Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Range Rover Evoque přijíždí v omlazeném balení. Novinkou je tříválec a filtrace zápachu

Stanislav Kolman
Diskuze (38)

Druhá generace kompaktního prémiového SUV Range Rover Evoque prošla úpravami pro modelový rok 2021. Co všechno se změnilo?

Rodina vozů Range Rover slaví 50. výročí, což se automobilka rozhodla promítnout i do omlazeného SUV Evoque. Vrcholová verze Autobiography Edition tak přijíždí s výraznými a elegantními detaily karoserie a ještě luxusnějším interiérem. Nabídku pro letošní rok rozšíří rovněž Evoque Nolita Edition (pojmenovaný po výrazné kontrastní střeše Nolita Grey). Tato edice je postavena na základě Evoque S a je inspirována módní čtvrtí v New Yorku, přičemž dostává výhradně plug-hybridní pohon.

Když jsme u těch motorů, také tady hlásí automobilka nespočet novinek. Tou hlavní je příchod 1,5litrového tříválce Ingenium (P160), jenž dodává výkon 118 kW (160 k) a 260 newtonmetrů točivého momentu. Jde o stejný motor, který již od začátku letošního roku pohání plug-in hybridní verzi P300e. Motor se pojí s osmistupňovou samočinnou převodovkou a pohonem předních kol, přičemž základní cena s tímto motorem je 1.071.576 Kč. Na ceny dalších verzí si ještě musíme počkat.

Najdeme mezi nimi i dva modernizované čtyřválcové diesely nově vybavené mild-hybridní technologií se 48V palubní sítí. Auto dostává řemenem poháněný startér-generátor a akumulátor, jenž zpracovává energii získanou při zpomalování a následně ji využívá ke zvýšení výkonnosti. V nabídce však i nadále zůstávají zážehové motorizace P200, P250 a P300, všechny rovněž s mild-hybridní technologií.

Video se připravuje ...

Horkou novinkou je také zbrusu nový multimediální systém Land Rover Pivi. Samostatný datový plán a baterie znamenají, že je systém připraven k provozu od okamžiku zapnutí. Aktualizace softwaru jsou k dispozici bezdrátově prostřednictvím zabudovaného datového připojení a lze je dokonce naplánovat na vhodnou dobu. Snadnější je teď i streamování hudby. Služba Spotify je integrována přímo do menu infotainmentu, ke kterému se mohou naráz připojit až dva smartphony.

Prostřednictvím dotykového displeje lze i kontrolovat kvalitu vzduchu v interiéru. Můžete totiž aktivovat inteligentní systém filtrace vzduchu v kabině, odfiltrovat tak škodlivé jemné částice, které se často vyskytují ve městech a oblastech s vysokým provozem. Zcela nový systém odfiltruje jemné částice, alergeny, pyl a dokonce i silný zápach.

Nezapomnělo se ani na bezpečnostní a asistenční systémy. Například nový Rear Collision Monitor používá radary k neustálému sledování zadní části vozu, což znamená, že je připraven omezit závažnost nárazu. Použité prostorové 3D kamery zase dovolují řidiči až do rychlosti 30 km/h vidět, co se děje kolem vozu, což usnadňuje manévrování a navigaci v obtížném terénu.

Stanislav Kolman
Diskuze (38)

Doporučujeme

31. 8. 2020 06:57
Re: Tři válce.
Tcháni ho mají od nova v druhé generaci Yarise. Snažil jsem se to poctivě zajet, ale je prostě znát, že to je základní motor. Žádná kultura, ve městě úsporný, meziměsto taky, ale dálky už dlabe slušně.
Nicméně s ním nikdy nebyl problém (najeto za asi 8 let důchodcovských cca 40tkm, 2tkm v rámci zajíždění já).
Avatar - Mikesus
30. 8. 2020 22:28
Re: Odkopaná Hamuna
fakt tím chceš plevelit vsechny diskuze?
30. 8. 2020 13:06
Odkopaná Hamuna
Hamuna tvrdí, že si jako můžeš vybrat, jestli ropu zpracuješ na benzín nebo na naftu?!? Nechápe, že se tyto produkty vyrábějí z odlisných frakcí, které při rafinaci ropy prostě vznikají vedle sebe.

viz jeho příspěvek z 30.8 v 8:31cituji:

"a) nebo b)?
- zpracovat barel ropy na větší množství benzínu nebo b) menší méně litrů nafty?"

Odkaz: https://www.auto.cz/diskuse/76709/1#…

Mele tady roky o dotování nafty a neví o jeji produkci ty nejzákladnější fakta! Je to prostě pouhý žvanil...
29. 8. 2020 21:31
Re: 3 válce... ha ha ha :D
No ale v konfiguratore bude moznost zaskrtnut +3valce
29. 8. 2020 20:14
Re: Tři válce.
Presne tak trivalec v aute typu Yaris nebo Fabie je na miste ale v SUV za mega :D :D