Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Rallye Korsika v cíli: Neuville je čtvrtý vítěz

Michal Štěpanovský Michal Štěpanovský 9. 4. 2017 • 11:28
58
1
Zobrazit náhledy (58)
Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth
Korsickou rallye, čtvrtý podnik letošního mistrovství v automobilových soutěžích, vyhrál Belgičan Thierry Neuville s vozem Hyundai i20 Coupe WRC. Stal se čtvrtým jezdcem, který letos vyhrál podnik mistrovství světa.

Přesně tak, jak předpověděl web www.auto.cz tento čtvrtek. V čele šampionátu je i nadále čtyřnásobný mistr světa a obhájce titul Francouz Sebastien Ogier (Ford Fiesta WRC ´17), který dojel na Korsice druhý.

Smolařem soutěže byl britský pilot Kris Meeke, který vedl od začátku soutěže, ale po šesté rychlostní zkoušce musel odstoupit pro poruchu motoru. Do dalšího průběhu soutěže již tovární jezdec Citroënu nezasáhl.

Mikkelsen má políčeno na WRC

V kategorii WRC2 naplnil očekávání tovární tým Škoda Motorsport, jehož člen Andreas Mikkelsen vyhrál s vozem Škoda Fabia R5 hodnocení třídy a v absolutním pořadí skončil dokonce sedmý. Nor se po výhře na Rallye Monte Carlo radoval podruhé a v průběžném pořadí šampionátu WRC2 se dělí o první místo se Švédem Pontusem Tidemandem, rovněž jezdcem značky Škoda. „Byl to pro nás povedený víkend. V úvodu soutěže jsem si udělal náskok a pak se mi ho dařilo udržovat. Doufám, že už brzo objevím ve voze WRC. Mohu jen prozradit, že se něco rýsuje,“ prohlásil poněkud tajemně Mikkelsen.

video

Na Korsice se první den nedařilo českému jezdci Janovi Kopeckému. Po potížích s posilovačem a řízení a po defektu na třetí rychlostní zkoušce se prodal na 34. místo. V průběhu dalších dvou dní dokázal svou pozici vylepšit až na 16. v cíli. V klasifikaci WRC2 skončil sedmý.

Konečně se mu to povedlo

Neuville zatím v dosavadním průběhu letošního šampionátu vyhrál nejvíce rychlostních zkoušek (dvacet) a také byl nejdelší dobu na prvním místě v průběhu dosud odjetých soutěží. V Monte Carlu a ve Švédsku se však připravil vlastními chybami o vítězství. Tentokrát však své snažení dotáhl do vítězného konce s výraznou převahou 54,7 sekundy. „Je to úžasný pocit. Po prvním dnu jsem si nebyl jistý, jestli můžeme tento závod vyhrát, ale ve druhé etapě se to všechno obrátilo a jsem za to velmi rád,“ řekl Belgičan, jenž se po třetím vítězství v kariéře posunul v hodnocení šampionátu na třetí místo.

Ogier zvládl závěr a vede

Druhým v cíli byl nakonec obhájce titulu Sebastien Ogier, jenž měl problémy s elektrickými systémy vozu na první dnešní rychlostní zkoušce, která byla svými 53,78 kilometry nejdelší v soutěži. Klesl na třetí místo o 2,2 sekundy za Španěla Daniho Sorda. V závěrečné Power Stage (zvlášť bodovaná rychlostka) však byl Francouz rychlejší a překazil značce Hyundai iluze o double (první dva vozy v cíli).

video

Ogier se udržel v čele aktuálního pořadí mistrovství světa, když jako jediný dosud nechyběl na stupních vítězů. Vyhrál v Monte Carlu, druhý byl v Mexiku, na Korsice a třetí ve Švédsku. „Byla to náročná soutěž a jsme rádi, že jsme v cíli. Ráno nám chyběl výkon a nefungovala ruční brzda,“ komentoval Ogier stručně svůj výsledek. Francouz se průběhu celé soutěže netajil svou nespokojeností s výkonem a chování svého vozu, továrního speciálu Ford Fiesta WRC ´17.

