Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Clio IV přijíždí s novým designem a novým tříválcem

Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
46 Fotogalerie
Diskuze (620)
Od roku 1990 Renault prodal 11,5 milionu exemplářů modelu Clio, nyní přichází čtvrtá generace tohoto vozu.

Renault oficiálně odhalil podobu čtvrté generace Clia. Ta přijíždí s novým designem ve stylu nového designérského směru značky. Pod kapotou auta se objeví nový benzinový tříválec, v nabídce bude výhradně pětidveřová varianta.

Křivky byly inspirovány například konceptem DeZir, nový styl s mohutným logem značky v masce chladiče už používá například modernizované Twingo nebo elektromobil Zoe. „Žádné ostré nebo agresivní křivky, jen smyslné tvary, které vás přinutí jít k němu a pohladit ho,“ říká k designu Laurens van den Acker, viceprezident pro korporátní design.

Z boku zaujmou „neviditelné“ kliky zadních bočních dveří, podobné řešení používá například Alfa Romeo Giulietta. To má alespoň částečně zakrýt fakt, že Clio už nebude nabízeno s třídveřovou karoserií. Renault již dříve prohlásil, že se mu vývoj třídveřového Clia nevyplatí, protože o něj není velký zájem.

Kabina působí moderně a má být pro uživatele příjemná, rychloměr je digitální. Tvar přístrojové desky má evokovat křídlo letadla. Ve středovém panelu se může objevit sedmipalcová obrazovka multimediálního systému R-Link.

Všechny verze mají v základu dostat Bluetooth, v předních dveřích budou integrovány reproduktory, které mají nabízet silnější zvuk.

Renault jde v duchu doby a nabídne širokou individualizaci vzhledu auta. V nabídce má být několik barevných krytů vnějších zpětných zrcátek, rozdílné barvy mřížky chladiče, různé ráfky a několik grafik na střeše. Laků karoserie bude v nabídce osm, červený odstín na přiložených fotografiích se jmenuje Flamme, odvozen je od barvy studie DeZir.

V nabídce budou zatím pouze dva motory. Novinkou je přeplňovaný benzinový tříválec 0,9 TCe o výkonu 67 kW při 5000 min-1 a točivém momentu 135 Nm v 2500 min-1. Ekologičtější verze s delšími převody převodovky má v kombinovaném cyklu spotřebovat 4,3 litru paliva na 100 kilometrů.

Druhým nabízeným motorem je vznětový čtyřválec 1,5 dCi o výkonu 67 kW při 4000 min-1 točivém momentu 220 Nm při 1750 min-1. Tento agregát má v kombinovaném cyklu spotřebovat 3,2 litru paliva na 100 km.

Oba motory jsou kombinovány s pětistupňovou manuální převodovkou a jsou mimochodem doplněny o start-strop systém.

Se snížením spotřeby paliva pomůže ECO mód, který po stisknutí tlačítka upraví výkonové parametry agregátu, nebo ukazatel doporučeného zařazeného rychlostního stupně na palubní desce.

V první polovině roku 2013 nabídku rozšíří ještě čtyřválec 1,2 TCe o výkonu 90 kW a točivém momentu 190 Nm v 1750 min-1. Jednotka v současnosti prochází homologací, nabízena bude s novou, šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou EDC (Efficient Dual Clutch). Ta bude od příštího roku dostupná i pro 0,9 TCe.

Automobil je postaven na modifikované platformě odcházejícího Clia. Automobilka o voze tvrdí, že nabídne pohodlí, skvělou ovladatelnost a tichou jízdu.

O výrobu se postará francouzská továrna Flins a turecká továrna Bursa. Renault klade důraz na to, že automobil bude kvalitně zpracován. Kdy bude zahájen prodej nového Clia a kolik bude stát, automobilka oznámí až později.

Vstoupit do diskuze (620)