PSA ukončí společnou výrobu s Fiatem v roce 2017
Koncern PSA Peugeot-Citroën ukončuje spolupráci s Fiatem ve francouzské továrně Sevel Nord. Výroba technicky příbuzných užitkových vozů – Peugeotu Expert, Citroënu Jumpy a Fiatu Scudo – skončí v roce 2017. PSA konec společné výroby vysvětluje rozdílnou prodejní strategií obou partnerů.
Francouzský koncern chce v továrně Sevel Nord nedaleko města Valenciennes investovat 220 milionů euro. Po přestavbě bude tato hala stavět dvouspojkové převodovky s plánovanou roční kapacitou 400 tisíc kusů.
Dalších 135 milionů euro bude použito na úpravu továrny Française de Mécanique ve městě Douvrin, která v roce 2013 začne montovat přeplňované benzinové tříválce.
Sesterské dodávky se v továrně Sevel Nord vyrábí v rámci projektu Scudo od roku 1995, jejich druhá generace je na trhu od roku 2007.
PSA a Fiat společně vyrábějí ještě v továrně Sevel Sud v italském městě Atessa, kde jsou montovány užitkové vozy Fiat Ducato, Peugeot Boxer a Citroën Jumper. PSA uvedlo, že na této montážní lince bude společná výroba pokračovat minimálně do roku 2019. O budoucí spolupráci zatím rozhodnuto nebylo.
Výroba další sesterské trojice – Fiatu Fiorino, Citroënu Nemo a Peugeotu Bipper – v turecké továrně Bursa má pokračovat beze změn. I proto, že PSA a Fiatu s tamější výrobou pomáhá turecká automobilka Tofas.
Spolupráce mezi francouzským koncernem a italskou automobilkou postupně končí již od loňského roku, kdy byl ohlášen konec výroby technicky spjatých MPV. První velkoprostorové vozy – Fiat Ulysse, Lancia Zeta, Citroën Evasion a Peugeot 806 – vyjely ze Sevel Nord v roce 1994.
V roce 2002 nastoupila druhá generace těchto MPV, přičemž tři z vozů byly přejmenovány – ze Zety se stala Phedra, z Evasionu C8 a z 806 Peugeot 807. V poslední době musely tyto vozy bojovat s klesajícími prodeji.
Fiat nahradí Ulysse modelem Freemont, který je postaven na základech Dodge Journey. Nástupcem Phedry pak bude přeznačkovaným Chryslerem Voyager.