Nenápadná snaha Latvaly

S proměnlivým chováním svého vozu se potýkal tovární pilot Toyoty Jari-Matti Latvala z Finska. První den začal na sedmém místě a potýkal se s chováním svého Yarisu WRC. Náladu si spravil vítězstvím na závěrečné Power Stage, díky kterému se posunul na čtvrté místo v cíli. Celkově je i nadále na druhém příčce v pořadí mistrovství světa, ale bodový bonus za Power Stage ho udržel v rozumném bodovém odstupu za vedoucím Ogierem. „Na poslední erzetě jsme snížili světlou výšku auta a dali všechno do útoku. Vůz byl sice neotáčivý, ale nakonec nám to stačilo,“ prohlásil Latvala v cíli

Absolutně se nedařilo druhému jezdci továrního týmu Toyota Juhovi Hänninenovi z Finska. Již na první erzetě trefil pravou zadní částí auta kamenný mostek a následně musel hasit pravou zadní část svého vozu. Do rallye se vrátil až dnes, ale na prvním dnešním měřeném úseku znovu havaroval a Korsickou rallye tak nedokončil.

video

Konečné pořadí Rallye Korsika: 1. Neuville, Gilsoul (Bel./Hyuindai i20 Coupe WRC) 3:22:53,4; 2. Ogier, Ingrassia (Fr./Ford Fiesta WRC ´17) +54,7; 3. Sordo, Martí (Šp./Hyundai i20 Coupe WRC) +56,0; 4. Latvala, Anttila (Fin./Toyota Yaris WRC) +1:09,6; 5. Breen, Martin (Irl., Brit./Citroën C3 WRC) +1:09,7; 6. Paddon, Kennard (N. Zél./Hyundai i20 Coupe WRC) +2:16,3; 7. Mikkelsen, Jaeger (Nor./Škoda Fabia R5) +8:10,7 (1. v kategorii WRC2); 8. Suninen, Markkula (Fin./Ford Fiesta R5) +9:17,0; 9. Sarrazin, Renucci (Fr./Škoda Fabia R5) +9:23,6; 10. Rossel, Fulcrand (Fr./Citroën DS3 R5) +12:57,1; 11. Tänak, Jarveoja (Est./Ford Fiesta WRC ´17) +15:20,3; … 16. Kopecký, Dresler (ČR/Škoda Fabia R5) +18:10,6 (7. v kategorii WRC2); 21. Evans, Barrit (Ford Fiesta WRC ´17) +28:52,3; … 50. Lefebvre, Moreau (Fr./Citroën C3 WRC) + 1:11:57,3.

Průběžné pořadí (po 4 ze 13 soutěží): 1. Ogier 88; 2. Latvala 75; 3. Neuville 54; 4. Tänak 50; 5. Sordo 47; 6. Breen 33; 7. Meeke (Brit./Citroën C3 WRC) 27; 8. Paddon 26; 9. Evans 20; 10. Mikkelsen 12; 11. Lefebvre 10; 12. Hänninen (Fin./Toyota Yaris WRC) 9; 13. Suninen 5; 14. Kopecký 4; 15. Tidemnad (Švéd./Škoda Fabia R5) 3; 16. Sarrazin 2; 17. Boufier (Fr./Ford Fiesta R5) 1; 18. Rossel 1.

Pohár konstruktérů: 1. M-Sport (Ford) 129; 2. Hyundai 105; 3. Toyota 79; 4. Citroën 68.

Témata
Avatar - Ham.
9. 4. 2017 17:39
Konečně
se Neuville srovnal a uklidnil. Má nejrychlejší káru a když pojede spolehlivě, tak má konkurence problém.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud