První auta značky Leapmotor znají své evropské ceny, levnější zaútočí na Dacii Spring
Leapmotor T03 bude začínat pod půlmilionem, za který nabídne větší baterii i dojezd než Dacia Spring. Crossover C10 zase bude konkurentem Škody Enyaq, kterou v délce o chloupek předčí. V Česku se však zatím prodávat nebudou.
Čínská automobilka Leapmotor začíná do Evropy dovážet své cenově dostupné elektromobily, a to ve spolupráci s koncernem Stellantis. Že se tak stane, víme už dlouho, nyní to však je už opravdu na spadnutí. Městský elektromobil T03 budou zájemci moci objednávat už na konci září, větší C10 přijde v říjnu letošního roku.
Začneme-li od toho levnějšího vozu, tedy modelu T03, je na něm nejzajímavější cena – 18.900 eur, tedy 475 tisíc korun za základní provedení. To je na úrovni Dacie Spring, Leapmotor T03 však nabídne o zhruba 10 kWh větší baterii s kapacitou 37,3 kWh, která má stačit na kombinovaný dojezd až 265 kilometrů. Elektromotor nabídne 95 koní (75 kW) a 158 Nm a baterii je možné dobíjet stejnosměrným proudem o výkonu až 48 kW, o 18 více oproti springu.
Kromě v Evropě povinné výbavy typu samočinného nouzového brzdění, sledování únavy řidiče či zvukového hlášení překročení rychlostního limitu jsou k mání prvky jako adaptivní tempomat, aktivní vedení v jízdním pruhu, sledování mrtvých úhlů či varování, kdyby hrozilo otevření dveří do jízdní dráhy jiného vozu či cyklisty.
Vůz má 10,1“ centrální displej s trvalým připojením k internetu, které umožňuje aktualizace softwaru na dálku i ovládání některých funkcí auta skrz aplikaci ve smartphonu. S délkou 3.620, šířkou 1.652, výškou 1.577 a rozvorem náprav 2.400 mm opravdu není velký, ale tím lépe se s ním bude jezdit ve městě.
Větší crossover C10 začne na 36.400 eurech, tedy 915 tisících korun. Jeho nejzajímavějším prvkem je, že trakční baterii nemá coby klasický „balík“ zespoda auta, nýbrž má články integrované ve struktuře vozu. Šetří to místem a zlepšuje torzní tuhost karoserie, uvádí tisková zpráva; jak se bude řešit případná potřeba výměny vadných článků, už však neprozrazuje.
Baterie má kapacitu 69,9 kWh a má stačit k dojezdu 420 km na jedno nabití. Nabíjecí výkon při použití stejnosměrného proudu není znám, ale automobilka uvádí, že k nabití ze 30 na 80 % má stačit půlhodina. Elektromotor nabízí 218 koní (160 kW) a 320 Nm.
C10 je o víc než metr delší než T03 – je dlouhý 4.739 mm, široký 1.900 mm, vysoký 1.680 mm a jeho rozvor náprav je 2.825 mm. Nabídne základní objem zavazadelníku 435 litrů, maximální 1.410 litrů, a délka prostoru pro náklad je v takovém případě 1.820 mm. Tisková zpráva zmiňuje také po deseti odkládacích prostorech pro přední i pro zadní sedačky, důsledné odhlučnění, centrální displej o úhlopříčce 14,6“, prosklenou střechu o ploše 2,2 m3 nebo ekologické, ale zároveň přepravě dětí odolné potahy sedaček.
I zde je infotainment připojený k internetu kvůli dálkovým aktualizacím či možnosti ovládat např. klimatizaci nebo nabíjení ze smartphonové aplikace. Samozřejmostí je široká armáda jízdních asistentů a hlídačů včetně aktivního vedení v jízdním pruhu, adaptivního tempomatu nebo 360° kamerového systému.
Spolupráce koncernu Stellantis s čínskou značkou Leapmotor bude tak hluboká, že web Automotive News Europe označil Leapmotor za patnáctou značku koncernu. Do konce letošního roku se má začít prodávat v celkem 350 dealerstvích značek koncernu Stellantis napříč Evropou – avšak bez Česka, alespoň prozatím.
Během roku 2024 se začnou leapmotory prodávat v Belgii, Francii, Itálii, Lucembursku, na Maltě, v Německu, Nizozemsku, Portugalsku, Rumunsku, Řecku, Španělsku, Švýcarsku a ve Velké Británii. Na konci roku značku čeká expanze také do Izraele, francouzských zámořských teritorií, Austrálie, Nového Zélandu, Thajska, Malajsie, Brazílie a Chile.