Renault Espace 2011: E-space - Epizoda IV pokračuje
Je pravda, že vnější design za osm let nijak výrazně nezastaral a Renault se stále nechce vzdát svých pozic v tomto segmentu. Připomeňme, že to byla před 26 lety právě francouzská automobilka, která se s první generací Espace stala evropským průkopníkem velkých MPV. Mimochodem, dosud se prodalo více než 1,2 milionu vozů. Čtyřka již prošla velmi decentními modernizacemi v letech 2004 a 2006.
Vizuální změny pro rok 2011 se dotkly instalace LED diod do předních světlometů, které mohou být bixenonové a vidí do zatáčky. Výbava byla rozšířena například o satelitní navigaci Carminat TomTom Live, audio 3D Sound od Arkamys a USB zdířku. Výroční model k pětadvacetinám řady Espace, který se vyrábí od loňského roku, má nyní v základu DVD/DVIX přehrávač se dvěma sedmipalcovými širokoúhlými obrazovkami v opěrkách předních sedadel.
Nový stupeň Celsium dostal sedadla s lepším bočním vedením, špičkou je i nadále luxusní Initiale s čalouněním tmavou kůži a bílým prošíváním. Originální prosklená střecha s plochou takřka 2,5 m2 z nabídky nezmizela, je stále buď v pevné, nebo v posuvné verzi. Nezměnil se ani komfort až sedmi pasažérů na samostatných sedadlech, o variabilitě interiéru nemluvě. Novinkou jsou pouze sedmnáctipalcová litá kola ve dvou provedeních: Eptius a Novadis.
Blížící se začátek platnosti emisní normy Euro 5 se dotkl nabídky motorů. Jediným zážehovým je dvoulitr se 125 kW (170 k), turbodiesely dCi mají tentýž zaokrouhlený objem, ale celkem tři stupně naladění: 96 kW (130 k), 110 kW (150 k) a 127 kW (175 k). Pro dva poslední je k mání kromě šestistupňové přímo řazené převodovky také samočinná se stejným počtem rychlostí. U dCi 130 a 150 se pak mírně podařilo snížit kombinovanou spotřebu nafty, Renault ale zatím její hodnoty neuvádí.