Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Za tohle staré Subaru někdo utratil 6,7 milionu. Jde o vzácnou specialitku

Jan Zajíc Jan Zajíc 20. 4. 2021 • 18:07
35
3
Zobrazit náhledy (35)
Subaru Impreza 22B STi Subaru Impreza 22B STi Subaru Impreza 22B STi Subaru Impreza 22B STi Subaru Impreza 22B STi Subaru Impreza 22B STi Subaru Impreza 22B STi Subaru Impreza 22B STi Subaru Impreza 22B STi Subaru Impreza 22B STi Subaru Impreza 22B STi Subaru Impreza 22B STi Subaru Impreza 22B STi Subaru Impreza 22B STi Subaru Impreza 22B STi Subaru Impreza 22B STi Subaru Impreza 22B STi Subaru Impreza 22B STi Subaru Impreza 22B STi Subaru Impreza 22B STi Subaru Impreza 22B STi Subaru Impreza 22B STi Subaru Impreza 22B STi Subaru Impreza 22B STi Subaru Impreza 22B STi Subaru Impreza 22B STi Subaru Impreza 22B STi Subaru Impreza 22B STi Subaru Impreza 22B STi Subaru Impreza 22B STi

V roce 1998 automobilka Subaru představila speciální verzi Imprezy STi: dvoudveřové ostřejší provedení s přídomkem 22B. 

Dnes je právě z této varianty asi nejcennější verze ostrého Subaru. Impreza 22B STi vznikla jako připomínka třetího triumfu týmu Subaru ve WRC v řadě a šlo o limitovanou verzi. V roce 1998 vzniklo pouhých 424 exemplářů, z nichž většina byla určena pro domácí trh - rovných 400.

Šestnáct strojů putovalo do Velké Británie a pět do Austrálie. Zbylé tři vozy představují prototypy. Část aut určených pro japonské zákazníky se ovšem dostala také do jiných zemí, což je případ i kousku, který se nedávno prodal ve Spojených státech amerických za ohromujících 312.555 dolarů, což je v přepočtu asi 6,74 milionu korun.

Konkrétně jde o exemplář s výrobním číslem 156, který od roku 1998 najezdil něco okolo 40 tisíc kilometrů.

Jestli vás částka, za níž se tohle 22B prodalo, překvapuje, pak vězte, že už známe i dražší kus - jedna Impreza ve stejné specifikaci s pouhými 436 km na tachometru se nedávno prodala dokonce za 370 tisíc dolarů, tedy za skoro 8 milionů korun.

Provedení 22B má oproti standardní Impreze STi té doby řadu věcí jinak. Například větší motor: pohonná jednotka EJ22G z objemu 2,2 litru poskytuje výkon 206 kW v 6000 min-1 a točivý moment 363 N.m v 3200 min-1. Díky turbodmychadlem přeplňovanému plochému čtyřválci méně než 1300 kg vážící 22B zrychluje z klidu na stovku za 4,6 sekundy a rozjede se na 250 km/h. Samozřejmostí je pohon všech kol.

Limitovaná edice dále dostala například sportovnější podvozek s díly od firmy Bilstein, silnější brzdy, manuální převodovku se zesílenou spojkou 17palcová kola a také unikátní kapotu a vytažené blatníky. Díky nim je 22B o 80 mm širší než tehdejší standardní Impreza STi.

Doporučujeme

Témata
Avatar - KANKUNEN
21. 4. 2021 10:44
Užasné
líp už to nešlo.
21. 4. 2021 08:00
nádhera
Neskutečně krásný auto a nestárnoucí design, ale ta cena je teda úlet.