Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Reklama na hybridní Toyotu Auris byla klamavá

redakce AUTO.CZ
Diskuze (36)
RPR obdržela na tuto reklamu stížnost, jejímuž autorovi vadily zavádějící informace o ceně hybridního automobilu Toyota Auris.

Reklama na hybridní automobil Toyota Auris, která byla letos na jaře použita v denním tisku a na reklamních plochách, je podle Arbitrážní komise Rady pro reklamu (RPR) klamavá. RPR obdržela na tuto reklamu stížnost, jejímuž autorovi vadily zavádějící informace o ceně hybridního automobilu Toyota Auris. ČTK informaci získala na internetových stránkách RPR. O kauze informoval také portál Ekolist.cz.

Sporná reklama propagovala automobil Auris s pohonem Hybrid Synergy Drive. Součástí reklamního textu bylo přitom i tvrzení "Modelová řada Auris již od 289.900 korun". Autor stížnosti ale upozornil na to, že podle ceníku začínají ceny hybridních vozů na částce 549.000 korun, přičemž cena uvedená v tiskové reklamě se podle jeho názoru hybridní varianty netýká.

"Členové nezávislé arbitrážní komise se s názorem stěžovatele většinově ztotožnili a označili reklamu za klamavou," stojí v rozhodnutí arbitrážní komise, podle které si čtenář může prezentovaný údaj o ceně spojit s dominantními údaji, které se týkají vlastností hybridního modelu.

Společnost Toyota Motor Czech ve vyjádření pro arbitrážní komisi RPR zdůraznila, že jejím cílem nebylo klamat zákazníka. Firma argumentovala, že pouze použila na trhu běžnou formulaci "cena již od", která se týkala celé modelové řady Auris, jejíž součástí je i hybridní automobil.

Loni Rada pro reklamu řešila 60 stížností na reklamu, kterých bylo ve srovnání s rokem 2009 o sedm více. V 11 případech dala loni arbitrážní komise RPR za pravdu stěžovatelům. Za neetické označila například reklamní kampaně rádia Bonton, Pivovaru Rohozec či drogerií Rossmann. Některé stížnosti, které RPR loni dostala a zamítla, byly netradiční a týkaly se reklamních spotů s upírem, které prý vystrašily malé děti.

Rada pro reklamu je profesní nestátní neziskovou organizací, která nemůže udělovat finanční pokuty či jiné sankce. Rada vydává pouze rozhodnutí, která mají formu doporučení. Arbitrážní komise může rozhodnout, že dotyčná reklama je závadná například proto, že je klamavá, zavádějící nebo neetická, popřípadě že porušovala jiná pravidla pro reklamu.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (36)
24. 6. 2011 21:00
Re: této reklamy
Souhlasim. Kdyz delam reklamu na hybridni Auris, tak cekam cenu hybridniho Aurise. Co, ze je to stejna modelova rada? Modelova situace: Delam reklamu treba na Mercedes S, vyjmenuju vsechny super veci, ktere to umi a pak reknu "Auta znacky Mercedes jiz od 400 tisic korun"? :-) Nevidim v tom rozdil, delam reklamu na konkretni motorizaci, udavam cenu cele modelove rady (tedy o jeden stupen hierarchie vyse)... Pak tedy... delam reklamu na modelovou radu, udavam cenu cele nabidky vyrobce (opet o jeden stupen hierarchie vyse).
Jasne, ze to normalni clovek pochopi, ale ta reklama je opravdu delana na hybridni Auris, na nic jineho. Nevidim tedy duvod udavat tam cenu Aurise obecne.
24. 6. 2011 20:55
Re: této reklamy
Lenže Auris a Auris hybrid tiež nie je iná modelová rada. Modelová rada je Auris, a ponúka sa s benzínovými motormi, dieslovými, a všimnite si všetci, tiež aj s hybridom. ;-)
24. 6. 2011 18:40
Re: této reklamy
Psal jsem : "když to trochu přeženu", tak klídek s Aygem.

Já tady neplivu jen na Toyotu a netvrdím, že reklamy ostatních jsou OK - přečti si znovu moje příspěvky.

U hybridního Aurisu mi to příjde jako do očí bijící. Já prostě beru hybridní technologii ( zejména u tak malých aut, kde oproti srovnatelnýmu benzínu neadekvátně zvýší cenu) jako jinou kategorii.

Můj názor. Tečka.
24. 6. 2011 18:29
Re: této reklamy
Tak to je zase jiná mystifikace. PSA eHDi není žádný hybrid, tady se reklamní oddělení rozhodlo přiživit na módní vlně hybridů.
Avatar - pario
24. 6. 2011 17:18
Re: této reklamy
Presne tak :yes: