První auto značky Dodge oslavilo 110 let. Prodávalo se jak teplé housky
Dodge 30-35 poprvé vyjel na silnice 14. listopadu 1914. Hned následující rok se ho vyrobilo 45 tisíc kusů a firma Dodge Brothers Motor Company později dodala téměř 13 tisíc vozidel do první světové války.
V počátcích automobilismu na začátku 20. století bylo v podstatě pravidlem, že auta byla drahým, luxusním zbožím a mohla si je dovolit jen hrstka lidí. Zdvihne tak obočí, že první auto Dodge Brothers Motor Company, označené 30-35, během prvního celého roku výroby vznikl ve 45 tisících kusů a stanovil tak rekord v objemu za první rok výroby.
Tento model prvně vyjel na silnice 14. listopadu roku 1914, kdy už v Evropě zuřila válka. Úspěšný byl mimo jiné proto, že zakladatelé firmy, bratři John Francis Dodge a Horace Elgin Dodge, už měli hromadu zkušeností z automobilového průmyslu.
Jejich první firma se totiž jmenovala Dodge Brothers Company a v Detroitu ji založili už v roce 1900. Dnes bychom ji nazvali subdodavatelem – vyráběla součástky pro Ford či Oldsmobile a řadu dalších značek; Oldsmobilu dodávala i celé převodovky. Jejich hlavní továrnou, označovanou prostě Dodge Main, byl od roku 1910 závod na hranici měst Detroit a Hamtramck, který dodnes stojí, ale patří koncernu General Motors a v mapách je pojmenován Factory Zero.
Společnost Dodge Brothers Motors Company vznikla v roce 1913 poté, co se bratři Dodgeové rozhodli přestat stavět auta ostatním a místo toho nabízet vozy s vlastním jménem. Dodge 30-35 vyjel na silnice už v listopadu 1914 a měl být lepší, dnes bychom řekli prémiovější alternativou k Fordu Model T.
Poháněl ho 3,5l řadový čtyřválec s rozvodem SV, také označovaným „flathead“ nebo „L-head“, protože ventily nebyly nad pístem, nýbrž na stranu od něj – proto taky SV, „Side Valve“. Dával 35 koní (26 kW), téměř dvakrát víc oproti Fordu Model T. Inovací, které dnes bereme jako samozřejmost, zde byla řada – např. měl vůz celokovovou karoserii, zatímco konkurenti ještě roky používali dřevěný skelet, také tu byla 12V elektrosoustava místo šestivoltové a třístupňová manuální převodovka s posuvnými ozubenými koly.
Dodge 30-35 se zprvu prodával jen jako čtyřdveřový sedan s plátěnou střechou, od ledna 1915 do nabídky přibyla také verze dvoudveřového roadsteru a standardem se stalo elektrické osvětlení vozu.
Existovaly také nákladní verze a velká spousta jich sloužila v americké armádě. Nasazení došly na jaře roku 1916 v mexicko-americké pohraniční válce, která probíhala v letech 1910–1919; tam sloužilo 150 aut různým účelům. Později sloužily vozy značky Dodge v první světové válce, kde jich bylo nasazeno postupně zhruba 12.800 v užitkových i osobních verzích.
Už v roce 1919 postavila Dodge Brothers Motor Company své čtyřsté tisící vozidlo a roční produkce přesáhla 104 tisíc kusů. V prodejích byla firma druhá v USA hned za Fordem. Následující rok však oba bratři zemřeli a jejich vdovy firmu prodaly. Postupně změnila vlastníka ještě několikrát, až ji 30. června 1928 koupila Chrysler Corporation, která ji coby součást koncernu Stellantis vlastní dodnes.