Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Prodej osobních automobilů v EU: Pořadí značek v polovině roku 2011

16. 7. 2011
32
Prodej nových osobních automobilů v Evropské unii se v prvním pololetí meziročně snížil o dvě procenta na 7,12 milionu vozů.

V samotném červnu se prodej propadl o osm procent na 1,23 milionu vozů. Pokles v červnu podle sdružení vykázaly všechny velké automobilové trhy EU. V Německu se prodej snížil pouze o 0,3 procenta, ve Španělsku se však propadl téměř o třetinu.

Poptávka po automobilech v Evropě se dostala pod tlak kvůli ukončování programů šrotovného. Evropští spotřebitelé navíc odkládají větší nákupy kvůli vládním úsporným opatřením a nejistotě ohledně vývoje ekonomiky. Evropské automobilky se proto soustřeďují na rozvíjející se trhy, jako jsou Čína, Indie, Brazílie a Rusko, napsala agentura Reuters.

Prodej největší evropské automobilky Volkswagen se v prvním pololetí v EU meziročně zvýšil téměř o šest procent na 1,6 milionu vozů. Prodej její české divize Škoda Auto stoupl o více než sedm procent na zhruba čtvrt milionu vozů, napsala ACEA.

Zlepšení vykazuje také GM Europe, BMW Group a Daimler. Ostatní evropské koncerny letos vykazují pokles počtu registrací.

Z asijských automobilek je v plusu Nissan, Hyundai a Mitsubishi, růst vykazuje také Volvo. Švédská automobilka těží především z nového kombi V60 a sedanu S60.

Registrace nových aut v EU za 1. pololetí 2011
Značkatrž.podíl '11trž.podíl '10ks 1-6/2011ks 1-6/2010rozdíl %
VOLKSWAGEN12,011,2856 104813 298+5,3
FORD8,18,5576 727617 178-6,6
RENAULT7,98,7560 513634 358-11,6
OPEL/VAUXHALL7,67,2538 029526 001+2,3
PEUGEOT7,27,6509 732550 017-7,3
CITROËN6,06,3428 857460 587-6,9
FIAT5,56,6390 686482 691-19,1
AUDI4,94,4346 175319 139+8,5
BMW4,64,2327 539302 276+8,4
MERCEDES-BENZ4,14,0294 795288 794+2,1
TOYOTA3,84,1269 194297 253-9,4
ŠKODA3,53,2250 042233 146+7,2
NISSAN3,42,8239 096205 552+16,3
HYUNDAI2,82,5200 499185 520+8,1
SEAT2,32,2160 606160 186+0,3
KIA1,91,9135 142135 874-0,5
VOLVO1,81,6127 862113 309+12,8
DACIA1,81,9127 609137 201-7,0
SUZUKI1,31,491 30199 547-8,3
CHEVROLET1,31,390 38691 421-1,1
MINI1,20,982 57367 859+21,7
HONDA1,11,476 65399 674-23,1
ALFA ROMEO1,10,775 85551 241+48,0
MAZDA1,01,374 20897 226-23,7
MITSUBISHI0,80,657 74245 090+28,1
LANCIA0,70,852 07760 327-13,7
SMART0,60,642 69443 185-1,1
LAND ROVER0,50,536 55536 476+0,2
CHRYSLER0,20,314 46920 985-31,1
LEXUS0,20,112 5869 711+29,6
JAGUAR0,20,211 28113 948-19,1
=100,0100,07 120 4997 275 603-2,1
Koncerntrž.podíl '11trž.podíl '10ks 1-6/2011ks 1-6/2010rozdíl %
VW Group22,721,01 613 9891 526 757+5,7
PSA Group13,213,9938 5891 010 604-7,1
RENAULT Group9,710,6688 122771 559-10,8
GM Group8,88,5628 647618 112+1,7
FIAT Group7,38,2521 852597 675-12,7
BMW Group5,85,1410 112370 135+10,8
DAIMLER4,74,6337 489331 979+1,7
HYUNDAI-KIA4,74,4335 641321 394+4,2
TOYOTA Group4,04,2281 780306 964-8,2

Z velkých automobilových trhů letos roste jen Německo (+10,5 %), ostatní země v počtu registrací ztrácí. Páté Španělsko má -26,8 %, větší propad vykazuje už jen Řecko (-43,9 %).

Výrazně naopak rostou registrace na Slovensku, v Nizozemsku a v Dánsku – ve všech třech přibližně o pětinu. Pobaltské státy (Estonsko, Litva, Lotyšsko) dokonce meziročně zdvojnásobily počet registrací.

