Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Průměrná cena ojetin letos stoupla o desetinu na 225.000 Kč

ČTK ČTK 7. 11. 2018
44
4
Zobrazit náhledy (44)
Seat Leon Seat Leon Seat Leon Seat Leon Seat Leon Seat Leon Seat Leon Seat Leon Seat Leon Seat Leon Seat Leon Seat Leon Seat Leon Seat Leon Seat Leon Seat Leon Seat Leon Seat Leon Seat Leon Seat Leon Seat Leon Seat Leon Seat Leon Seat Leon Seat Leon Seat Leon Seat Leon Seat Leon Seat Leon Seat Leon Seat Leon Seat Leon Seat Leon Seat Leon Seat Leon Seat Leon Seat Leon Seat Leon Seat Leon
Průměrná prodejní cena ojetých aut na českém trhu se letos do září zvýšila meziročně o desetinu na 225.000 Kč, což je mimo jiné dáno zvyšující se nabídkou zánovních vozů a ochotou kupujících do vozů více investovat.

Nejvíce se prodávají vozy v ceně mezi 100.000 a 200.000 korunami, do 200.000 korun se prodávají tři pětiny ojetých vozů. Uvedla to společnost Cebia.

Ve třetím čtvrtletí se snížil podíl vozů se stočeným tachometrem o zhruba dva procentní body na 38 procent. "Věříme, že se jedná o nový trend daný jednak větší nabídkou zánovních vozů, která je reakcí na zvyšující se prodeje nových aut v posledních letech, jednak zvyšujícím se zájmem kupujících o prověřování historie vozidel," uvedl ředitel Cebie Martin Pajer.

Kupující si začínají auta více prověřovat, a bazary proto přestávají vykupovat auta se stočeným tachometrem. Další možný důvod snižujícího se podílu vozů se stočeným tachometrem lze však spatřovat také v sílících dovozech těch aut, ke kterým nejsou informace o jejich historii.

Dovoz ojetých aut do Česka vzrostl do září o téměř sedm procent na 135.292 vozů. Proti roku 2014 se import zvýšil o polovinu. Průměrné stáří dovezených vozů bylo 10,3 roku. Podíl vozidel starších deseti let se ale snížil z loňských více než 54 procent na 51,73 procenta.

Z hlediska paliva převažuje stále zájem kupujících o vozy na naftu (58 procent). V budoucnu se však tento poměr může změnit, neboť u nových aut je trend zcela opačný. Prodeje nových aut s dieselovými motory poklesly podle dat Svazu dovozců automobilů (SDA) na 30 procent, což je do značné míry dáno tím, že nové emisní požadavky po aféře dieselgate prodražily výrobu a koncovou cenu pro zákazníka, čímž v důsledku vedly k omezení výroby a prodeje dieselových motorů prakticky po celé Evropě.

Téměř pětina ojetých vozidel se letos prodávala bez platné STK, v průměru se auta prodávají zhruba tři měsíce. Z hlediska modelů vozů trhu stále dominují ojeté Škody Octavie. Nejoblíbenější barvou je letos šedá.

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

auto
DonLabuznik
| 12. 12. 2018
Myslím, že je to tím, že lidé přestávají kupovat nové auta a místo toho se spíše poohlížejí po luxusnější a vybavenější ojetině, která za stejné nebo i menší peníze dokáže nabídnout mnohem více pohodlí. Já sám jsem si teď koupil u [odkaz] ojetého Passata, které současným autům směle konkuruje, takže si myslím že nové auto je zbytečnost.
ale křápů je na silnicích snad čím dál stejně
Budulinek
| 28. 11. 2018
ale křápů je na silnicích snad čím dál stejně
diesely pujdou nahoru
Kajakar
| 21. 11. 2018
prave ze dyzl pujde dolu, bo to nikdo nebude chtet
diesely pujdou nahoru
Petriso
| 7. 11. 2018
a pujde vic a vic nahoru. uz dnes lidi chteji auta bez filtru pevnych castic a plati za ne zlatem a casem budou diesely stoupat na cene vic

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku