Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Prodloužený VW ID.Buzz oficiálně: Konečně pojme celou kapelu, díky nové baterii nemusí hrát jen za humny

Stanislav Kolman
Diskuze (6)

Delší rozvor, šest až sedm míst k sezení, ale i důležité technické inovace. To je výčet novinek prodlouženého Volkwagenu ID.Buzz, který se světu představuje právě dnes.

Elektrická dodávka VW ID.Buzz už je nějaký čas součástí českého trhu. Doposud však byla k dispozici jen v „krátkém“ provedení s pětimístnou konfigurací. To se brzy změní, neboť dnes se světu slavnostně představila prodloužená verze, jež pojme až sedm cestujících.

ID.Buzz LWB: prodloužená 7 místná verze 

Busík s označením LWB (long-wheelbase) má na délku 4962 mm, přičemž rozvor samotný si polepšil o 250 milimetrů. I díky tomu se do auta vejde třetí řada sedadel pro další dva cestující. Maximem je tedy sedm míst, alternativně však bude k dispozici i konfigurace o šesti sedadlech. Navíc se prodloužený ID.Buzz chlubí až 2469 litry úložného prostoru. Brzy tedy půjde o jeden z největších a nejpraktičtějších elektromobilů na našem trhu.

Nový elektromotor a delší dojezd

Novinky však nejsou jen kosmetické. S větším rozvorem se otevřel prostor pro nasazení větší baterie. Akumulátor má kapacitu 85 kWh a spolupracuje s novým zadním elektromotorem o výkonu 210 kW. Ano, jde o techniku, která se prvně představila v elektrické vlajkové lodi VW ID.7. Automobilka zatím dojezd prodloužené verze nespecifikuje, určitě to ale bude více než maximálních 423 km, které dnes nabízí standardní busík se 150 kW a 77kWh baterií.

Video se připravuje ...

S novým motorem si polepšila i maximální rychlost z původních 145 na 160 km/h. Vůz je na stovce za 7,9 s. Příští rok však dorazí provedení GTX se dvěma elektromotory o systémovém výkonu 250 kW a pohonem všech kol, které stovku zdolá za 6,4 sekundy.

Mnoho inovací ve výbavě 

Mezi další inovace patří head-up displej, nová generace multimediálního systému či možnost parkování na dálku prostřednictvím chytrého telefonu. Nově navržené je rovněž panoramatické střešní okno s chytrým sklem, které nepotřebuje tradiční roletku. S plochou 1,5 metru čtverečního jde o největší skleněnou střechu, jakou kdy Volkswagen u sériového automobilu nasadil. Severoamerické verze dodávky dostanou také ventilovaná sedadla vpředu a osvětlené logo VW na přídi.

Prvních prodloužených busíků se na cestách dočkáme v roce 2024. Sériovou produkci po boku nového Multivanu obstará závod VW Užitkové vozy v německém Hannoveru. Právě tady se koncem června uskuteční slavnostní premiéra vozu. A to v rámci akce značky, na které je očekávána účast zhruba 6000 ikonických busíků.

Video se připravuje ...

Stanislav Kolman
Diskuze (6)

Doporučujeme

3. 6. 2023 10:07
Re: ha ha ha
Načo sa nám predstavuješ?Vieme čo si zač.
Avatar - Barry Lyndon
2. 6. 2023 16:33
Re: ha ha ha
takto se prý pozná latentní homosexuál (dieseldezolát je pak rádoby maskování) :D
2. 6. 2023 16:25
Re: ha ha ha
Pojme celou sextu hráčů na triangl :-D
Avatar - WinDiesel
2. 6. 2023 14:05
ha ha ha
pojme kapelu buzíků :-) ?
2. 6. 2023 13:33
Tak nevim
77 vs 85kWh baterie mi jako zásadní rozdíl nepřijde. O kolik ujede víc? 30-40km? Panečku to je pecka :-[] Jsem zvědav o kolik bude dražší než základní model ;-)