Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Range Rover Evoque přijíždí jako avizovaný plug-in hybrid. Má zbrusu nový tříválec

David Bureš David Bureš 22. 4. 2020 • 14:43
33
82
Zobrazit náhledy (33)
Range Rover Evoque PHEV Range Rover Evoque PHEV Range Rover Evoque PHEV Range Rover Evoque PHEV Range Rover Evoque PHEV Range Rover Evoque PHEV Range Rover Evoque PHEV Range Rover Evoque PHEV Range Rover Evoque PHEV Range Rover Evoque PHEV Range Rover Evoque PHEV Range Rover Evoque PHEV Land Rover Discovery Sport PHEV Land Rover Discovery Sport PHEV Land Rover Discovery Sport PHEV Land Rover Discovery Sport PHEV Land Rover Discovery Sport PHEV Land Rover Discovery Sport PHEV Land Rover Discovery Sport PHEV Land Rover Discovery Sport PHEV Land Rover Discovery Sport PHEV Land Rover Discovery Sport PHEV Land Rover Discovery Sport PHEV Land Rover Discovery Sport PHEV Land Rover Discovery Sport PHEV Land Rover Discovery Sport PHEV Land Rover Discovery Sport PHEV Land Rover Discovery Sport PHEV

Evoque PHEV kombinuje 1,5litrový tříválec s osmistupňovým automatem a elektromotorem u zadní nápravy. Stejného ústrojí se dočkalo i Discovery Sport.

Range Rover Evoque byl loni uveden na trh v druhé generaci, přičemž už při premiéře avizoval, že později dorazí také ve formě plug-in hybridu. A právě plug-in hybridní Evoque se aktuálně představuje světu. Do prodeje vstoupí co nevidět, stejně jako Land Rover Discovery Sport PHEV.

Plug-in hybridní ústrojí s obchodním označením P300e PHEV podle očekávání sází na přeplňovaný zážehový tříválec o objemu 1,5 litru rodiny Ingenium (naladěný na 147 kW), který je spárovaný s osmistupňovým automatem a elektromotorem o výkonu 80 kW u zadní nápravy. Ten čerpá svoji energii z lithium-iontových baterií pod zadními sedadly, poskytujícími kapacitu 15 kWh.

Dobít akumulátor lze na 80 % kapacity za pouhých 30 minut, a to při využití stejnosměrného nabíjení o síle 32 kW. Z domácí zásuvky pak nabíjení trvá šest hodin a 42 minut, zatímco při využití domácího 7kW wallboxu se tato doba zkrátí na hodinu a 24 minut (opět na 80 % kapacity).

Použitý tříválec je zcela nový, je součástí modulární rodiny Ingenium, která už dříve nabídla čtyřválcové a šestiválcové motory. Díky hliníkové konstrukci je o 37 kilogramů lehčí než srovnatelný čtyřválec, přičemž automobilka od jednotky s výfukovým potrubím integrovaným do hlavy válců slibuje rychlé zahřívání, rychlé reakce i vysokou úspornost. Nová je pak i osmistupňová převodovka – čtyřválcové varianty Evoque a Discovery Sport sázejí na devítikvalt.

Dohromady použité ústrojí poskytuje kombinovaný výkon 221 kW, točivý moment se zastavil na hodnotě 540 N.m. V čistě elektrickém režimu pak Evoque P300e zvládne ujet až 66 kilometrů, u technicky spřízněného Discovery Sport je elektrický dojezd o čtyři kilometry kratší. Kombinovaná spotřeba paliva je pak i podle metodiky WLTP nereálná, u Evoque PHEV činí 1,4 l/100 km, u Discovery Sport PHEV je to o dvě desetiny litru více.

Plug-in hybridní Evoque a Discovery Sport pak nabídnou tři jízdní režimy. Výchozí Hybrid podle potřeby samočinně kombinuje sílu elektrického i spalovacího motoru pro co nejvyšší úspornost. Při zapnutí navigace navíc vůz umí podle nastavené trasy vyhodnotit, jaká kombinace motorů bude kde co nejúčinnější. EV mód je logicky čistě elektrický režim, v němž oba vozy zvládnou jet nejvýše rychlostí 135 km/h. Třetí režim Safe pak šetří elektrickou energii v bateriích pro pozdější využití.

Range Rover Evoque a Land Rover Discovery PHEV: Technická data plug-in hybridů
Model Range Rover Evoque Land Rover Discovery Sport
Verze P300e P300e
Největší výkon [kW] 227 227
Maximální točivý moment [N.m] 540 540
Výkon spalovacího motoru [kW] 147 147
Výkon elektromotoru [kW] 80 80
Kapacita baterií [kWh] 15 15
Zrychlení 0-100 km/h [s] 6,4 6,6
Komb. spotřeba dle WLTP [l/100 km] 1,4 1,6
Dojezd v elektrickém režimu [km] 66 62

Související články

Témata
23. 4. 2020 20:54
Re: Nabijecka
Od začátku hybrid..
23. 4. 2020 09:34
Re: 3-válec
Kacko melo ctyrvalec na lezato s valci doleva :-)

To reseni byl fail...
23. 4. 2020 09:32
Re: Nabijecka
No skoda ze se odpovedi na tyto otazky nedozvime na acz... :-)

Nebo treba jo. Redakce ty informace ma.
Resp. automobilky obycejne novinare informacemi zhrnuji.
Bohuzel do testu nebo clanku se to dostane malo kdy...
23. 4. 2020 09:30
Re: Nabijecka
A na zacatku jsi tahnul na elektriku, nebo od pocatku v hybridnim modu?
23. 4. 2020 08:03
Re: 3-válec
To asi opravdu nemělo, ale snažilo se navodit dojem, že má s R1100S.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku