Rady před koupí Peugeotu 206 CC: Radost za dva platy
Když se podíváte na silnice a zaměříte se na otevřená auta, patrně to, které potkáte nejčastěji, bude dodnes velmi elegantní Peugeot 206 CC. Proč se stále těší oblibě? A jak je na tom se spolehlivostí po mnoha letech?
Pověst rozhodně nemá 206 CC a vlastně celá tato modelová řada příliš dobrou. Nadšenci do aut vůz hned odsoudí jako nekvalitní, s omezenou torzní tuhostí karoserie a s nálepkou auta pro ženy. Kdysi pro dobře situované, dnes spíše pro ty, které se chtějí lišit, rády si užívají jízdu s větrem ve vlasech, ale zároveň mají také hlouběji do kapsy. Model 206 CC ale minimálně v jedné oblasti exceluje. Jedná se o nejdostupnější plně funkční kabriolet na trhu. Spojení „plně funkční“ je důležité, neboť pojízdné exempláře lze pořídit od nějakých 40.000 korun. Jakékoliv jiné kabrio, třeba starší, a tedy více odpovídající youngtimeru, za uvedené peníze funkční zcela jistě nebude. Spíše půjde o totální vrak, jenž bude žádat nemalé investice v čele s kompletní renovací, aby vůz plnil své původní poslání. Navíc když u 206 CC přihodíte dalších dvacet tisíc korun, můžete mít již opravdu hezká auta s rozumným kilometrovým proběhem.
Největší strašák – střecha!
Peugeot 206 CC se představil v roce 2000 coby sériová podoba konceptu Peugeot 20 Coeur Concept '1998. Ten se představil v době, kdy dokonce ještě ani výchozí hatchback 206 nebyl znám. Oproti starším modelům 205 Cabrio a 306 Cabrio přišlo CC s pevnou skládací střechou. Pokud nepočítáme Peugeot 401 Eclipse z poloviny 30. let 20. století, pak šlo historicky o druhé takto řešené auto. Tím prvním byl původní roadster Mercedes-Benz SLK (R170), který vám nedávno výborně popsal kolega Lukáš Prejzek.
Tento článek je součástí balíčku AUTO+
Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!