Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

PSA postaví závod v Kaluze, brousí si zuby na ruský trh

Václav Pavlečka
Diskuze (0)
Vedle Volkswagenu a Škody Auto míří do Kalugy další automobilka. Koncern PSA Peugeot Citroën. Francouzi by rádi ukousli z rostoucích prodejů nových vozidel v Rusku. V roce 2015 hodlají na tamním trhu Peugeot a Citroën prodat tři sta tisíc aut.

Všichni míří na východ

Automobilky, které plánují výraznější růst mají novou Mekku. Východní trhy. A důvod je zcela jasný. Rostoucí zájem zákazníků o nové vozy. Do čtyř let by se mělo Rusko stát největším automobilovým trhem Evropy a vzhledem k clům ve výši několika desítek procent se producentům aut příliš nevyplatí hotové vozy dovážet. Výhodnější je vozidla na tamním trhu vyrábět. Proto také čím dál více automobilových producentů do Ruska investuje v naději, že se jim jejich peníze bohatě vrátí v podobě rychle rostoucího odbytu. Jinak na tom není ani Peugeot, který za letošní rok prodal v Rusku 40 tisíc nových vozů.

Za dva roky už by Francouzi viděli rádi své prodeje na hranici sta tisíc kusů. V roce 2010 spustí továrnu v Kaluze, se kterou chtějí do roku 2015 prodeje ztrojnásobit a dosáhnout tak 300 tisíc prodaných aut.

Popularita Moskvy a okolí

Od 28. listopadu letošního roku spustili výrobu v Kaluze Volkswagen a Škoda Auto. Výběr místa přitom není náhodný. Vždyť největší odbytiště nových aut představuje právě ruské hlavní město, které je od Kalugy vzdáleno 180 kilometrů. Obě místa spojuje železnice i dálnice. Navíc Kaluga disponuje technickou univerzitou, tedy potenciální líhní kvalifikovaných zaměstnanců. Také Peugeot doufá, že svou investicí v oblasti přiláká ještě další dodavatele. V samotné Moskvě má továrnu také další francouzský producent – Renault, který je strategickým partnerem Avtovazu (vlastní 25 % podniku).

Další oblíbenou destinací investic světových automobilek je Petrohrad, kde již vyrábí Ford a Toyota. K nim se v příštím roce má přidat i japonský Nissan.

Václav Pavlečka
Diskuze (0)