Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Prodej osobních automobilů v EU: Pořadí značek v polovině roku 2011

Diskuze (32)
Prodej nových osobních automobilů v Evropské unii se v prvním pololetí meziročně snížil o dvě procenta na 7,12 milionu vozů.

V samotném červnu se prodej propadl o osm procent na 1,23 milionu vozů. Pokles v červnu podle sdružení vykázaly všechny velké automobilové trhy EU. V Německu se prodej snížil pouze o 0,3 procenta, ve Španělsku se však propadl téměř o třetinu.

Poptávka po automobilech v Evropě se dostala pod tlak kvůli ukončování programů šrotovného. Evropští spotřebitelé navíc odkládají větší nákupy kvůli vládním úsporným opatřením a nejistotě ohledně vývoje ekonomiky. Evropské automobilky se proto soustřeďují na rozvíjející se trhy, jako jsou Čína, Indie, Brazílie a Rusko, napsala agentura Reuters.

Prodej největší evropské automobilky Volkswagen se v prvním pololetí v EU meziročně zvýšil téměř o šest procent na 1,6 milionu vozů. Prodej její české divize Škoda Auto stoupl o více než sedm procent na zhruba čtvrt milionu vozů, napsala ACEA.

Zlepšení vykazuje také GM Europe, BMW Group a Daimler. Ostatní evropské koncerny letos vykazují pokles počtu registrací.

Z asijských automobilek je v plusu Nissan, Hyundai a Mitsubishi, růst vykazuje také Volvo. Švédská automobilka těží především z nového kombi V60 a sedanu S60.

Registrace nových aut v EU za 1. pololetí 2011
Značkatrž.podíl '11trž.podíl '10ks 1-6/2011ks 1-6/2010rozdíl %
VOLKSWAGEN12,011,2856 104813 298+5,3
FORD8,18,5576 727617 178-6,6
RENAULT7,98,7560 513634 358-11,6
OPEL/VAUXHALL7,67,2538 029526 001+2,3
PEUGEOT7,27,6509 732550 017-7,3
CITROËN6,06,3428 857460 587-6,9
FIAT5,56,6390 686482 691-19,1
AUDI4,94,4346 175319 139+8,5
BMW4,64,2327 539302 276+8,4
MERCEDES-BENZ4,14,0294 795288 794+2,1
TOYOTA3,84,1269 194297 253-9,4
ŠKODA3,53,2250 042233 146+7,2
NISSAN3,42,8239 096205 552+16,3
HYUNDAI2,82,5200 499185 520+8,1
SEAT2,32,2160 606160 186+0,3
KIA1,91,9135 142135 874-0,5
VOLVO1,81,6127 862113 309+12,8
DACIA1,81,9127 609137 201-7,0
SUZUKI1,31,491 30199 547-8,3
CHEVROLET1,31,390 38691 421-1,1
MINI1,20,982 57367 859+21,7
HONDA1,11,476 65399 674-23,1
ALFA ROMEO1,10,775 85551 241+48,0
MAZDA1,01,374 20897 226-23,7
MITSUBISHI0,80,657 74245 090+28,1
LANCIA0,70,852 07760 327-13,7
SMART0,60,642 69443 185-1,1
LAND ROVER0,50,536 55536 476+0,2
CHRYSLER0,20,314 46920 985-31,1
LEXUS0,20,112 5869 711+29,6
JAGUAR0,20,211 28113 948-19,1
=100,0100,07 120 4997 275 603-2,1
Koncerntrž.podíl '11trž.podíl '10ks 1-6/2011ks 1-6/2010rozdíl %
VW Group22,721,01 613 9891 526 757+5,7
PSA Group13,213,9938 5891 010 604-7,1
RENAULT Group9,710,6688 122771 559-10,8
GM Group8,88,5628 647618 112+1,7
FIAT Group7,38,2521 852597 675-12,7
BMW Group5,85,1410 112370 135+10,8
DAIMLER4,74,6337 489331 979+1,7
HYUNDAI-KIA4,74,4335 641321 394+4,2
TOYOTA Group4,04,2281 780306 964-8,2

Z velkých automobilových trhů letos roste jen Německo (+10,5 %), ostatní země v počtu registrací ztrácí. Páté Španělsko má -26,8 %, větší propad vykazuje už jen Řecko (-43,9 %).

Výrazně naopak rostou registrace na Slovensku, v Nizozemsku a v Dánsku – ve všech třech přibližně o pětinu. Pobaltské státy (Estonsko, Litva, Lotyšsko) dokonce meziročně zdvojnásobily počet registrací.

