Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Range Rover: Nové motory 5,0 V8 (276 kW) a 5,0 V8 S/C (375 kW) + facelift v New Yorku

Diskuze (39)
Co se osvědčilo, nemusí se příliš měnit – tímto heslem se pravděpodobně řídili designéři při faceliftu Range Roveru, který tak jako u Range Roveru Sport a Land Roveru Discovery jen ladí detaily celku. O to větší jsou ale změny na poli benzinových motorů.

Na faceliftovaném Range Roveru na první pohled upoutá mohutněji působící příď s hladkým nárazníkem. Jednolitá plocha zdůrazňuje nově tvarovaná menší přední světla se světelnými diodami a naopak zvětšenou masku chladiče. K tomuto efektu také přispělo přesunutí předních mlhovek do nasávacího otvoru pod nárazník. Moderní a energeticky úsporné světlené diody se objevují také na bočních směrovkách a zadních světlech, která si ale uchovávají typické kruhové rozdělení.

Uvnitř došlo ke změnám čalounění a výdřevy, nejvíce ale upoutá 12palcový TFT displej, který nahradil konvenční přístrojový štít s kruhovými ukazateli. Ty jsou nahrazeny virtuálními „budíky“ a mezi nimi se nachází displej, který slouží jako grafické rozhraní pro palubní informační systém. Kromě toho se na středovém panelu nachází dotyková obrazovka, která sdružuje audiosystém, vestavěný navigační systém a DVD přehrávač.

Hlavní novinkou je ale nasazení dvou nových motorů – atmosférického 5,0 V8 (276 kW, 508 Nm) a kompresorem přeplňovaného osmiválce stejného objemu (375 kW, 625 Nm). Tyto pohonné jednotky pocházejí ze společného vývoje Land Roveru a Jaguaru a disponují přímým vstřikováním paliva a splňují přísnější emisní normy.

Konstrukční novinkou je také nasazení nového typu variabilního časování sacích i výfukových ventilů, které je místo tlakem oleje řízeno odporem při otevírání a zavírání ventilů. Kromě toho mají nové osmiválce proměnlivou délku sání a variabilní zdvih sacích ventilů. Motory mají snížené vnitřní tření a výměník tepla pro ohřívání oleje od chladicí kapaliny při studeném startu.

Standardem je pro obě nové verze modernizovaná převodovka ZF HP28. Atmosférický motor zrychlí s Range Roverem z klidu na 96 km/h (60 mph) za 7,2 sekundy, což je jen o 0,1 s více, než dosahuje stávající přeplňovaný 4,2 V8. Pětilitr s kompresorem pro překonání 96 km/h dokonce potřebuje jen 5,9 s.

Další změny zahrnují adaptivní tlumiče, posílenou brzdovou soustavu (přední kotouče 360 mm a zadní 350 mm, za příplatek Brembo 380/365 mm) a vylepšený systém pohonu všech kol Terrain Response. Poprvé se do Range Roveru dostává adaptivní tempomat, který pracuje se 76GHz radarem.

Všechny uvedené novinky platí také pro motor 3,6 TDV8 o výkonu 200 kW, který se dodává s převodovkou ZF HP26.

Diskuze (39)
Avatar - Dylan McKay
14. 4. 2009 20:17
Re: A.M.T. group
Ikebara, vaše postřehy s AMT mohu jen potvrdit, vlastnil jsem Range Rover, který byl problémový hlavně díky špatnému servisu a vůbec přístupu pracovníků AMT.
Ono za 200.000 najetých kilometrů mít v autě pátý (!) diferenciál od výroby asi není jen tak. Dodnes mi AMT dluží více než 40.000 Kč za opravu, která měla být v kulanci, a já ji zaplatil. Ani snad nebudu připomínat kompletně vyměněné brzdy na autě bez mého vědomí, a připraveném účtu 60.000 Kč za ně... A prasklý sloupek řízení jsem také zaplatil, ale i ten měl být vyměněn zdarma...
Spokojen jsem byl s přístupem pana Martínka, ten ale odešel k Audi, a s přístupem pana Augustýna, který se stal nedávno vedoucím servisu, což je pro AMT velké plus.

Naprosto chápu i váš postřeh se slevou. Všude se mele o krizi, a když se dávají slevy i na auta papíráky, proč by dnes měl člověk dávat plnou cenu i za taková auta.

Jestli vám tedy můžu nějak pomoci, v těchto končinách se značce Land Rover vyhněte... ;-)

PS: na jednom pražském autosaloně jsem se zastavil u stánku Land Rover. Prodejce, neboli pán co to tam měl na starost se nevěnoval lidem, ale flirtoval s hosteskama. Přede všemi jsem mu vynadal a docela ho ztrapnil. Auta pak vzorně předváděl i dětem. V AMT chybí tvrdá ruka... Asi...
Avatar - kolmar
10. 4. 2009 22:53
Re: Kral???
No tak s faceliftom a rokmi prislo na teraz ako pocitam tak uz 6 motorov!!!!!! resp. verizii tak Cayenne dospelo... aj do takeho stadia, aby si uz vybral naozaj kazdy, len ten diesel mu asi kazy image, ale hold, business je business :-! len nepochopim, preco tam nedali ten 4,2 biturbo V8 TDI co ma Q7!!! ten je pecka!!!
Zvuk atmosfery... rev tohto osemvalca to je sila co?? FX 50 si nemal tu cest, poznam periodikum, ktore ho nazvalo SSUV: Supersport Utiliti Vehicle :-)
Avatar - Dylan McKay
10. 4. 2009 10:13
Re: Kral???
Ahoj. No včera jsme zkoušeli GTS proti S, a GTS jen tak tak eSku ujelo. To znamená, že i starší Turbo dá GTSku na pr.del...
Ale nadchlo mě to řízení, je to neuvěřitelnej pokrok. Pořád na to teď myslím. A a zvuk toho auta je neskutečnej. Cayenne dospělo...
Avatar - kolmar
9. 4. 2009 23:31
Re: Kral???
nice foto!!!! tvoj clanok aj ten s RR som cital uz davno... Podvozkovo verim, ze je upraveny lepsie, lebo to GTS je najviac koncipovane na cesty - to sa nehambi ani vyrobca tak prezentovat(mal som test RRS, X6, GTS a porsatko to vyhralo...). A ako motor? ta vysperkovana atmosfera oproti tvojmu turbu? + / - ? daj!
Avatar - Dylan McKay
9. 4. 2009 18:47
Re: Kral???
Cayenne je skutečně neskutečnej. Dnes jsem si vyzkoušel Cayenne GTS, tahle generace je zase o moc lepší podvozkem a řízením, to se ani nedá posat. Foto z dneška, ostatní v galerii: [odkaz]