Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

První MG s turbodieselem

Michal Fokt
Diskuze (0)
Nedlouho po znovuoživení značky MG už pod kapotu prvního vozu zamířil přeplňovaný vznětový motor.

Nejmenší MG ZR, rozuměj důkladně vyladěný Rover 200, je prvním vozem této značky v historii, který je poháněn turbodieselem. Na první pohled se může zdát, že dvoulitr s výkonem 74 kW a točivým momentem nijak závratných 240 N.m pod kapotu tak agresivně vyhlížejícího vozu se sportovně naladěným podvozkem nějak nepatří. Zdá se ale, že lze vhodným zpřevodováním udělat „sporťák“ i z nepříliš ambiciózně vyhlížejícího přeplňovaného vznětového motoru.

MG ZR totiž zvládne akceleraci z 0 na 100 km/h za úctyhodných 9,7 s a dokáže jet rychlostí 183 km/h. Podobně „ostrý“ vůz Seat Ibiza dokáže s devatenáctistovkou s výkonem 81 kW zrychlit až za 10,5 s, Leon pak za 11,2. Kupříkladu podobně velká Škoda Fabia se stejně vyladěným motorem (74 kW a 240 N.m) zrychlí na stovku za 11,5 s. Pouze Volkswagen Golf s motory o výkonu 96 kW a 110 kW tak dokáže malé MG pokořit, a to časy 9,6 s a 8,6 s. Dlužno poznamenat, že ale výše zmínění konkurenti ve vnějším vzhledu co do agresivity zaostávají více, než o řekněme zanedbatelnou sekundu v akceleraci, vozy MG přece jen vypadají, že mají "na víc", což platí o všech, s výjimkou právě toho s novým naftovým motorem. Ale dnes je každý zákaztník dobrý, a mnozí chtějí skvěle vypadat, a přitom ušetřit.

Pohonná jednotka 2.0/74 kW původem od Roveru bude s největší pravděpodobností určena pouze pro nejmenší MG. S většími modely značky už by nejspíš takové divy nedělal...

Michal Fokt
Diskuze (0)