Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Express Van přichází na český trh. Nástupce Dokkeru láká na dostupné ceny

David Bureš
Diskuze (12)

Dostupnější alternativu k novému Kangoo pořídíte na českém trhu s benzinovou třináctistovkou nebo dvěma výkonovými verzemi naftové patnáctistovky.

Renault uvádí na český trh dodávku Express Van. Jedná se o dostupnější alternativu k nové generaci Kangoo Van, který je svým způsobem náhradou za končící Dacii Dokker, z jejíž techniky vychází. České ceny startují na částce 290.000 korun bez DPH (350.900 Kč s DPH).

Ta platí pro zážehový motor 1.3 TCe (75 kW) kombinovaný s šestistupňovou manuální převodovkou. Dokazuje tak, že Express Van chce být skutečně levnější model ke Kangoo Van. Jeho ceny totiž startují na částce 443.000 korun bez DPH (536.030 Kč s DPH) za 1.3 TCe (75 kW).

Základní výbava Express Van nicméně odpovídá užitkovém vozům. Zahrnuje jen airbag řidiče, centrální zamykání, 15" ocelová kola s okrasnými kryty, manuálně ovládaná vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, pouze výškově nastavitelný volant, diody denního svícení, světelný senzor, palubní počítač nebo elektricky ovládaná okna.

Klimatizace nebo rádio chybí, kryty vnějších zpětných zrcátek nebo nárazníky nejsou lakované a kolejnice bočních dveří nejsou kryté. Zato tu je úložný prostor nad předním oknem, plechová přepážka s oknem nebo šest upevňovacích ok na podlaze nákladového prostoru. Boční dveře se nacházejí v základu jen vpravo a spolu se zadními (otevíranými do úhlu 180°) nejsou prosklené.

Zájemci o turbodiesel pak zaplatí minimálně 310.000 Kč bez DPH (375.100 Kč s DPH) za turbodiesel 1.5 Blue dCi (55 kW) s šestistupňovým manuálem. Za stejnou cenu je i jeho úsporná verze Eco Leader, s omezenou maximální rychlostí na 100 km/h, která se může hodit pro městské dodávky.

Za druhý stupeň Cool se připlácí 25.000 korun bez DPH. Za tuto částku dostanete uzavíratelnou schránku před sedadlem spolujezdce, dvě zásuvky na 12V, tři USB porty, elektricky ovládaná vnější zpětná zrcátka, manuální klimatizaci nebo rádio.

Výbavu je každopádně možné dále doplnit. Airbag spolujezdce stojí pro oba výbavové stupně 6.000 Kč, speciální držák na chytrý telefon 1.000 Kč, zesílené látkové čalounění 4.000 Kč, rezervní kolo 3.000 Kč a třeba tempomat 5.000 Kč. Pro druhý stupeň Cool je tu pak vícero možností. Vnitřní digitální zpětné zrcátko vyjde na 10.000 Kč, loketní opěrka řidiče na 1.500 Kč a vyhřívaná sedadla na 5.000 Kč.

Vylepšit lze i nákladní schopnosti vozidla. Variabilní drátěná přepážka se sklopným sedadlem spolujezdce pro převoz dlouhých předmětů stojí 15.000 Kč, levé posuvné dveře zase 8.000 Kč, stejně jako dřevěná podlaha v nákladovém prostoru.

Renault Express Van sice využívá podobný vnější design jako nová generace Kangoo Van a nabízí shodné motory, v útrobách ale zcela jiný. Využívá jinou platformu, navazující na dosavadní Dacii Dokker, a má i jiný interiér. Na rozdíl od nového Kangoo Van pak nenabízí řešení Open Sesame by Renault (Sezame, otevři se), které zvětšuje boční nakládací otvor díky chybějícímu B sloupku karoserie.

Renault Express Van - české ceny a základní technická data
Motor 1.3 TCe 1.5 Blue dCi 1.5 Blue dCi Eco Leader 1.5 Blue dCi
Objem [cm3] 1333 1461 1461 1461
Výkon [kW/min] 75/4500 55/3000-3750 55/3000-3750 70/3000-3750
Točivý moment [N.m/min] 200/1500 220/1750-2000 220/1750-2000 240/1750-2000
Převodovka 6M 6M 6M 6M
Maximální rychlost [km/h] 167 148 100 162
Zrychlení z 0-100 km/h [s] 11,9 16,3 16,3 13
Kombinovaná spotřeba dle WLTP [l/100 km] 6,8 5,1 4,7 5,1
Emise CO2 dle WLTP [g/km] 153 133 122 134
Cena Business [Kč] 350.900 375.100 375.100 -
Cena Cool [Kč] 381.150 405.350 405.350 423.500
David Bureš
Diskuze (12)

Doporučujeme

8. 4. 2021 08:03
Re: Airbag za príplatok
Samozrejme že bez isofixu je to vpohode. pretože isofix nie je jediným možným riešením, jeho funkciu zvládnu plniť aj pásy. Isofix je fajn, ale nie je nevyhnutný.
7. 4. 2021 23:40
Tak nazvat verzi 1.5 dCi uškrcenou na 55 kW...
...s omezovačem rychlosti na ubohých 100 km/h a zrychlení z na 100 km/h za hrozivých 16 s "Ecoleader" mně příjde jako trapárna první kategorie... :-( :no:
Avatar - xxc
7. 4. 2021 22:10
Re: Airbag za príplatok
O, zrazu o bezpecnost ide :-) A ked tam nedaju isofix, to je v pohode. Kto by uz riesil nejaky airbag spolujazdca. Aj zadne airbagy maju niektore automobilky ako priplatok.
7. 4. 2021 17:28
Re: Tak když už není v nabídce
Elektrinu na nich! :D ;-)
7. 4. 2021 17:28
Re: Airbag za príplatok
Ako vieš, otázkou softvéru je dnes docela dosť funkcií auta a ak sa nemýlim, čítal som kdesi čosi o úvahách, že v každom aute bude full elektronická výbava, ale sprístupnia ti len to, čo si zaplatíš. Takže ani ten softvér ti zadarmo nikto nedá, ale treba zaň cvakať. Čiže nedať to tam, pokiaľ to nutne nepotrebuješ a nechať si to zvlášť zaplatiť, ak to chceš, môže byť obchodná taktika - hoci to znamená len prekliknutie jednej nuly na jednotku, nedostaneš to automaticky, ale priplatíš si. A toho, čo to nechce, zas môžu oblbnúť predstavou, že ušetril.
Mne je najdivnejšie, ale fakt to tak je, že do auta pridáš diel za 1 euro, a potom logistikou, nákladmi na sklad, montážou, kontrolou, zmenou v návode, dosahom na homologáciu, maržami a neviem čím ešte stúpnu náklady tak, že sa ponúka v opcii za 50 alebo 80 eur... A keď to tam nemáš, hreje ťa pocit, že si práve toľko ušetril. .