Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Prodrive P25 je znovuzrozené Subaru Impreza 22B s řadou působivých úprav

Ondřej Mára
Diskuze (6)

Legendární dvoudveřová Impreza dostala částečně karbonovou karoserii, nový motor a mastnou cenovku.

Subaru Impreza, bez ohledu na generaci, patří k naprostým legendám soutěžní scény. Snad největší rozruch však dodnes budí její verze 22B z konce devadesátých let, které se v silniční verzi vyrobila v počtu pouze 424 kusů. Pětadvacet z nich si nedávno vzala do práce britská společnost Prodrive, která z nich vykřesala limitovanou sérii P25.

Projekt byl britskou společností ohlášen již v květnu, teprve nyní se však dozvídáme detaily, které jsou skutečně působivé. Ostatně stejně jako cena. K té se ale vrátíme až na konci, teď se pojďme podívat, proč je kolem P25 takové pozdvižení.

Každý z vozů série P25 vychází z původního dvoudveřového Subaru Impreza 22B. Karoserie vozu je však rozebrána a prakticky všechny karosářské panely jsou nově vyrobeny z karbonu, včetně ikonického WRC křídla na víku kufru. Další karbon se objevuje v interiéru, kde může být součástí dveří i volitelných odlehčených sedaček.

Video se připravuje ...

Díky karbonové dietě se tak Prodrive P25 může pochlubit hmotností, která by se měla držet pod hranicí 1.200 kilogramů. Ovšem zatímco kila se ubírala, výkon rostl. A to citelně.

Pod kapotu se totiž nastěhoval nový 2,5litrový čtyřválec typu boxer, který nahradil 2,2litrový boxer. Britové navíc novému motoru dopřáli zesílené vnitřní komponenty a lepší turbodmychadlo, čímž jeho výkon vyhnali na 400 koní (z původních 280 koní originální verze 22B) a točivý moment by měl dosahovat 600 Nm.

Motor je spojen s šestistupňovou sekvenční převodovkou s pádly řazení pod volantem, která samozřejmě posílá výkon na všechna čtyři kola. Díky launch-systému od Prodrive (ve stylu WRC) se přitom P25 může pochlubit sprintem z 0 na 100 km/h za 3,5 sekundy.

Úpravci ponechali rozměry rozšířené karoserie, zapracovali ovšem na podvozku, který má vylepšené zavěšení McPherson s nastavitelnými tlumiči. Vylepšením prošly i pružiny, stabilizátory nebo brzdy. Devatenáctipalcová kola pak opět pochází od Prodrive.

Společnost Prodrive zatím zveřejnila pouze tři snímky exteriéru, k interiéru nicméně prozradila, že nabídne zážitek z pozdně devadesátkové Imprezy, pouze lehce ozvláštněný karbonem, kůží a Alcantarou. V kapličce přístrojů by pak měl být displej s několika režimy zobrazení, pro jízdu na okruhu i silnici, a data loggerem.

Kabina je standardně čtyřmístná, společnost však nabízí možnost odstranit zadní sedadla a vybavit kabinu ochrannou klecí, což jistě ocení zejména zákazníci, kteří si budou chtít naplno vychutnat potenciál vozu.

A nyní už se pomalu dostáváme k ceně, která bude začínat od 460.000 liber, tedy cca 13,22 milionu korun, navíc bez daně. Málo to není, na druhou stranu je potřeba si uvědomit, že Prodrive P25 je prakticky od základu novým vozem, který navíc vznikne jen v počtu 25 kusů. Kromě parádní zábavy za volantem tak nabízí i potenciál růstu hodnoty.

Ondřej Mára
Diskuze (6)

Doporučujeme

Avatar - speedfred
22. 6. 2022 21:26
Mimo témy
ale keď sme už trochu pri rely tak zajtra (23.6) má Michéle M. 71.rokov, gratulujem!
22. 6. 2022 18:26
Re: Aj bez zlatej
Souhlas, v aktuální nabídce Subaru chybí "okořeněná" verze. I když třeba XV by mě doma neuráželo s 2.0 boxerem, škoda jen že nemá turbo a manuál... ;-)
Avatar - KANKUNEN
22. 6. 2022 07:26
Re: Aj bez zlatej
Tohle je Subaru jak má být. Dokonalý opak současnosti.
Avatar - KANKUNEN
22. 6. 2022 07:25
Re: Ta barva kol je nesprávná...
Patří tam zlaté OZ ultraleggera. :yes:
Avatar - Beefcake
21. 6. 2022 19:48
Aj bez zlatej
Je to velka mnamka :yes: