PSA chce vyrábět v Maroku
Maroko se stává pro automobilky zajímavou výrobní destinací. Zdejší výroba je levná, země však zůstává blízko evropským trhům. Z těchto důvodů sem po Renaultu chce zamířit další francouzská automobilka – koncern PSA Peugeot-Citroën.
O plánech na výstavbu továrny PSA v Maroku informovala agentura Bloomberg s odvoláním na dva zdroje seznámené se situací. Oficiálně mají být tyto plány oznámeny na začátku června. PSA tím pokračuje v expanzi v této zemi, loni se zde jejím strategickým partnerem v oblasti vývoje stala firma Altran.
Chystaný závod bude vlastnit pouze PSA, nepočítá se tedy s nějakým lokálním partnerem. Roční výrobní kapacita továrny má činit maximálně 100.000 automobilů ročně, přičemž výrobní portfolio má čítat spíše menší modely.
Automobily vyrobené v Maroku mají být určeny pro africké trhy. Do Evropy se tak zatím vyvážet nebudou. PSA díky továrně rozšíří své zastoupení v Africe, od loňska automobilka ve spolupráci s firmou PAN Nigeria montuje model 301 v nigerijské Kaduně.
Výrobou v Maroku bude PSA následovat svého konkurenta, automobilku Renault. Ta do Alžírska expandovala v době, kdy zde současný předseda představenstva PSA Carlos Tavares pracoval jako provozní ředitel.
Závod Renaultu v Tangieru vyrábí modely Sandero, Dokker a Lodgy, které se na evropských trzích prodávají se znaky Dacie. Renault produkuje své vozy také v sousedním Alžírsku, jmenovitě model Symbol, známý u nás jako Dacia Logan.
Expanzí do Alžírska a obecně do Afriky chce PSA snížit svoji závislost na Evropě. Šedesát procent loni prodaných vozů PSA mířilo na evropské trhy.