Prodrive Hunter je supersport do terénu. Má 600 koní a stovku dá pod 4 sekundy
Britská společnost Prodrive představuje velice zajímavé auto. Jmenuje se Hunter a slibuje pozoruhodnou kombinaci schopností v terénu, výkonu a rychlosti.
Hunter je ve skutečnosti pro silniční provoz schváleným provedením dakarského speciálu BRX Hunter T1+. Výrobce o něm dokonce hovoří jako o "pouštním Ferrari".
Design na první pohled vychází ze závodní verze, výrazně se však změnil výkon. A možná vás překvapí, že směrem "nahoru". Protože silniční varianta nemusí splňovat regulace pro žádnou soutěžní třídu, nabízí o více než 50 procent více výkonu.
O pohon se stará dvěma turbodmychadly přeplňovaný šestiválec od Fordu, který z objemu 3,5 litru dává maximální výkon 600 koní a nejvyšší točivý moment 700 Nm. Auto prý zvládne akcelerovat z klidu na stovku za méně než čtyři sekundy a rozjede se až na 300 km/h. Na terénní auto jde o úžasná čísla. Pravdou však je, že třístovku dá jen na silničním obutí.
Prodrive Hunter přitom standardně dostane 35palcové terénní pneumatiky. Dostalo se také na patřičně robustní podvozek se speciálním zavěšením se zdvihem až 40 centimetrů a pohon všech kol se třemi diferenciály. Tlumiče jsou nastavitelné.
Motor je spřažen s šestistupňovou sekvenční převodovkou a palivo si bere z obrovské nádrže, která pojme 480 litrů. Brzdová soustava byla převzata ze závodního speciálu.
Asi tušíte, že Hunter není zrovna levným autem. Základní cena - bez daně - začíná na částce 1,25 milionů liber, což je v přepočtu asi 36,8 milionu korun. Výrobce se pochlubil, že už prodal první kus. Zákazníkem je bahrajnský korunní princ Salmán bin Hamad Ál Chalífa.