Prodej aut v Německu v květnu meziročně klesl o polovinu
Prodej nových osobních automobilů v Německu se v květnu kvůli koronavirové krizi meziročně snížil o 49,5 procenta na 168.148 vozů.
Pokles nicméně zpomalil ve srovnání se zhruba 61 procenty v předchozím měsíci. Odbyt české značky Škoda se v Německu v květnu meziročně snížil o 47,8 procenta na 9768 vozů. Škoda nicméně byla nejsilnější dováženou značkou na německém automobilovém trhu s podílem 5,8 procenta.
Německé vládní strany ve středu schválily nový balík opatření na podporu ekonomiky zasažené pandemií koronaviru v hodnotě 130 miliard eur (téměř 3,5 bilionu Kč). Automobilkám se nakonec nepodařilo prosadit státní podporu na koupi benzinových a dieselových aut, koalice se totiž usnesla na tom, že finančně podpoří jen nákup elektromobilů.
Německo je největším automobilovým trhem v Evropě. Zprávu o květnovém vývoji prodeje aut v celé Evropské unii zveřejní 17. června Evropské sdružení výrobců automobilů (ACEA).
Český Svaz dovozců automobilů (SDA) tento týden oznámil, že v České republice prodej nových osobních aut v květnu meziročně klesl o 44,4 procenta na 13.385 vozů.