Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

PSA chce vyrábět v Maroku

David Bureš
Diskuze (1)
Zvažovaná továrna francouzského koncernu by zpočátku vyráběla vozy určené pro africké trhy.

Maroko se stává pro automobilky zajímavou výrobní destinací. Zdejší výroba je levná, země však zůstává blízko evropským trhům. Z těchto důvodů sem po Renaultu chce zamířit další francouzská automobilka – koncern PSA Peugeot-Citroën.

O plánech na výstavbu továrny PSA v Maroku informovala agentura Bloomberg s odvoláním na dva zdroje seznámené se situací. Oficiálně mají být tyto plány oznámeny na začátku června. PSA tím pokračuje v expanzi v této zemi, loni se zde jejím strategickým partnerem v oblasti vývoje stala firma Altran.

Chystaný závod bude vlastnit pouze PSA, nepočítá se tedy s nějakým lokálním partnerem. Roční výrobní kapacita továrny má činit maximálně 100.000 automobilů ročně, přičemž výrobní portfolio má čítat spíše menší modely.

Automobily vyrobené v Maroku mají být určeny pro africké trhy. Do Evropy se tak zatím vyvážet nebudou. PSA díky továrně rozšíří své zastoupení v Africe, od loňska automobilka ve spolupráci s firmou PAN Nigeria montuje model 301 v nigerijské Kaduně.

Výrobou v Maroku bude PSA následovat svého konkurenta, automobilku Renault. Ta do Alžírska expandovala v době, kdy zde současný předseda představenstva PSA Carlos Tavares pracoval jako provozní ředitel.

Závod Renaultu v Tangieru vyrábí modely Sandero, Dokker a Lodgy, které se na evropských trzích prodávají se znaky Dacie. Renault produkuje své vozy také v sousedním Alžírsku, jmenovitě model Symbol, známý u nás jako Dacia Logan.

Expanzí do Alžírska a obecně do Afriky chce PSA snížit svoji závislost na Evropě. Šedesát procent loni prodaných vozů PSA mířilo na evropské trhy.

David Bureš
Diskuze (1)