis" - i dříve byl "slabší" než ten v Citroën(ech) a Peugeot(ech), ale teď už je opravdu DOST "mimo" - zřejmě "skončí" jako "starý" V6 2.7 HDi), nebo Passat zůstane motorově "posazen" spíše trochu NÍŽ
Pěkný den :-)
Avatar - Hammunasakra
23. 6. 2009 22:01
Re: Milý white label(e)!
No tak to už NEmusím shánět.. :-)
PS: NE vážně: DĚKUJi - to "nižší hlučnost" se mi vyloženě LÍBí ;-)
Dobrou noc (snad to "vyjde" :-)