Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Produkční Picasso 660 LMS odhaleno, má 660 koní a váží jen 980 kg

Ondřej Mára Ondřej Mára 9. 6. 2022 • 17:48
17
Zobrazit náhledy (17)
Picasso 660 LMS Picasso 660 LMS Picasso 660 LMS Picasso 660 LMS Picasso 660 LMS Picasso 660 LMS Picasso 660 LMS Picasso 660 LMS Picasso 660 LMS Picasso 660 LMS Picasso 660 LMS Picasso 660 LMS

Extrémní silniční sporťák s působivými parametry vznikne v počtu pouze 21 kusů.

Švýcarská společnost Picasso Automotive se během soukromé akce Top Marques Monaco konečně pochlubila produkční verzí svého dlouho očekávaného silničního sporťáku, který vychází z konceptu PS-01 Prototype. Produkční vůz nese označení 660 LMS a jeho parametry jsou skutečně působivé.

Design vozu i jeho technika jsou dílem společnosti Picasso Automotive a vše vznikalo v jejich závodu San Vittore. Základem vozu je ultra-lehká platforma, vytvořená z mixu karbonu (použitého údajně na bezprecedentní úrovni) a hliníku. Monokok je opět vyroben z karbonu, stejně jako díly karoserie.

Výrobce přitom hrdě uvádí, že boční karbonové panely jsou vyrobeny z nejdelších karbonových panelů, jaké kdy byly pro automobil vyrobeny. Ještě působivější je však výsledná váha vozu, která má být pouze 980 kilogramů.

Společnost bohužel nezveřejnila pohled do kabiny, ta však měla být uzpůsobena k ideálnímu kompromisu mezi každodenním využíváním a sportovní jízdou na okruhu. Interiér by tak měl nabídnout řadu inspirací ze závodních strojů, včetně šestibodových pásů, otočného voliče pro nastavení ABS systémů a kontroly trakce nebo zakázkový volant vyrobený z karbonu a potažený Alcantarou.

Video se připravuje ...

Pod kapotou vozu se ukrývá 3,0litrový motor V6 s twin-turbo přeplňováním, který dodala italská společnost Autotecnica Motori, vyvíjející a vyrábějící závodní motory. Šestiválec měl být naladěn podle požadavků automobilky Picasso a údajně jde o jeho první použití v silničním automobilu.

Šestiválcový motor je přitom naladěn na nejvyšší výkon 485 kW (660 k) a maximální točivý moment 720 Nm. O přenos výkonu pouze na zadní nápravu se stará šestistupňová sekvenční převodovka, kterou dodala společnost Sadev.

Zásadní součástí vývoje modelu Picass 660 LMS byly také CFD simulace (simulace proudění) a testování ve větrném tunelu, díky čemuž by měl vůz nabídnout skvělou aerodynamiku a především obrovský přítlak ve vyšších rychlostech.

Kombinace velkého předního splitteru, manuálně nastavitelného zadního křídla, rovné podlahy a velkého zadního difuzoru totiž vytváří při rychlosti 315 km/h přítlak až 960 kilogramů, což by mělo výrazně přispět k ovladatelnosti vozu.

Vůz stojí na pneumatikách Pirelli P Zero Trofeo R, určených pro výkonné sportovní vozy, obutých na 19“ litá kola vpředu a 20“ litá kola vzadu. O bezpečné zastavení se pak starají šestipístkové brzdové třmeny Brembo vpředu a čtyřpístkové třmeny vzadu.

Picasso plánuje postavit 21 kusů modelu 660 LMS, přičemž cena bude startovat od 820.000 eur (cca 20.236.000 Kč) před zdaněním. Společnost již nyní přijímá objednávky, přičemž produkci a dodání vozů plánuje na druhou polovinu příštího roku.

Doporučujeme

Témata