Česká republika podle statistik ACEA se svými 88 tisíci stagnuje, vykazuje -0,8 %.

Výzkumná společnost J.D. Power and Associates před časem předpověděla, že prodej aut Evropě v celém letošním roce mírně klesne na 18,1 milionu vozů. V západní Evropě čeká J.D. Power propad o dvě procenta na 14,2 milionu aut, zatímco ve východní Evropě počítá s nárůstem o čtyři procenta na 3,9 milionu vozů.

Svaz dovozců automobilů již minulý týden uvedl, že v České republice se prodej nových osobních automobilů v prvním pololetí snížil o 0,8 procenta na 88.284 vozů. V samotném červnu se prodej propadl o téměř 13 procent.

Diskuze (32)
21. 7. 2011 11:58
Re: Statistiky Svajciarsko
To je a je tam hodně vidět ... oni nejsou hloupí, i když je tam víc peněz ....
21. 7. 2011 10:53
Re: Statistiky Svajciarsko
Docela mě zaujalo, že druhým nejúspěšnějším modelem je ve švajcu česká Octavia. :-O
Avatar - Ham.
16. 7. 2011 23:38
Re: Statistiky Svajciarsko
Zajímavá statistika ze státu který nemá svou produkci a má mix Fr, It a D spřízněné populace, zvlášť první desítka je docela příjemné překvapení v podání Škodovky a to na toho Golfa ani moc neztrácí:
Golf, Octavia, Polo, Astra, Passat, Clio, Touran, Fiesta, Mégane, A4/S4. A ty sporťáky to je takový řekl bych vyvážený mix >:-[] 911 stejně jako Mondea, SLK víc než KIA Venga, Californií víc než Foxů, a pecka největší je, že Rollsů se prodá víc než třeba Nissanů Cube....
Avatar - Ham.
16. 7. 2011 22:51
Re: Oslava minerálkou
To s tím kolem je rozumné rozhodnutí, obecně platí, že nejpravděpodobnějším řešením celého problému bude (tak jako vždy v minulosti) devalvace evropské měny (dnes tedy primárně EURa) a v návaznosti i měn malých (protože pokud někdo devalvuje a někdo ne tak ten co nedevalvuje v zásadě platí největší náklady průšvihu) takže možná řešení pro lidí kteří mají nějakou evropskou měnu, zvláště euro jsou následující možnosti (pořadí podle výhodnosti opatření):
1. směnit peníze za pozemky, vhodné nemovitosti, investiční diamanty nebo zlato
2. nakoupit si plný sklep obilí, špeku, sušené šunky, datlí, fíků, piva, vína, whisky a dalších pochutin které pokud možno něco vydrží
3. koupit 2000 jízdních kol a až krize dosáhne vrcholu tak vydělávat na jejich půjčování (vzhledem k tomu, že evropský dluh může koupit Čína, jeví se jízdní kola jako dobrý podnikatelský záměr)
4. koupit si jakoukoliv kravinu počínaje zájezdem na Havaj, přes půlroční pobyt v bordelu, dvě nová auta, nejlépe Porsche nebo Ferrari až třeba (ti co jsou pod pantoflem) drahý parfém manželce
5. Vzít si hypotéku 20 mega i když nemám na splácení a pořídit si něco pod body 1-4., z bodu 6 je patrné proč si brát hypotéku (v den vypujčení dlužím ranec, po devalvaci prd)
6. jen blbec si nechá Eura v bance nebo pod polštářem a bude doufat, že to politici dají zase do pořádku a on o nic nepříjde (samozřejmě, že takto mu to budou do poslední chvíle slibovat a samozřejmě, že to dopadne opačně). Pokud krize hodně dobře dopadne tak euro bude minimálně devalvovat na úroveň USD ale spíš to bude horší protože obrana FEDu bude ještě více oslabovat dolar.

16. 7. 2011 22:16
Re: Oslava minerálkou
Taky se připojím, je mnoho na tom, co říká Righ. Chtěl jsem k tomu podotknout něco o státním intervencionizmu podnapilém levičáckým nadšením let šedesátých, které si mnozí členové politického establishmentu Francie a vůbec EU (nejen Jihu) přinesli z mládí za nehty. Pokřivení férové hospodářské soutěže je jak houska na krámě. Když jsem k tomu přičetl tvou poznámku o sladkém tajemství nakažených státních dluhopisů, šel jsem do sklepa, promazal jsem si tam bicykl a pěkně ho pohladil ;-)