Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Clio 1,2 TCE (74 kW): malé turbo za 339.900,-Kč

Ondřej Láník
Diskuze (220)
Motor, který se objevil už také v ceníku Modusu a chystá se do nového Twinga, je novou atraktivní motorizací Clia. Ceny jsou dostupné a spotřeba paliva nižší než u srovnatelně výkonné atmosférické jednotky s vyšším zdvihovým objemem.

Zážehovou motorovou paletu Renaultu Clio dnes na českém trhu tvoří (s výjimkou Clia Sport) čtyřválcové motory o objemu 1149 cm3. Dvě zážehová provedení se 48 a 55 kW nedávno obohatila moderní přeplňovaná varianta 1,2 TCE. Její výkon 74 kW při 5500 ot./min je v této objemové kategorii, díky přeplňování, nadprůměrný. Točivý moment má maximum 145 Nm při 3000 ot./min. Motor je díky malému objemu lehký, a tak nízká spotřeba paliva není jen dílem vysokého měrného výkonu, ale i prakticky nezměněné hmotnosti automobilu (1090 kg u 3 dv. a 1100 kg u 5 dv.). Nejvyšší rychlost Clia 1,2 TCE Renault udává 184 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h trvá 11,1 s. Kombinovaný jízdní cyklus ujede toto Clio se spotřebou 5,9 l/100 km, která se neliší od výkonových verzí se 48 a 55 kW.

Přímé srovnání s nejprodávanějším modelem této třídy na českém trhu říká, že Fabia s konzervativní konstrukcí motoru 1,6 (77 kW) má lepší dynamiku (0-100 km/h za 10,1 s, nejvyšší rychlost 190 km/h), ale kombinovaná spotřeba 6,9 l/100 km je o 1 l benzinu vyšší.

Třídveřové Clio 1,2 TCE Expression se prodává za 339.900,-Kč, pětidveřové za 354.900,-Kč, což je o 25 tisíc více než za atmosférickou verzi s 55 kW. Ve výbavě jsou 4 airbagy, ABS, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, tempomat, manuální klimatizace (automatická +10.000,-Kč), elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, elektricky ovládaná okna vpředu, rádio 2x 15 W s přehrávačem CD a ovládáním pod volantem.

Fabia 1,6 (77 kW) Ambiente se prodává za podobnou cenu (349.900,-Kč), ale musíte dokoupit klimatizaci (20 resp. 35 tisíc Kč), tempomat (+9 tisíc Kč), rádio a některé další prvky výbavy.

Ondřej Láník
Diskuze (220)
13. 7. 2007 18:18
Re: Renault?
A co vtedy, ked kupis jazdene auto s neistymi kilometrami a bez odpovede na otazku ci boli alebo neboli menene rozvody...asi radsej menit, v servise polozka cca 17 tis. korun.
13. 7. 2007 13:58
Re: ŠPATNEJ POHLED
A pak vsichni spolecne sli poprosit o pouziti patentovane technologie CommonRail k FIATu >:D
13. 7. 2007 13:07
Re: špatně se to přiznává, ale GTi má pravdu
JEDNODUCHA ODPOVED: konzervativne a neosobite tvary sa daju znasat dlhsie ako tie modernejsie a napaditejsie, lebo ludsky vkus sa casom stale meni. ;-)
13. 7. 2007 13:04
Re: špatně se to přiznává, ale GTi má pravdu
VELMI ALE NAOZAJ VELMI PEKNE A SYMPATICKY NAPISANE. :yes: :yes: :yes:
Avatar - BIGPAPA
13. 7. 2007 13:03
Re: Toto je
no mě taky, toje divné, ale cena mě vyšla okolo půl mega,ESP není v základu za kola se musí platit, rádio tam není, za 500000 tis si raději koupím BMW 1