Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Espace 2011: E-space - Epizoda IV pokračuje

Aleš Dragoun
Diskuze (9)
Po osmi letech výroby je už nejvyšší čas na výměnu generací. Jenže v případě Renaultu Espace se nic takového nekoná, pro modelový rok 2011 došlo pouze k drobným změnám.

Je pravda, že vnější design za osm let nijak výrazně nezastaral a Renault se stále nechce vzdát svých pozic v tomto segmentu. Připomeňme, že to byla před 26 lety právě francouzská automobilka, která se s první generací Espace stala evropským průkopníkem velkých MPV. Mimochodem, dosud se prodalo více než 1,2 milionu vozů. Čtyřka již prošla velmi decentními modernizacemi v letech 2004 a 2006.

Vizuální změny pro rok 2011 se dotkly instalace LED diod do předních světlometů, které mohou být bixenonové a vidí do zatáčky. Výbava byla rozšířena například o satelitní navigaci Carminat TomTom Live, audio 3D Sound od Arkamys a USB zdířku. Výroční model k pětadvacetinám řady Espace, který se vyrábí od loňského roku, má nyní v základu DVD/DVIX přehrávač se dvěma sedmipalcovými širokoúhlými obrazovkami v opěrkách předních sedadel.

Nový stupeň Celsium dostal sedadla s lepším bočním vedením, špičkou je i nadále luxusní Initiale s čalouněním tmavou kůži a bílým prošíváním. Originální prosklená střecha s plochou takřka 2,5 m2 z nabídky nezmizela, je stále buď v pevné, nebo v posuvné verzi. Nezměnil se ani komfort až sedmi pasažérů na samostatných sedadlech, o variabilitě interiéru nemluvě. Novinkou jsou pouze sedmnáctipalcová litá kola ve dvou provedeních: Eptius a Novadis.

Blížící se začátek platnosti emisní normy Euro 5 se dotkl nabídky motorů. Jediným zážehovým je dvoulitr se 125 kW (170 k), turbodiesely dCi mají tentýž zaokrouhlený objem, ale celkem tři stupně naladění: 96 kW (130 k), 110 kW (150 k) a 127 kW (175 k). Pro dva poslední je k mání kromě šestistupňové přímo řazené převodovky také samočinná se stejným počtem rychlostí. U dCi 130 a 150 se pak mírně podařilo snížit kombinovanou spotřebu nafty, Renault ale zatím její hodnoty neuvádí.

Aleš Dragoun
Diskuze (9)
3. 10. 2010 22:02
Re: Espace - Avantime...
Dizajnovo je Espace hodne hodne nadčasový (nemecký konzervatizmus je v tomto prípade len v roli štatistu), na druhú stranu treba priznať, že morálne je toto auto už za horizontom. Paradoxom je, že tú správnu úroveň (po stránke priestoru, ergonómie a funkčnosti) mu dnes ukazuje práve ten, čo zvykol byť skôr na chvoste -Volkswagen a jeho Sharan.
3. 10. 2010 14:41
Re: Espace - Avantime...
V tom soudu bych byl opatrný. Třeba Laguna mě svou nadčasovostí hodně zaskočila. Líbí se mi pořád víc a marně na ni hledám rušivý prvek. Hlavně si zachovala normální rozměry a proporce. Měl jsem Megana II HB a Laguna mě nepřijde jako nějaké designové couvání.
Re: Espace - Avantime...
Určitě se mýlíš Woody.
Podívej na Lagunu III, která vlastně rozjela novou éru. I bez současného faceliftu funguje zcela jinak,odlišně než většina ostatních, no snad až na pár vyjímek.
Jednoduše řečeno. V porovnání s konkurencí díky svému charisma zraje jako víno, na rozdíl od konkurence.
Však do dnešních dnů budí emoce z obou stran. Pravda, že né již tak silné jako u předešlých modelů jako VS, ale stále tu jsou dva tábory. Chceš snad lepší důkaz? Kolik značek potkáš každý den na silnici? Po kolika z nich se otočíš? A které to jsou, že je vidíš na každém rohu, v takovém množství, až tě s---u?

Samozřejmně, že Renault nemůže již tak riskovat a šokovat jako dříve, je prostě jiná doba, ale stále je Renault Renaultem. A právě tato podatata sama se mu nejvíce vyčítá.
Uvědom si ale, kým vlastně je nejvíc kritizován, Kdo má tento zájem?

Ty a my všichni jsme pod palbou masivních reklam, informací a jiných dalších masírovacích praktik a žvástů. Je velmi těžké se vyznat a vytvořit si objektivní pohled.
Každý výrobce chce prodat. Né každý produkt je adekvátní jeho ceně, či vynaložené reklamě. Nejlepší je mít vlastní dlohodobou zkušenost. Vyzkoušet, prostřídat, srovnat. Pak zjistíš, že jsi byl dlouhá léta opíjen nejen rohlíkem.

3. 10. 2010 08:19
Avantime
Cas cas prisiel pre Renault v nevhodny cas. Renault tymto nadcasovym dizajnom ludi zjavne oslovil a to predovsetkym pozitivne. Ved Megan II sa po svojom uvedeni stal najpredavanejsim auto europy dva roky po sebe. Laguna II bola prijata s nadsenim. Espace je stale asi najkrajsie velke MPV a to aj po predstaveni krabicovych noviniek.(nepocitam sem S-MAX). Avantime vzbudil neskutocny zaujem o znacku. Vel Satis uz tu filozofiu trosku prehnal a stal sa ikonou skor pre nadsencov ale v podstate jeho odkaz maxi hatchbacku dnes prevzalo viacero tzv. premiovych znaciek.
Nevhodny cas prichodu tohoto jedinecneho dizajnu vidim v tom ze kvalita Renaultu v tej dobu ziskala velmi zlu povest. A to podrazilo nohy tak Meganu, tak aj Lagune a v podstate celej tejto generacii.
Uvidime co prinesie novy dizajner do znacky. Tesim sa na novy dominatny a stale velmi renaultovsky predok auta ktory je nacrntnuty v novych studiach.
Renaultu by som prial aby siahol viac do svojej aj nedavnej dizajnovej historie a nasiel tam sovoje ikony ako R-5, R-4, aj R25, pre mna staje krasnu R19, Megane II, uzasny RS Megan II, nezrusil Espace. Aby si pozrel na svoju Truck diviziu kde so svojim Magnumom sa stal premiovym vyrobcom a to jednak po stranke dizajnu a tak aj techniky.

Avatar - woody-alien
2. 10. 2010 23:34
Re: Espace - Avantime...
Zpětně musím říct, že to byla velice výrazná a osobitá tvář Renaultu, současné modely se rychle okoukají a zapadnou, Avantime styl vyčnívá nad všední produkcí i nadále. Espace je toho důkazem. :yes: