Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

První elektrická Alpine A110 je na světě! Techniku propůjčil Mégane E-Tech

Ondřej Mára Ondřej Mára 22. 7. 2022 • 09:36
15
7
Zobrazit náhledy (15)
Alpine A110 E-ternité Alpine A110 E-ternité Alpine A110 E-ternité Alpine A110 E-ternité Alpine A110 E-ternité Alpine A110 E-ternité Alpine A110 E-ternité Alpine A110 E-ternité Alpine A110 E-ternité Alpine A110 E-ternité

Značku Alpine čeká čistě elektrická budoucnost, kterou z části naznačuje koncept sportovního kupé A100 E-ternity.

Společnost Renault v minulosti oznámila, že značku Alpine čeká čistě elektrická budoucnost, která kromě klasického sporťáku nabídne i čistě elektrický crossover a hatchback. Realizace těchto plánů je stále ještě pár let daleko, přesto už nám nyní Alpine nabízí drobnou ochutnávku.

Značka totiž představila unikátní prototyp A110 E-ternity, pod jehož kapotu se technikům povedlo vtěsnat modifikovaný elektrický pohon z čistě elektrického Renault Mégane E-Tech. Celkem je vůz vybaven 12 bateriovými moduly, které jsou rozděleny v poměru čtyři moduly vpředu a osm modulů vzadu.

Jak ovšem víme, čistě elektrické pohonné systémy nejsou zrovna lehké. V případě Alpine A110 se tak hmotnost zabudováním elektrického pohonu zvýšila o 258 kilogramů oproti spalovací verzi. Nakonec se tak bavíme o pohotovostní hmotnosti 1378 kilogramů, což na elektromobil vlastně pořád není zas tak špatné.

Video se připravuje ...

Jak už bylo zmíněno, komponenty elektrického pohonu si technici Alpine vypůjčili z Mégane E-Tech. Vůz tak pohání elektromotor o výkonu 178 kW s nejvyšším točivým momentem 300 Nm. Paradoxně tak elektrická verze zaostává za verzí spalovací, která umí nabídnout až 215 kW a 320 Nm točivého momentu. Na stovku se navíc spalovací verze dostane za 4,4 sekundy, zatímco elektrická potřebuje 4,5 sekundy.

Prototyp E-ternity však není jen o elektrickém pohonu. Jednou z dalších zajímavých inovací je odstranitelný střešní panel, po jehož vyjmutí by však nemělo dojít k oslabení tuhosti karoserie. Technici přitom na výrobu vozu použili jak recyklovaný karbon, tak i len, který bývá označován za jeden z materiálů budoucnosti.

Decentní proměnou prošel také interiér, který nabídne například nový panel infotainmentu. Ve středové konzole pak můžeme spatřit plaketku s frází, kterou měl pronést Luca de Meo, šéf Renaultu. Plaketka by měla připomínat jeho rozhodnutí elektrifikovat Alpine, aby značku uchoval na věčnost.

Premiéra prototypu Alpine A100 E-ternity proběhne během nadcházejícího závodu Formule 1 ve Francii. K samotné budoucnosti Alpine, respektive čistě elektrického sporťáku Alpine, pak můžeme připomenout, že na jeho vzniku může francouzská značka spolupracovat s britským Lotusem. Šéf značky nicméně dodal, že pro sportovní model bude v nabídce značky vždy místo.

Doporučujeme

Témata
23. 7. 2022 11:40
Re: Udělat z ikonických...
Spíš z nich mám pocit, že auto vnímají jen jako individuální dopravní prostředek… víc nic..
23. 7. 2022 08:57
Re: Po takomto
.... nad tímto jsme tu nedávno s kolegou meditovali... prý žádná E-Alpine nebude a je to jen rafinovaná kampaň na zvýšení prodejů aktuální generace ;-)
Avatar - speedfred
23. 7. 2022 08:48
Re: Udělat z ikonických...
Myslíš že našej mládeži už bude stačiť len odpich na semaforoch?
23. 7. 2022 08:17
Re: Udělat z ikonických...
Neblázni, vždyť 300kg baterek navíc, automat, Vmax 160 a dojezd až 200km je snem každého správně zeleně vychovaného a sportovně založeného evropského občana :-[] :yes:
Avatar - speedfred
23. 7. 2022 07:46
Po takomto
oznámení sa objednávky už začali hrnúť,ale na starý model.