Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Prodej vozů Lexus ve světě: Nejžádanějším modelem loni RX (přehled dle modelových řad)

Ondřej Láník
Diskuze (6)
Jedna z nejmladších automobilových značek na trhu má za sebou neuvěřitelných 13 let kontinuálního růstu, který byl přibrzděn až mimořádnou tržní situací v minulém roce. Jak se vyvíjel odbyt od roku 1989? Které modely jsou nejpopulárnější dnes?

O zajímavé, i když nepříliš dlouhé historii Lexusu jsme psali loni na podzim v článku Marko: Budúcnosť značky Lexus – koniec L-Finesse. Dnes tyto informace doplňujeme o aktuální přehled celosvětově prodávaných modelů Lexusu.

Po informacích jsme začali pátrat při příležitosti představení nové generace řady RX. Ta totiž byla v roce 2008 SUVerénně nejžádanějším modelem Lexusu ve světě, se 119 tisíc prodanými vozy.

Na druhém místě je v Evropě neznámý sedan řady ES, který je doma především v USA. Jako jediný model má pohon předních kol, což může být jedním z důvodů, proč se nedostal na nové trhy do Evropy. Jeho rozměry jsou i tak úctyhodné 4854 x 1821 x 1450 mm, rozvor měří 2776 mm, ale cena na úrovni necelých 36 tisíc USD je o 9 tisíc USD nižší než u GS s podobnými rozměry, stejným motorem a pohonem zadních kol.

Třetím nejžádanějším modelem je malý sedan IS s 91.900 vozy. V tomto čísle ale nejsou zahrnuta sportovní provedení IS-F, kterých loni Lexus udal 4.851 ks.

Pozoruhodným údajem jsou prodejní počty řady LS, která loni ve 3. roce po premiéře překonala menší GS o celých 8 tisíc kusů. Za ním následují ještě velká SUV a nejstarší model - kupé-kabriolet SC.

Prodej vozů Lexus podle modelových řad v roce 2008
ModelProdej 2008 [ks]Podíl na celkovém odbytu [%]
RX11909727,4%
ES9862722,7%
IS9190021,1%
LS425449,8%
GS340677,8%
LX237035,5%
GX168133,9%
IS-F48511,1%
SC31230,7%
Celkem434725100,0%

Lexus je na světových trzích dvě desetiletí, ale po většinu tohoto času se prodával jen v Severní Americe. Z pohledu mladé značky, která proniká mezi elitu, je pozoruhodný raketový vzestup v prvních pěti, šesti letech na trhu. Dalším pozoruhodným obdobím pak je čas od poloviny 90. let prakticky do dneška, kdy prodejní počty vytrvale rostly.

S rozšiřováním značky mimo hlavní americký trh souvisí také klesající podíl vozů prodaných v USA. Ještě v roce 2005 se 76 % produkce prodalo v USA, ale o rok později to bylo už jen 68 %, v roce 2007 pak 64 % a loni 60 %.

Celosvětový prodej vozů Lexus v letech 1989 - 2008
RokCelkem [ks]
198916 302
199067 056
199178 764
1992102 730
1993106 330
199497 334
199588 891
199690 421
1997110 311
1998181 287
1999223 688
2000243 969
2001269 976
2002287 585
2003324 347
2004358 714
2005396 299
2006475 063
2007518 258
2008434 725

Letos pokračuje uvádění nové generace RX (RX 350, RX 450h) na evropské trhy, v nejbližších týdnech dorazí také nové kupé-kabrio IS 250C.

Ondřej Láník
Diskuze (6)
3. 6. 2009 21:13
Re: Japonská strategie
slaby vyber motoru a napr. velmi slaba moznost individualizovat(nejen barevne)interier.
"Sesup" je i v EU a Asii kde si Toyta daleko vic slibovala, jeste pred par lety tvrdili, ze podil na evropskem premiovem trhu bude 30% zatim se nedostane pres 5%
3. 6. 2009 19:28
Re: Japonská strategie
A co kdybych chtěl třeba švihadla vzadu. Nebo manuální klimu >:D :*) Nemůžu :-( Je to křáp neindividualizovatelnej :'-(
Avatar - Katikakus
3. 6. 2009 14:39
Re: Japonská strategie
Flexibilita v zasade neni moc potreba. I nejmensi IS ma v zakladu v podstate vse potrebne, xenony se daji dokoupit. Multimedia pack je tak k dispozici. Co vic potrebujes?
3. 6. 2009 13:20
Re: Japonská strategie
"Sesup" souvisi s orientaci na severoamericky trh a v zasade nulova moznost individualizace zase s z vetsi casti s plnou vybavenosti modelu.
Na druhou stranu je Lexus zastoupenaz od stredni tridy vyse, takze v globalu prodeje nejsou zase tak strasne (v porovnani s M-B, nebo BMW po odecteni nizsi stredni).
Avatar - WinDiesel
3. 6. 2009 11:29
Re: Japonská strategie
Ale flexibilita 0 a nyní moc pěkný sešup.