Reakce VW na Dieselgate v USA? Mohutná expanze!
Volkswagen se příští měsíc zřejmě konečně dohodne s americkými úřady na řešení kauzy Dieselgate. Díky tomu se opět bude moci přeorientovat na další plány. Na pošramocenou pověst u tamějších zákazníků se automobilka rozhodla zareagovat expanzí nabídky.
Firma chce expandovat hlavně v oblasti elektrických automobilů. Tím chce Volkswagen zabít dvě mouchy jednou ranou. Jednak tím reaguje na zvyšující se zájem amerických zákazníků o takové vozy, jednak si tím chce podle svého šéfa prodejů Jürgena Stackmanna vylepšit svoji image.
Pro chystané elektromobily Volkswagen připravil novou modulární platformu MEB, která je speciálně navržena pro zástavbu elektromotorů a baterií. Speciální sendvičová struktura umožní uložit do podlahy baterie, což jednak sníží těžiště takového vozu, jednak umožní použít velký počet baterií, aby se zvýšil dojezd.
Volkswagen se rovněž zaměří na zvýšení svého zastoupení v oblasti SUV a crossoverů, kde zatím hodně ztrácí. Již v letošním roce se začne v americké továrně Chattanooga sériově vyrábět středně velké SUV, které nabídne až tři řady sedadel. Auto vycházející z konceptu CrossBlue nahradí někdejší MPV Routan, postavené na základech Chrysleru Town & Country.
Později se Američané dočkají i prodloužené verze Tiguanu, která se bude prodávat také v Evropě. Pracuje se i na velkém luxusním SUV, které podle některých zpráv bude novou generací Touaregu a podle jiných zcela svébytným autem, stojícím nad ním.
„Nepracujeme na obranné strategii pro Spojené státy, v Severní Americe nechceme získat jen bezpečné postavení, ale chceme dále růst,“ říká k budoucím plánům Stackmann.
Analytická společnost IHS Automotive odhaduje, že by plány Volkswagenu mohly být úspěšné. V letošním roce sice jeho americké prodeje v důsledku emisního skandálu opět klesnou, z loňských 349.440 aut k hranici 310.000 aut, v roce 2017 by už ale mohly přesáhnout 400.000 vozů.
Aktuálně se Volkswagen v USA zaměřuje hlavně na vyřešení kauzy Dieselgate. S příslušnými americkými úřady se předběžně dohodl na odkupu nebo opravě asi půl milionu aut s podvodným softwarem, k finální dohodě ale dojde až příští měsíc. Volkswagen dohodu musí podepsat do 21. června.