Mexická rallye 2017: Meeke vyhrál počtvrté soutěž MS
Sedmatřicetiletý Meeke jel šestasedmdesátý podnik ve světovém šampionátu. V Mexiku se na první místo dostal po čtvrté rychlostní zkoušce, když dvě předchozí erzety byly zrušeny. Ostrovní pilot si všechny své soupeře udržoval od těla až do předposlední rychlostní zkoušky. V závěrečném měřeném testu zvaném Powerstage, který je bonusově bodován, se Meeke dostal do vážných problémů. Necelý kilometr před cílem „nakopl“ jeho vůz v táhlé pravé zatáčce hrbol a Brit se dostal mimo trať na parkoviště. Tam chvilku kličkoval mezi civilními vozy a pak se vrátil. „Řekl jsem si: Teď jsi měl chlapče velké štěstí. Taky jsem nemusel tuhle rallye dojet,“ vydýchával Meeke krizovou situaci několik desítek sekund poté, co projel cílem. Do poslední zkoušky nastupoval s náskokem 37,2 sekundy, ale v cíli měl k dobru jen 13,8 sekund. Z celkového počtu osmnácti měřených testů v soutěži jich Meeke vyhrál pět.
Francouz Sebastien Ogier dojel na druhém místě. V součtu s tímto výsledkem, bronzovou příčkou ze Švédska a výhrou v Monte Carlu se dostal na první místo v průběžném pořadí šampionátu. „Tlačil jsem v závěru, co to šlo. Je z toho druhé místo, což je s ohledem na vývoj mistrovství důležitý výsledek,“ řekl obhájce titulu a čtyřnásobný mistr světa.
Závěrečnou speciálně bodovanou zkoušku Power Stage vyhrál Belgičan Thierry Neuville s Hyundaiem i20 Coupe WRC a pojistil si třetí místo. Po zaváháních v Monaku a Švédsku je to jeho nejlepší výsledek sezony. „Jsem rád, že jsem v cíli a musím poděkovat celému týmu. Drželi mě psychicky nahoře a taky mají moje uznání za to, jak dokázali první den odstranit problémy s přehříváním motoru,“ uvedl Neuville.
Do Mexika přijel Fin Jari-Matti Latvala z továrního týmu Toyota Gazoo Racing jako premiant šampionátu a odjíždí jako druhý v pořadí. Třetí podnik šampionátu dokončil na šestém místě se značnou ztrátou 4:40 minuty na vítěze. Pouze ve dvou kratičkých diváckých erzetách se vešel mezi první tři, ale všechny další rychlostní zkoušky dokončoval vždy mimo nejlepší trojku. „Naši mechanici zase pořádně zapracovali na motoru a poslední den to fungovalo nejlépe. Jel jsem naplno, bylo za to několik bodů, a kdo říká, že se na konci sezóny nebudou hodit,“ hodnotil Latvala své mexické účinkování.
V kategorii WRC2 nastupoval vedoucí jezdec pořadí Švéd Pontus Tidemand s továrním vozem Škoda Fabia R5 s náskokem pouhých dvou sekund na Francouze Erika Camilliho na Fiestě R5. Jezdec českého týmu však poslední den neponechal nic náhodě a během dvou posledních testů najel na svého soupeře čtyřicet sekund. V součtu s výhrou ve WRC2 ve Švédsku se dostal na vedoucí pozici tohoto seriálu.
Konečné pořadí Mexické rallye: 1. Meeke, Nagle (Brit./Citroën C3 WRC) 3:22:04,6; 2. Ogier, Ingrassia (Fr./Ford Fiesta WRC´17) +13,8; 3. Neuville, Gilsoul (Bel./Hyundai i20 Coupe WRC) +59,7 ; 4. Tänak, Järveoja (Est./Ford Fiesta WRC´17) +2:18,3; 5. Paddon, Kennard (N. Zél./Hyundai i20 Coupe WRC) +3:32,9; 6. Latvala, Anttila (Fin./Toyota Yaris WRC) +4:40,3; 7. Hänninen, Lindström (Fin./Toyota Yaris WRC) +5:06,2; 8. Sordo, Martí (Šp./Hyundai i20 Coupe WRC) +5:22,7; 9. Evans, Barrit (Brit./Ford Fiesta WRC´17) +8:41,8; 10. Tidemand, Andersson (Švéd./Škoda Fabia R5) +10:51,9 (1. v kategorii WRC2).
Průběžné pořadí mistrovství světa (po 3 ze 13 podniků): 1. Ogier 66, 2. Latvala 58, 3. Tänak 48, 4. Sordo (30, 5. Neuville 28, 6. Meeke 27, ... 13. Kopecký (ČR/Škoda Fabia R5) 4.
Pohár konstruktérů: 1. M-Sport Ford 103, 2. Toyota Motorsport 67, 3. Hyundai Motorsport 65, 4. Citroën Racing 55.