Prodej automobilů v USA v červenci nečekaně stoupl
Americký trh s automobily táhnou především nákupy velkých sportovně užitkových vozů (SUV) a pick-upů, které využívají levného benzinu a nízkých úrokových sazeb.
Největší tamní výrobce General Motors zvýšil v meziročním srovnání prodej svých vozů o šest procent. Americká dvojka Ford Motors prodala o pět procent více vozů než před rokem a odbyt skupiny Fiat Chrysler vzrostl o šest procent.
Ford odhadl, že minulý měsíc se celkový prodej vozů na americkém trhu zvýšil o šest procent na 1,55 milionu. V celoročním přepočtu by to znamenalo asi 17,7 milionu vozů, což by byl nejvyšší odbyt od roku 2001.
Analytici čekali v červenci růst prodeje jenom o tři procenta. V celém roce předpokládají odbyt zhruba 17,1 milionu aut, což by rovněž znamenalo čtrnáctileté maximum.
Toyota, která je trojkou amerického trhu, prodala o 0,6 procenta více automobilů než o rok dříve. Odbyt vozů Honda vzrostl o osm procent a podobně si vedla další automobilka Nissan.
Hyundai posílil prodej o šest procent na své dosavadní maximum. Také Volkswagen prodal o více než dvě procenta než před rokem a odbyt jeho nových verzí vozů Golf a Jetta byl proti loňskému červenci více než dvojnásobný.
Údaje o prodeji automobilů jsou důležitým ukazatelem vývoje celkových spotřebních výdajů. Ty zajišťují více než polovinu ekonomické aktivity Spojených států a kategorie spotřebitelských výdajů se na hrubém domácím produktu USA podílí zhruba dvěma třetinami.