Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Clio páté generace se představí v pondělí 28. ledna

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 26. 1. 2019
6
28
Zobrazit náhledy (6)
Renault Clio
Renault začíná těsně před debutem odhalovat pátou generaci Clia. Co můžeme očekávat nového? Zážehové turbomotory, evoluční tvary, skryté zadní kliky zůstanou, diesel také.

Renault nechce hazardovat se změnou jména své malé řady, takže Clio dospělo už do generace s pořadovým číslem 5, zatímco vůz, který jej nesl v názvu, se dočkal pouze dvou. Takový hezký paradox... Francouzská automobilka zatím poskytla pouze kratičké video, ze kterého je vidět část přídě s emblémem, chromovaný detail boku karoserie s nápisem a části sedadel a volantu. Těch pár záběrů nám nic moc neukazuje, ale to je pochopitelně účel.

Špionážní fotky mohutně zakamuflovaných prototypů, které kolovaly internetem před časem, odhalily spíše evoluci stávajících tvarů pětidveřového hatchbacku se stále skrytými zadními klikami. Třídveřový zmizel spolu s ukončením produkce třetí generace (2014) a nepočítá se ani s kombíkem. Novinka dostala štíhlejší přední světla a z nich vycházející „kly“ diod, jak jsme mohli vidět na nedávno odhalené zmenšenině v měřítku 1:43 od čínského Ixa. Nadále vypadá sportovně, ale o facelift samozřejmě nejde, i když se žádný radikální řez nekoná, silueta zůstává víceméně stejná.

Zajímavé je čalounění palubní desky a dvoubarevné sedačky, otázkou zůstává, které výbavové stupně je nabídnou, zřejmě ty dražší. Totéž se týká digitálních přístrojů i velkého dotykového displeje umístěného na výšku (!) a pokročilých jízdních asistentů včetně adaptivního tempomatu a udržování v pruhu. Malý renault by měl dosáhnout autonomního stupně 2. Základní verze zase dostanou jen bubnové brzdy.

Clio V je postaveno na evoluční platformě CMF-B, počítá se zatím s trojicí přeplňovaných zážehových a stále i vznětových motorů, které se u malých vozů netěší příliš velké oblibě. Konkrétně jde o stále relativně nový čtyřválec 1.3 TCe vyvinutý ve spolupráci s Daimlerem, z něj odvozený tříválec 1.0 TCe s nepřímým (73 kW/160 N.m) i přímým (86 kW/180 N.m) vstřikem v a konečně 1.5 dCi. Přijde mild-hybrid s třináctistovkou a 48V palubní sítí i plug-in hybrid, s čistým elektromobilem se nepočítá, Zoe je podobně velký. Špičkové RS dostane slabší verzi přeplňované osmnáctistovky.

Renault měl novou generaci malého modelu prezentovat už loni v Paříži, ale nestalo se tak. Vzhled i techniku poznáme už 28. ledna, naživo jej uvidí návštěvníci autosalonu v Ženevě.

360p720p1080p

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

Avatar - xxc
Rendlik
xxc
| 28. 1. 2019
Tak uvidime, ci to spravia znova :-) Raz ich to dobehne, ludia ich za to zazaluju a budu drahe zvolavacky platit. Az sa cudujem, ze sa tak doteraz nestalo.
Avatar - traveldrive
Rendlik
traveldrive
| 28. 1. 2019
No hej, ale čo keď pri daždi kvôli vode na bočných oknách neuvidíš do späťákov?
Avatar - xxc
Rendlik
xxc
| 27. 1. 2019
Nech vyzera strasne, ale ked to dovoli prejst vyssim obrubnikom a nesuchnem pri vyhybani sa mimo cesty a nebude ovela drahsi, tak to bude lepsie auto :-)
Avatar - Blue Sun
Rendlik
Blue Sun
| 27. 1. 2019
Inu, taková prostá a jednoduchá logika. Aircross se mi fakt ani trochu nelíbí. Vzhledem ani prostorově. Cactus je o dost lepší, i přes některá podivná řešení.
Avatar - Blue Sun
Rendlik
Blue Sun
| 27. 1. 2019
Jen to ne, to bude vypadat strašně...

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku