Ředitel designu BMW pro AutoDesign&Styling: Čínských kopií se neobáváme
Adrian van Hooydonk, absolvent delftské polytechniky, se narodil 21. června 1964 v Echtu v Nizozemsku. Původně průmyslový designér upřel svou pozornost na automobily a absolvoval švýcarskou pobočku Art Centre se zaměřením na automobilový design. V roce 1992 nastoupil do mnichovského studia BMW jako designér exteriérů. Od roku 2000 vedl BMW Group Designworks USA – studio zaměřené na produktový design. Na pozici ředitele designu automobilů BMW nastoupil 1. září 2004 po Chrisi Bangleovi, který nyní vykonává funkci šéfa designu celé BMW Group (značky BMW, Mini, Rolls-Royce).
Z celého šestistránkového materiálu pro čtenáře Auto.cz vybíráme:
AutoDesign&Styling: Co tvoří základ designu značky BMW?
van Hooydonk: Chceme dělat věrohodný a výrazný design, který lidé ocení, když řídí naše auta. Precizní a jedinečné musí být i jeho zpracování a k tomu všemu chceme, aby náš design oslovoval lidi po emoční stránce. Všichni dnes pravděpodobně vědí, že se BMW velmi dobře řídí, a proto jej také naši zákazníci mají rádi. V designu BMW se snažíme, aby lidé něco cítili, už když auto uvidí.
AutoDesign&Styling: Co si myslíte o čínských kopiích vašich aut? Jako designéra se vás to vlastně dotýká nejvíce.
van Hooydonk: Čínský trh se velmi rychle vyvíjí. Dnes prodáváme poměrně hodně BMW do Číny a prodeje rok od roku prudce rostou. Důležité je, že lidé v Číně si BMW kupují ze stejných důvodů jako kdekoliv jinde na světě – mají rádi moderní technologie, moderní design, technickou preciznost a důraz na detail. Někdo se může snažit napodobit BMW tak, že vypadá skoro stejně, ale určitě nikdy nebude stejně jezdit. Okopírovat celé auto není tak jednoduché jako okopírovat mobilní telefon. Není to tedy nic, čeho bychom se měli nějak zvlášť obávat, a myslím si, že tyto snahy postupně vymizí. Čína se vyvíjí rychle a určitě bude brzy dělat vlastní originální design, dnes jsou teprve na začátku.
Celý rozhovor najdete v aktuálním čísle časopisu AutoDesign&Styling, který je právě na stáncích. Více o časopisu na www.auto-design.cz.