Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

PSA představí příští rok nová elektrická MPV, dojezd může být až 322 km

Ondřej Mára Ondřej Mára 4. 12. 2020 • 09:32
47
8
Zobrazit náhledy (47)
Citroën Berlingo Citroën Berlingo Citroën Berlingo Citroën Berlingo Citroën Berlingo Citroën Berlingo Citroën Berlingo Citroën Berlingo Citroën Berlingo Citroën Berlingo Citroën Berlingo Citroën Berlingo Citroën Berlingo Citroën Berlingo Citroën Berlingo Citroën Berlingo Citroën Berlingo Citroën Berlingo Citroën Berlingo Opel Combo Opel Combo Opel Combo Opel Combo Opel Combo Opel Combo Opel Combo Opel Combo Opel Combo Opel Combo Opel Combo Opel Combo Opel Combo Opel Combo Peugeot Partner Peugeot Partner Peugeot Partner Peugeot Partner Peugeot Partner Peugeot Partner Peugeot Partner Peugeot Partner Peugeot Partner

Značky koncernu PSA by měly v příštím roce uvést na trh elektrické verze svých MPV a lehkých užitkových vozů.

V příštím roce by se měly objevit na trhu elektrifikované verze kompaktních užitkových vozů a MPV z koncernu PSA Group. Bavíme se tak o elektrických verzích modelů Citröen Berlingo, Peugeot Partner nebo Opel Combo, které ve verzi se spalovacím motorem sdílejí společný základ.

Čistě elektrické osobní verze by měly být postaveny na platformě e-CMP, vyvíjené s ohledem na budoucí elektrifikaci, na které již v současnosti stojí elektrické modely Opel Corsa-e, Peugeot e-208 nebo Citroën e-C4.

Trojice elektrických MPV by měla být osazena vodou chlazenou baterií s kapacitou zhruba 50kWh, která bude napájet elektromotor o výkonu 100 kW (136 k). Na konkrétní parametry si ještě budeme muset počkat, podle současných očekávání bychom se ale mohli dočkat zrychlení z 0 na 100 km/h během 10 sekund, maximální rychlosti okolo 190 km/h a dojezdu okolo 322 km. Nabíječka by měla být standardně jednofázová s nejvyšším výkonem 7,4 kW, nebo třífázová s výkonem 11 kW.

Díky těmto čistě elektrickým verzím kompaktních dodávek a odvozených osobních vozů pokračuje PSA ve své elektrifikační ofenzívě a nabízí kompletně elektrifikované portfolio lehkých užitkových vozů bez kompromisu ve výkonu,“ uvedl Xavier Peugeot, viceprezident obchodního oddělení Lehkých užitkových vozů v rámci koncernu PSA.

Elektrifikované dodávky/MPV a jejich baterie budou kompletovány na výrobní lince závodu Vigo ve Španělsku, zatímco elektromotory a převody budou vyráběny ve francouzských závodech Trémery a Valenciennes. Oznámení cen a otevření objednávek by mělo na vybraných trzích proběhnout již začátkem příštího roku, na trhy pak vozy zamíří pravděpodobně až v druhé polovině roku 2021.

Související články

Témata
4. 12. 2020 14:49
Re: proč ne
Buď zdráv :-) No nejlepší je jaký má ale o sobě mínění. To mě umí pobavit nejvíc :D :D
My jsme v podstatě všichni kolem tupouni se základním vzděláním.
Avatar - Jerry.Gunman
4. 12. 2020 14:22
Re: proč ne
Riku,
ak pravíš. Na rozvoz po městě těch ten dojezd stačí - a klidně se to může přes noc nabíjet. Ale na cesty jedním směrem dále, jak 200 km je to pitomost.
Hamůňa je pitchus, ale pokud se někdy někde objeví osobně, lze ho použít na něco smysluplného - třeba ho položit do spodku kompostu... :D
4. 12. 2020 12:34
Re: proč ne
Přesně tak tady to dává smysl.
4. 12. 2020 12:33
Re: proč ne
Na ježdění po městě a kolem komína je EV v pohodě. Hamuna se mi pořád snaží sice vysvětlit, že to není pravda a EV je vhodný pomalu i na mezikontinentální přesuny, ale to je debil :D Osobně myslím, že 300 km po městě běžně stačí a jak říkám pokud náhodou ne, tak bude i nadále existovat varianta v podobě nafty. EV není plošná náhrada aut na fosilní paliva. Jen doplněk, tam kde je to vhodný. ;-)
4. 12. 2020 12:33
Re: proč ne
I 150km je na denní rozvážku dost. Tady mi to na rozdíl od rodinného auta dává smysl. viz https://youtu.be/WNQTX_jLhwQ

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud