Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

RAM 1500 dorazí do Evropy s 3,6litrovou mild-hybridní V6. Výkonem neurazí

Ondřej Mára
Diskuze (9)

Mild-hybridní šestiválec nabídne nejvyšší výkon 305 koní a 364 Nm točivého momentu.

Zástupci značky RAM se během víkendové akce MXGP 2023 Championship v německém Teutschenthalu pochlubili zajímavou novinkou, která míří na evropské trhy. Vybrané modely RAM 1500 totiž dostanou upravený 3,6litrový motor V6, který nově nabízí mild-hybridní technologii.

Tradiční motor 3.6 V6 Pentastar přišel o alternátor, který nahradil eTorque mild-hybridní systém. Ten je napájen lithium-iontovou NMC grafitovou baterií, která napětím 48 V asistuje během rozjezdů a změny převodů. Součástí sytému je také 3 kW DC – DC konvertor ovládající klasický 12V startér, který byl zachován pro startování v extrémních teplotách.

Video se připravuje ...

S novým eTorque Pentastar V6

Elektrifikovaný šestiválec nabízí nejvyšší výkon 305 koní a nejvyšší točivý moment 364 Nm. Regenerace energie při zpomalování a brzdění, která by dříve přišla vniveč, dovolila zvýšit nosnost vozu i hmotnost taženého nákladu – konkrétní čísla ale neznáme. Vyšší točivý moment měl navíc přispět k potlačení hluku, vibrací a jiných rušivých zvuků, uvádí automobilka.

Hlavní výhodou mild-hybridního motoru V6 by ale mělo být snížení provozních nákladů. Automobilka bohužel neuvádí rozdíl mezi motorem před a po elektrifikaci, uvádí však, že ve srovnání s 5,7litrovým motorem V8 je 3,6litrový mild-hybrid eTorque Pentastar V6 úspornější až o 19 procent. Tedy alespoň dle měření americké agentury EPA.

Video se připravuje ...

RAM 1500 Big Horn, Laramie a Rebel

Mild-hybridní motor by měl být dostupný v modelech 1500 Big Horn, 1500 Laramie a 1500 Rebel, přičemž poslední jmenovaný je podle automobilky ideálním společníkem do terénu. Již z výroby má podvozek zvýšený o 2,5 centimetru, systém pro sjíždění svahů nebo terénní pneumatiky Goodyear Wrangler Duratec.

Model 1500 Laramie slibuje nejlepší kombinaci výkonu, nosnosti, luxusu a technologií ve své třídě. Model 1500 Big Horn pak láká na chromované nárazníky, volitelně až 20“ chromované kola a další detaily, které zajišťují mimořádný vzhled. V závislosti na výbavě nabízí RAM 1500 až 12“ infotainment, dálkový start, systém udržování jízdy v pruhu, adaptivní tempomat a mnoho dalšího.

Ondřej Mára
Diskuze (9)

Doporučujeme

Avatar - Barrichello
15. 6. 2023 09:40
Re: nejvyšší točivý moment 364 Nm.
Za 1500 většina lidí nic moc netahá.A to i v USA, tam maj na tahání 2500 a 3500 a to sou trošku jiný hračky.
14. 6. 2023 22:49
nejvyšší točivý moment 364 Nm.
To je směšné. 6válec by měl být na tahaní. S tímhle neutáhne nic a nebo bude žrát i trávu kolem cesty, Ten kroutak tak na 1,6tdi
Avatar - Barrichello
14. 6. 2023 11:51
Re: Ta americká parodie na náklaďák
Ural má už někdy od 80 let dieslové motory, měl by sis doplnit vzdělání :-) :-) :-) :-) :-)
Avatar - Barrichello
14. 6. 2023 11:50
Re: tvl
Fe finále je stále nejlepší volba HEMI na LPG :-) Dokud jsou...
Avatar - Barrichello
14. 6. 2023 11:49
Re: Ta americká parodie na náklaďák
Tak určitě, ten nafák se přestal prodávat právě proto, že se s*al skro všem co ho měli a zejména těm, co na tom vozily větší náklady nebo za tím něco tahali.

ti všichni maj dávno HEMI a sou v pohodě.

Protože ale Stelnatis HEMI ruší díky emisním srá*ům, tak holt vymysleli tohle....