Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Švédská rallye 2017: Vítězství slaví Latvala s Toyotou!

Michal Štěpanovský
Diskuze (10)
Druhý závod letošního ročníku WRC vyhrál Jari Matti Latvala s vozem Toyota Yaris WRC. Japonská značka se z vítězství ve WRC raduje poprvé od roku 1999.

Finský jezdec Jari Matti Latvala vyhrál s vozem Toyota Yaris WRC letošní ročník Švédské rallye. Po druhém podniku mistrovství světa v automobilových soutěžích se dostal na první příčku průběžného pořadí. Japonská značka se raduje z výhry v podniku MS poprvé od poloviny září 1999, kdy zvítězil Didier Auriol na Čínské rallye.

Latvala nastupoval do závěrečného dne s náskokem pouhých 3,6 sekundy na druhého Estonce Otta Tänaka na továrním fordu. Finský pilot však neponechal nic náhodě a zvolil taktiku, že nejlepší obranou je útok. Vyhrál dnes všechny tři měřené úseky, včetně závěrečného bonusově hodnoceného (Powerstage), a navýšil svůj náskok na téměř půl minuty. Ve Švédsku triumfoval počtvrté a navázal na úspěchy z let 2008, 2012 a 2014. Celkově dosáhl sedmnáctou výhru v mistrovství světa.

„Je to absolutně úžasné. Nový tým, nové auto, druhá soutěž a my dokážeme hned vyhrát. Nemám slov, jak popsat to, co momentálně cítím. Jel jsem svoji nejlepší powerstage kariéru. Šampionát teď bude zajímavý, čeká nás Mexiko, ale mám velkou motivaci pro letošní šampionát,“ radoval se Latvala. K Toyotě přešel po minulé sezoně po nečekaném odchodu Volkswagenu z mistrovství světa.

Spokojeně se v cíli tvářil také obhájce titulu Sebastien Ogier, který vyhrál úvodní podnik šampionátu v Monte Carlu. Ve Švédsku vyrážel během úvodního dne z pozice vedoucího jezdce seriálu jako první a svým způsobem projížděl zasněženou stopu soupeřům. V neděli dopoledne ještě zkoušel zaútočit na druhého Tänaka, ale hned na začátku šestnácté rychlostní zkoušky dostal smyk a ztratil téměř půl minuty. „Byl to hodně náročný víkend, takže stupně vítězů jsou určitě dobré. Povedlo se nám získat důležité body pro šampionát a to je hlavní,“ prohlásil Ogier.

Dobře naladěný byl v cíli také domácí jezdec a tovární pilot týmu Škoda Motorsport Pontus Tidemand, který vyhrál s vozem Fabia R5 hodnocení kategorie WRC2. „Je to jeden z nejlepších dnů mojí kariéry. Jsem pyšný na celý tým i na sebe. Naším cílem je zisk titulu ve WRC2. K tomu se nám teď podařil perfektní úvod,“ řekl Tidemand v cíli soutěže.

Třináctý byl v cíli Belgičan Thierry Neuville, který vedl až do čtrnácté rychlostní zkoušky. V divácké rychlostce však udělal chybu a poškodil řízení. „Ještě jsem to zkusil. Je to ale fakt ostuda a cítím kvůli týmu velké zklamání. Zase jsem vedl s velkým náskokem a pak nás malá chyba stála vítězství. Chybí nám trochu štěstí, musíme to teď rychle hodit za hlavu,“ litoval Neuville.

Patnáctý dokončil Švédskou roli Mads Ostberg, jediný soukromník s novým speciálem WRC. V pátek přišel o zadní křídlo a ztratil třináct minut. Nakonec vylepšil s Fiestou WRC ´17 své umístění ze začátku soutěže. Norský jezdec startuje v týmu Onebet Jipocar WRT, který mu patří společně s českým jezdcem Martinem Prokopem. Diváckou přízeň si vysloužil v sobotu navečer, kdy předvedl nejdelší skok soutěže, který měřil 44 metrů.

