Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Prodloužený VW ID.Buzz oficiálně: Konečně pojme celou kapelu, díky nové baterii nemusí hrát jen za humny

Volkswagen ID.Buzz Long
Volkswagen ID.Buzz Long
Volkswagen ID.Buzz Long
Volkswagen ID.Buzz Long
65 Fotogalerie
Diskuze (6)

Delší rozvor, šest až sedm míst k sezení, ale i důležité technické inovace. To je výčet novinek prodlouženého Volkwagenu ID.Buzz, který se světu představuje právě dnes.

Elektrická dodávka VW ID.Buzz už je nějaký čas součástí českého trhu. Doposud však byla k dispozici jen v „krátkém“ provedení s pětimístnou konfigurací. To se brzy změní, neboť dnes se světu slavnostně představila prodloužená verze, jež pojme až sedm cestujících.

ID.Buzz LWB: prodloužená 7 místná verze 

Busík s označením LWB (long-wheelbase) má na délku 4962 mm, přičemž rozvor samotný si polepšil o 250 milimetrů. I díky tomu se do auta vejde třetí řada sedadel pro další dva cestující. Maximem je tedy sedm míst, alternativně však bude k dispozici i konfigurace o šesti sedadlech. Navíc se prodloužený ID.Buzz chlubí až 2469 litry úložného prostoru. Brzy tedy půjde o jeden z největších a nejpraktičtějších elektromobilů na našem trhu.

Nový elektromotor a delší dojezd

Novinky však nejsou jen kosmetické. S větším rozvorem se otevřel prostor pro nasazení větší baterie. Akumulátor má kapacitu 85 kWh a spolupracuje s novým zadním elektromotorem o výkonu 210 kW. Ano, jde o techniku, která se prvně představila v elektrické vlajkové lodi VW ID.7. Automobilka zatím dojezd prodloužené verze nespecifikuje, určitě to ale bude více než maximálních 423 km, které dnes nabízí standardní busík se 150 kW a 77kWh baterií.

Video placeholder
Volkswagen ID.Buzz Long (USA) • Zdroj: Volkswagen

S novým motorem si polepšila i maximální rychlost z původních 145 na 160 km/h. Vůz je na stovce za 7,9 s. Příští rok však dorazí provedení GTX se dvěma elektromotory o systémovém výkonu 250 kW a pohonem všech kol, které stovku zdolá za 6,4 sekundy.

Mnoho inovací ve výbavě 

Mezi další inovace patří head-up displej, nová generace multimediálního systému či možnost parkování na dálku prostřednictvím chytrého telefonu. Nově navržené je rovněž panoramatické střešní okno s chytrým sklem, které nepotřebuje tradiční roletku. S plochou 1,5 metru čtverečního jde o největší skleněnou střechu, jakou kdy Volkswagen u sériového automobilu nasadil. Severoamerické verze dodávky dostanou také ventilovaná sedadla vpředu a osvětlené logo VW na přídi.

Prvních prodloužených busíků se na cestách dočkáme v roce 2024. Sériovou produkci po boku nového Multivanu obstará závod VW Užitkové vozy v německém Hannoveru. Právě tady se koncem června uskuteční slavnostní premiéra vozu. A to v rámci akce značky, na které je očekávána účast zhruba 6000 ikonických busíků.

Video placeholder
Svět motorů (upoutávka) • Zdroj: Auto.cz

Vstoupit do diskuze (6)