Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Prodej elektromobilů se za tři čtvrtletí ztrojnásobil na 1732 aut

ČTK
Diskuze (37)

Prodej nových elektromobilů na českém trhu vzrostl za letošní tři čtvrtletí meziročně o 195 procent na 1732 aut. Prodej hybridních vozů se zvýšil o 44 procent na 8310 aut. Prudký nárůst o 360 procent zaznamenaly plug-in hybridy.

Vyplývá to z údajů Svazu dovozců automobilů. Celkový prodej nových osobních aut v Česku se za tři čtvrtletí meziročně snížil o 22,4 procenta na 148.319 vozů.

Z pohledu uživatele je podle Leoše Kabáta ze společnosti Schneider Electric výměna klasického automobilu za plug-in hybrid ideální volbou. "Nabízí komfort klasického auta s dlouhým dojezdem, zároveň při běžném denním dojezdu do 50 kilometrů využije zákazník výhod elektrického auta. Elektromobily jsou určeny primárně pro městský provoz, vhodné jsou například pro carsharingové či rozvážkové služby nebo servisní pracovníky z údržby, energetiky nebo pošty," řekl . Růst zájmu o auta na elektřinu podle něj dokládá i vyšší prodej dobíječek Schneider Electric navzdory pandemii.

Video se připravuje ...

Kategorii elektromobilů opanovala domácí Škoda prostřednictvím svého modelu Citigoe iV, který si pořídilo 707 zákazníků. Následuje americká Tesla s 328 prodanými vozy a třetí je Hyundai s 270 elektromobily.

Mezi hybridními vozy vede Toyota s 2821 prodanými auty, následuje Ford s 1082 auty na kombinovaný pohon a Suzuki s 957 prodanými vozy. Na dalším místě je Mazda se 712 vozy a pětici uzavírá Škoda, která prodala 569 hybridních Superbů a 20 Octavií.

"Hybridní vozy jsou spolu s elektromobily v letošním roce jedinou rostoucí kategorií na trhu. Cena tzv. full hybridů, na které se zaměřuje Toyota, se přiblížila cenám dieselových vozů, a přitom mají výrazně nižší spotřebu paliva i emise. Vzhledem k rozšiřování nabídky a čím dál větší oblíbenosti na straně zákazníků očekávám v této kategorii další růst i v příštích letech," uvedl generální ředitel Toyoty a Lexus v ČR Martin Peleška.

Důvodem zvýšených prodejů aut na elektřinu je zejména rozšíření jejich nabídky a snaha automobilek snížit jejich prostřednictvím průměrné emise prodávaných modelů. Od letošního roku za nesplnění emisních limitů hrozí v Evropě pokuty.

ČTK
Diskuze (37)

Doporučujeme

8. 10. 2020 18:59
Taycan vs. S
Zajímavé video.

https://www.youtube.com/watch?…
8. 10. 2020 15:18
Re: Tesla
Když autoforum to je něco jako blesk..
"Podle informací serveru Electrek.co Tesla zrušila v USA svoje centrální oddělení pro komunikaci s novináři. "
Avatar - Jerry.Gunman
8. 10. 2020 13:49
Re: Tesla
To bude určitě nějaký fejk, pcházejíc z dílny arcizločince Putina nebo alespoň Trumpa.
Což nevíš, že základní článek, jenž jest přímo úhelným kamenem víry pravé elektrofilní, zní "co Musk a Tesla činí, VŽDY dobře a geniálně činí" :D
Avatar - Jerry.Gunman
8. 10. 2020 13:43
Re: Nechť se na mne pan Kabát nezlobí...
No, ještě štěstí že ty, když si zuješ boty, zvládneš napočítati i do 20 :D

Píšu o FIREMNÍM používání auta a ty do toho plantáš rodinné domky, ženy, děti, kroužky a podobně

Hodinky, aj holínky, obojí sa to natahuje, takže je to vlastně totéž, viď? :D
Avatar - Jerry.Gunman
8. 10. 2020 13:38
Re: Nechť se na mne pan Kabát nezlobí...
Tak tohle Ti z fleku podepíšu - nechť si každý vybere dle svého gusta
A přesto se dnes elektromobilita prezentuje jako prakticky zaručená spása planety, na kterou dříve či později budou přinuceni všici přistoupit ...