Konečné pořadí Švédské rallye: 1. Latvala, Anttila (Fin./Toyota Yaris WRC) +2:36:03,6; 2. Tänak, Järveoja (Est./Ford Fiesta WRC ´17) +29,2; 3. Ogier, Ingarssia (Fr./Ford Fiesta WRC ´17) +59,5; 4. Sordó, Martí (Šp./Hyundai i20 Coupe WRC) +2:11,5; 5. Breen, Martin (Irl., Brit./Citroën C3 WRC) +2:51,2; 6. Evans, Barritt (Brit./Ford Fiesta WRC ´17) +5:26,6; 7. Paddon, Kennard (N. Zél./Hyundai i20 Coupe WRC) +5:31,2; 8. Lefebvre, Moreau (Fr./Citroën DS3 WRC) +7:14,7; 9. Tidemand, Andersson (Švéd./Škoda Fabia R5) +9:11,1 (1. v kategorii WRC2); 10. Suninen, Markkula (Fin.(Ford Fiesta R5) +10:02,9; … 13. Ostberg, Andersson (Švéd.,/Ford Fiesta WRC ´17) +13:54,7.

Průběžné pořadí MS (po 2 ze 13 soutěží): 1. Latvala 48; 2. Ogier 44;; 3. Tänak 33; 4. Sordó 25; 5. Breen 20; 6. Evans 18; 7. Lefebvre 10; 8. Neuville (Bel./Hyundai i30 Coupe WRC) 8; 9. Paddon 7; 10. Mikkelsen (Nor./Škoda Fabia R5) 6; 11. Kopecký (ČR/Škoda Fabia R5) 4.

Pořadí značek: 1. M-Sport (Ford) 73; 2. Toyota 53; 3. Hyundai 40; 4. Citroën 26.

Třetím podnikem mistrovství světa je Mexická rallye (9.-12. března).

Michal Štěpanovský
Diskuze (10)
Avatar - KANKUNEN
13. 2. 2017 10:30
Ukázky zachraňuje youtube
Naštěstí už je kvalita vysoká
13. 2. 2017 09:56
Re: Rallye v TV
Rallye mělo vždycky s televizí trochu problém, bohužel úplně televizní sport to není, i když teď ty přímé přenosy z rychlostních zkoušek vypadají docela dobře. Jenom tam prostě pořád hrozí, že rychlostní zkoušku zruší, případně na delší dobu stopnou kvůli bouračce... I proto se asi klasické televize rallye bojí.
Jinak u nás bylo mistrovství světa naposled na ČT, kde to zaplatil importér Hyundaie, když značka nastoupila do šampionátu. Teď už asi zájem nemají...
Machi
13. 2. 2017 09:20
Re: Rallye v TV
JJ, koukám na to. Překvapuje mě, že to nekupuje Nova Sport, Sport1, ČT nebo Eurosport (ti mají jen evropský šampionát).
Po tom, co auta oficiálně posílila a začínají opět vypadat jako bestie, je škoda, že chybí WRC v TV.
13. 2. 2017 09:10
Rallye v TV
Dobrý den všem,
asi to víte, ale na redbull tv je z každého dne sestřih a v sobotu bývá i přímý přenos. Nedělají to úplně blbě, navíc jsou tam jakýsi doplňkový funkce, že můžete třeba sledovat jednoho konkrétního pilota na celé RZ apod. To jsem ještě nezkoumal, ale mohlo by to být fajn.
Machi
13. 2. 2017 08:14
Famózní šampionát sráží...
...naprostý nezájem televizí. Nechápu ignoraci televizních společností a doufám, že RedBull opět prokáže cit pro obchod a začne přenosy i sestřihy ve velkém dodávat klasickým televizím.
To, jak včera JML napráskal celé rally špičce stálo za vidění. Ve chvíli kdy už o nic nešlo zatáhl ještě na superspeciálce.

Toyota překvapila a po dlouhých letech tu je vzácná vyrovnanost! ;-)