Renault Fluence jde ve stopách nového Clia
Renault Fluence se v letošním roce představuje v modernizované podobě již podruhé a opět s novým designem. Nejprve byl odhalen nový vzhled korejského dvojčete, kterým je Samsung SM3 a o několik týdnu později se představil Fluence se stejnými stylistickými úpravami. V tomto provedení je ale určen pro mexický trh.
Nejnovější podoba Renaultu Fluence má premiéru na autosalonu v Istanbulu a právě tohoto provedení se dočká i evropský trh, na nějž modernizovaný sedan zamíří z tureckého výrobního závodu v Burse.
Modernizace přinesla nové přední partie a ty se designem masky chladiče spolu s oblými liniemi předního nárazníku jasně hlásí k současnému stylu značky Renault použitému u faceliftovaného Twinga, nového Clia i elektromobilů Zoe a Twizy.
K novinkám exteriéru Fluence patří i LED pro denní svícení umístěné nad mlhovými světly v předním nárazníku, lehce zatmavené koncové svítilny a nový design litých kol.
V interiéru představuje nejdůležitější změnu použití digitálních přístrojů pro všechny verze a motorizace. Upravena byla nabídka čalounění a pro nejvyšší stupně výbavy bude k dispozici multimediální systém R-Link s dotykovou obrazovkou a hlasovým ovládáním.
Faceliftovaný Fluence dostal nový 1,6litrový zážehový čtyřválec s výkonem 85 kW (115 k), který může roztáčet přední kola prostřednictvím nové generace automatické převodovky X-Tronic CVT. Renault pro tuto kombinaci uvádí spotřebu 6,4 litru benzinu na 100 km a dodává, že je to o 1,3 litru méně než u dosavadního provedení.
Kromě zážehové šestnáctistovky bude Fluence k dispozici i s dvojicí turbodieselů. První z nich je známý 1,5 dCi 110 s výkonem 81 kW (110 k) ve spojení s dvouspojkovou převodovkou EDC. Druhým vznětovým agregátem je dCi 130, který z objemu 1,6 litru nabídne výkon 96 kW (130 k) a Renault v jeho případě uvádí spotřebu 4,6 litru nafty na 100 km.
Prodej modernizovaného Renaultu Fluence se rozběhne nejprve v lednu roku 2013 v Turecku a v průběhu roku se rozšíří do dalších 55 zemí.