Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Škoda Octavia Combi Scout 2.0 TDI 4x4 7DSG
Škoda Octavia Combi Scout 2.0 TDI 4x4 7DSG
Škoda Octavia Combi Scout 2.0 TDI 4x4 7DSG
Škoda Octavia Combi Scout 2.0 TDI 4x4 7DSG
27 Fotogalerie

Prodej osobních aut v ČR krásně stoupá! Za tři čtvrtletí stoupl o 16,5 %

Prodej nových osobních aut v Česku za první tři čtvrtletí letošního roku meziročně vzrostl téměř o 16,5 procenta na 167.564 vozidel. Odbyt oproti loňsku rostl ve všech kalendářních měsících. Naposledy v září registrace stouply o více než 15,5 procenta na 17.208 automobilů.

Prodeje letos rostou po celé Evropě. Vyplývá to z dnešních údajů Svazu dovozců automobilů. I přes nárůst prodejů je odbyt nižší než před covidovou krizí. Podle odhadů bude v příštích měsících růst prodejů mírně oslabovat, stále však bude nad úrovní loňského roku. Za celý rok by se v tuzemsku mohlo prodat až 225.000 nových aut.

Jedničkou je stále Škoda Auto, která zvýšila prodej o 35,2 procenta na 58.943 vozů, druhý Hyundai rostl o 9,3 procenta na 15.619 aut a Volkswagen zvýšil odbyt o 8,8 procenta na 14.632 vozů. Následují Toyota s téměř osmiprocentním růstem a Kia, která rostla o více než pět procent. Nejprodávanějšími modely jsou Škoda Octavia (16.978), Škoda Fabia (7837) a Škoda Scala (7271). Modely Škoda jsou i na dalších třech pozicích prodejnosti, po nich následuje Hyundai Tucson.

Podle obchodních tříd jsou nejpopulárnější vozy SUV s 44,6 procenta. Nejoblíbenější barvou je s 31 procenty šedá, následují bílá a modrá auta. Podíl firemních automobilů na registracích byl přes 75 procent.

Video placeholder
Martin Vaculík, upoutávka na Premium • Auto.cz

Z hlediska paliva vede benzin s 66,4 procenta prodejů, podíl nafty je 25,3 procenta. Podíl vozidel s alternativním pohonem, tedy elektrovozy nebo auta na plyn, činí letos 22 procent. Nejčastěji jde o hybridní vozy, které kombinují klasický a elektrický pohon, s více než 25.000 aut. Podíl čistě elektrických vozů pak od začátku roku vzrostl o 0,73 procenta a v září činil 3,38 procenta z celkových prodejů.

Registrace lehkých užitkových automobilů stouply o skoro 28 procent na 16.001 vozů. První je značka Renault s 2394 registrovanými vozidly, následují Volkswagen a Opel. Prodej nákladních vozidel se zvýšil o 23 procent na 7899 kusů. První je značka Mercedes-Benz s 1603 vozy, druhé Volvo a třetí DAF. Oproti loňsku naopak klesly prodeje nových autobusů, a to o více než 44 procent na 548 vozidel. První je mezi autobusy značka Setra. Převažují dálkové a meziměstské autobusy, objednávky z městské dopravy naopak zaostávají. Klesly i registrace nových traktorů, kterých se zatím prodalo 4530, meziročně o 8,5 procenta méně. Nejprodávanější jsou traktory CF Moto.

Kategorie motocyklů zaznamenala meziroční nárůst o 4,4 procenta na 23.269 strojů. Podle svazu prodejům svědčí zejména teplé počasí, v září vzrostly meziročně o více než 42 procent. První je značka Honda s 6217 stroji, následují CF Moto a Yamaha.

Podle prognózy, kterou pro svaz vypracovala společnost PWC, bude růst prodejů nových aut i přes současnou negativní ekonomickou situaci v hospodářství dál růst, v příštích dvou čtvrtletích však jeho tempo nejspíš postupně zeslábne. Za celý letošní rok společnost předpokládá prodej 215.000 až 225.000 nových automobilů v Česku.