Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

První obytný ID. Buzz je na světě. Vznikl v Německu, ovšem nikoliv ve VW

Ondřej Mára
Diskuze (11)

Čekání na oficiální model California nám evidentně zkrátí celá řada externích úpravců.

Prodeje čistě elektrického busíku Volkswagen ID. Buzz začaly na českém trhu oficiálně během minulého týdne, kdy nám zástupci VW Užitkové vozy prozradily plány také na další měsíce. Zájemci se dočkají modelu s prodlouženým rozvorem, větší baterií a dokonce i pohonem všech kol a vyšším výkonem.

Již v minulém roce však na veřejnost vyplula informace, že premiéra oficiální obytné verze s klasickým označením California je naplánována až na rok 2025. Do té doby nejspíš své řešení nabídnou výrobci různých obytných vestaveb, které jsou díky své univerzálnosti velmi populární. Zřejmě se ale dočkáme i kompletních přestaveb na čistě obytný vůz.

Video se připravuje ...

S údajně první takovou se během právě probíhajícího veletrhu CMT ve Stuttgartu pochlubila německá společnost Alpin Camper, která se specializuje na obytné přestavby dodávek, obytné nástavby i výklopné střešní stany. U přestavby nového ID. Buzz pak společnost zužitkovala zřejmě všechny své zkušenosti.

Na první pohled vypadá vystavovaný obytný ID. Buzz vlastně docela obyčejně, v přední části však dostal decentní ochranný rám, zatímco na střeše vidíme menší výklopný stan, který v tomto případě slouží jen k pohodlnějšímu vzpřímenému pohybu v kabině. Na umístění matrace je příliš malý. Exteriér je lakován v jednoduché černo-bílé kombinaci, která působí decentně.

Podle fotek z výroby byl základem přestavby pravděpodobně čistě užitkový VW. ID Buzz Cargo. Do posuvných dveří na pravé straně však úpravce instaloval okno. Chybějící prosklení v zadní boční části karoserie pak imituje alespoň černé lakování.

Zadní (obytná) část kabiny je zcela nová a po její levé straně vidíme dlouhou lavici, kterou je možné rozložit na dvoulůžkovou postel. Dole navíc vidíme šuplíky úložného prostoru. Po pravé straně je kuchyňský modul, vybavený elektrickým vařičem a dřezem. Modul obsahuje dva menší a jeden velký šuplík, nad pracovní plochou je navíc praktická polička.

Všechny materiály v kabině by měly být ekologicky šetrné, což ostatně ukazuje velký důraz na dřevo. Obklad bočnic a stropu je z šedé látky, nechybí ani decentní LED osvětlení. Všechny elektrické komponenty související s vestavbou jsou pak uloženy pod sedadlem spolujezdce.

O technice vozu se úpravce nijak nezmiňuje, automobilka ale nyní nabízí pouze jedinou verzi, která na zadní kola posílá 150 kW. Baterie s kapacitou 82 kWh by pak měla zajistit čistě elektrický dojezd kolem 420 kilometrů.

Video se připravuje ...

Úpravce bohužel nikde nezmiňuje, zda se jedná pouze o koncept, nebo zda chystá výrobu této verze. Rozhodně bychom se ale nedivili, pokud by produkční vůz dostal větší střešní stan, pod kterým by se dalo i spát. Jinak ale přestavba působí kompletně a celkem prakticky.

Ondřej Mára
Diskuze (11)

Doporučujeme

21. 1. 2023 15:42
Re: Elektro camper
A všiml sis jak rychle ten jejich starý návrh vyšuměl ? :-)
Protože by za chvíli došlo na SUV, na offroady a všechny další s mizernou aerodynamikou ...
21. 1. 2023 07:51
Re: Elektro camper
Opet te odkazu na ev database.

A musim te opravit.

Max je 480km dojezdu. V lete pri pomale jizde.
21. 1. 2023 07:45
Re: Elektro camper
https://zpravy.aktualne.cz/…:article:667141/

Bohuzel, kvuli lidem jako ty je potreba toto.

S elektrickou dodavkou vic jak 120 nepojedes, bo bys nikam nedojel.
S naftovou to zere ve 150 i travu okolo silnice. Ale tobe je to jedno...
Avatar - wakantanka
21. 1. 2023 07:26
Re: Elektro camper
Mám pocit že každý využíva ten svoj camper trochu inak. Ten kto cestuje krátkymi presunmi po kempoch, ten krátky dojazd nejak riešiť nebude. V kempe to pichne do elektriny tak či tak. Kto používa svoj karavan inak, nakúpi niekde inde.
20. 1. 2023 16:09
Re: Elektro camper
Samozřejmě bych těch 180 jezdil rád, ale bohužel mám jen jeden řidičák takže se raději držím někde mezi 130-150. Teda pokud se bavíme o dodávkách velikosti toho ID Buzz.

Klasickým obytňákem jsem už taky párkrát jel, celkem asi 200 tisíc kilometrů
Není zač :-)