Range Rover Evoque přijíždí jako avizovaný plug-in hybrid. Má zbrusu nový tříválec
Evoque PHEV kombinuje 1,5litrový tříválec s osmistupňovým automatem a elektromotorem u zadní nápravy. Stejného ústrojí se dočkalo i Discovery Sport.
Range Rover Evoque byl loni uveden na trh v druhé generaci, přičemž už při premiéře avizoval, že později dorazí také ve formě plug-in hybridu. A právě plug-in hybridní Evoque se aktuálně představuje světu. Do prodeje vstoupí co nevidět, stejně jako Land Rover Discovery Sport PHEV.
Plug-in hybridní ústrojí s obchodním označením P300e PHEV podle očekávání sází na přeplňovaný zážehový tříválec o objemu 1,5 litru rodiny Ingenium (naladěný na 147 kW), který je spárovaný s osmistupňovým automatem a elektromotorem o výkonu 80 kW u zadní nápravy. Ten čerpá svoji energii z lithium-iontových baterií pod zadními sedadly, poskytujícími kapacitu 15 kWh.
Dobít akumulátor lze na 80 % kapacity za pouhých 30 minut, a to při využití stejnosměrného nabíjení o síle 32 kW. Z domácí zásuvky pak nabíjení trvá šest hodin a 42 minut, zatímco při využití domácího 7kW wallboxu se tato doba zkrátí na hodinu a 24 minut (opět na 80 % kapacity).
Použitý tříválec je zcela nový, je součástí modulární rodiny Ingenium, která už dříve nabídla čtyřválcové a šestiválcové motory. Díky hliníkové konstrukci je o 37 kilogramů lehčí než srovnatelný čtyřválec, přičemž automobilka od jednotky s výfukovým potrubím integrovaným do hlavy válců slibuje rychlé zahřívání, rychlé reakce i vysokou úspornost. Nová je pak i osmistupňová převodovka – čtyřválcové varianty Evoque a Discovery Sport sázejí na devítikvalt.
Dohromady použité ústrojí poskytuje kombinovaný výkon 221 kW, točivý moment se zastavil na hodnotě 540 N.m. V čistě elektrickém režimu pak Evoque P300e zvládne ujet až 66 kilometrů, u technicky spřízněného Discovery Sport je elektrický dojezd o čtyři kilometry kratší. Kombinovaná spotřeba paliva je pak i podle metodiky WLTP nereálná, u Evoque PHEV činí 1,4 l/100 km, u Discovery Sport PHEV je to o dvě desetiny litru více.
Plug-in hybridní Evoque a Discovery Sport pak nabídnou tři jízdní režimy. Výchozí Hybrid podle potřeby samočinně kombinuje sílu elektrického i spalovacího motoru pro co nejvyšší úspornost. Při zapnutí navigace navíc vůz umí podle nastavené trasy vyhodnotit, jaká kombinace motorů bude kde co nejúčinnější. EV mód je logicky čistě elektrický režim, v němž oba vozy zvládnou jet nejvýše rychlostí 135 km/h. Třetí režim Safe pak šetří elektrickou energii v bateriích pro pozdější využití.
Range Rover Evoque a Land Rover Discovery PHEV: Technická data plug-in hybridů | ||
Model | Range Rover Evoque | Land Rover Discovery Sport |
Verze | P300e | P300e |
Největší výkon [kW] | 227 | 227 |
Maximální točivý moment [N.m] | 540 | 540 |
Výkon spalovacího motoru [kW] | 147 | 147 |
Výkon elektromotoru [kW] | 80 | 80 |
Kapacita baterií [kWh] | 15 | 15 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 6,4 | 6,6 |
Komb. spotřeba dle WLTP [l/100 km] | 1,4 | 1,6 |
Dojezd v elektrickém režimu [km] | 66 | 62 |