Česká republika podle statistik ACEA se svými 88 tisíci stagnuje, vykazuje -0,8 %.

Výzkumná společnost J.D. Power and Associates před časem předpověděla, že prodej aut Evropě v celém letošním roce mírně klesne na 18,1 milionu vozů. V západní Evropě čeká J.D. Power propad o dvě procenta na 14,2 milionu aut, zatímco ve východní Evropě počítá s nárůstem o čtyři procenta na 3,9 milionu vozů.

Svaz dovozců automobilů již minulý týden uvedl, že v České republice se prodej nových osobních automobilů v prvním pololetí snížil o 0,8 procenta na 88.284 vozů. V samotném červnu se prodej propadl o téměř 13 procent.

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Statistiky Svajciarsko
| 21. 7. 2011
To je a je tam hodně vidět ... oni nejsou hloupí, i když je tam víc peněz ....
Statistiky Svajciarsko
| 21. 7. 2011
Docela mě zaujalo, že druhým nejúspěšnějším modelem je ve švajcu česká Octavia. :-O
Avatar - Ham.
Statistiky Svajciarsko
| 16. 7. 2011
Zajímavá statistika ze státu který nemá svou produkci a má mix Fr, It a D spřízněné populace, zvlášť první desítka je docela příjemné překvapení v podání Škodovky a to na toho Golfa ani moc neztrácí:
Golf, Octavia, Polo, Astra, Passat, Clio, Touran, Fiesta, Mégane, A4/S4. A ty sporťáky to je takový řekl bych vyvážený mix >:-[] 911 stejně jako Mondea, SLK víc než KIA Venga, Californií víc než Foxů, a pecka největší je, že Rollsů se prodá víc než třeba Nissanů Cube....
Avatar - Ham.
Oslava minerálkou
| 16. 7. 2011
To s tím kolem je rozumné rozhodnutí, obecně platí, že nejpravděpodobnějším řešením celého problému bude (tak jako vždy v minulosti) devalvace evropské měny (dnes tedy primárně EURa) a v návaznosti i měn malých (protože pokud někdo devalvuje a někdo ne tak ten co nedevalvuje v zásadě platí největší náklady průšvihu) takže možná řešení pro lidí kteří mají nějakou evropskou měnu, zvláště euro jsou následující možnosti (pořadí podle výhodnosti opatření):
1. směnit peníze za pozemky, vhodné nemovitosti, investiční diamanty nebo zlato
2. nakoupit si plný sklep obilí, špeku, sušené šunky, datlí, fíků, piva, vína, whisky a dalších pochutin které pokud možno něco vydrží
3. koupit 2000 jízdních kol a až krize dosáhne vrcholu tak vydělávat na jejich půjčování (vzhledem k tomu, že evropský dluh může koupit Čína, jeví se jízdní kola jako dobrý podnikatelský záměr)
4. koupit si jakoukoliv kravinu počínaje zájezdem na Havaj, přes půlroční pobyt v bordelu, dvě nová auta, nejlépe Porsche nebo Ferrari až třeba (ti co jsou pod pantoflem) drahý parfém manželce
5. Vzít si hypotéku 20 mega i když nemám na splácení a pořídit si něco pod body 1-4., z bodu 6 je patrné proč si brát hypotéku (v den vypujčení dlužím ranec, po devalvaci prd)
6. jen blbec si nechá Eura v bance nebo pod polštářem a bude doufat, že to politici dají zase do pořádku a on o nic nepříjde (samozřejmě, že takto mu to budou do poslední chvíle slibovat a samozřejmě, že to dopadne opačně). Pokud krize hodně dobře dopadne tak euro bude minimálně devalvovat na úroveň USD ale spíš to bude horší protože obrana FEDu bude ještě více oslabovat dolar.

Oslava minerálkou
| 16. 7. 2011
Taky se připojím, je mnoho na tom, co říká Righ. Chtěl jsem k tomu podotknout něco o státním intervencionizmu podnapilém levičáckým nadšením let šedesátých, které si mnozí členové politického establishmentu Francie a vůbec EU (nejen Jihu) přinesli z mládí za nehty. Pokřivení férové hospodářské soutěže je jak houska na krámě. Když jsem k tomu přičetl tvou poznámku o sladkém tajemství nakažených státních dluhopisů, šel jsem do sklepa, promazal jsem si tam bicykl a pěkně ho pohladil ;-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku