Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dacia Dokker opravdu končí, kvůli emisím. Náhrada se však najde

David Bureš
Diskuze (22)

Dokker si na českém trhu vybudoval opravdu silnou pozici. S novou generací se však bohužel nepočítá.

Dacia pod vedením Renaultu zažila v posledních letech nebývalý rozmach. Původně měla nabídnout auto za zhruba 5.000 eur primárně určené pro východoevropské trhy, díky obřímu zájmu o první Logan však postupně expandovala na další trhy a rozšiřovala nabídku. Její součástí se tak staly třeba i dodávka Dokker a odvozené MPV Lodgy. Po jedné generaci však bohužel končí. Dřívější spekulace o tomto rozhodnutí byly oficiálně potvrzeny.

„Automobilky už v Evropě nebudou moci postavit takový automobil jako Dokker. Tak vysoké a tak lehké auto je z důvodu emisních norem nevýhodné, a tak už si osobní vůz s takovým typem karoserie výrobci kvůli emisím nebudou moci dovolit,“ říká šéf českého zastoupení značek Renault a Dacia Zdeněk Grunt. I proto značky uměle tlumí prodeje velkých osobních dodávek.

To konkrétně znamená, že Dokker i Lodgy skončí po jediné generaci. Automobilka se však jejich klientelu rozhodne zaujmout jiným způsobem.

Užitkové varianty Dokkeru nepřímo nahradí nový Renault Express Van, který bude na český trh oficiálně uveden na konci března, kdy mají být zveřejněny také jeho ceny. Naopak osobní Dokker a odvozené Lodgy podle všeho nepřímo nahradí připravovaný crossover, o němž se spekuluje už několik měsíců. Má být zároveň náhradou za kombi Logan MCV, přičemž v zahraničí už se čile testují jeho prototypy.

Grunt přitom přiznává, že pro český trh je zvlášť konec Dokkeru velká škoda. „Zatímco jinde v Evropě jde o okrajový model, u nás je velice populární. Vedle Francie jsme druhým největším prodejcem Dokkeru,“ prozrazuje šéf českého zastoupení Renaultu a Dacie. Důvodem konce Dokkeru a Lodgy je tak i fakt, že se značka rozhodla vsadit na z celoevropského pohledu perspektivnější typ karoserie.

Právě Dokker je tak ukázkou, kterak nabídku automobilek silně ovlivňují přísné emisní normy. Značky jednoduše nenabídnou auta, o která by sice byl zájem, z hlediska flotilových emisí by však byly nevýhodné.

Ostatně už loni proto Dacia neprodala na českém trhu tolik aut. „Museli jsme omezit výrobu asi 2.000 aut, modelů Lodgy a Dokker nebo Dusteru s motorem 1.3 TCe, abychom splnili flotilové emisní cíle,“ přiznává Grunt.

I proto rumunská značka bude v následujících letech muset být aktivní na poli elektrifikovaných vozů, když se i v její nabídce objeví mildhybrid a elektromobil. Už dnes pak prosazuje pohon na LPG, který ve srovnání s konvenčními benzinovými varianty vypouští méně CO2. V případě nového Sandera je dokonce 1.0 TCe LPG z hlediska normovaných emisí nejekologičtější volbou.

David Bureš
Diskuze (22)

Doporučujeme

29. 12. 2023 04:32
chce se mi zvracet, velebnosti
, ale těším se, že to jednou dokřík bude. Snad s 1.3 TCe👍🏻
6. 3. 2021 20:49
Re: Emise
presne tak
6. 3. 2021 20:47
Re: Zajímavé,
nikde na slovensku a v čechách sa predávajú vynikajúco
mám ho super auto
lpg
asi vo francii nepredávajú dokker kvôli kangoo
6. 3. 2021 20:46
Re: Tentokrát si troufnu říct,
na slovensku a v čechách behá samý Dokker
vytlačil totálne kangoo aj PSA
6. 3. 2021 20:44
Re: Zajímavé,
ja nemám žiadne koliečka
bud na rádiu pridávam + -
alebo pod volantom páčkami