Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Fluence jde ve stopách nového Clia

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 2. 11. 2012 • 21:53
12
107
Zobrazit náhledy (12)
Renault Fluence Renault Fluence Renault Fluence Renault Fluence Renault Fluence Renault Fluence Renault Fluence
Automobilka Renault se rozhodla použít svůj nový designérský styl i při modernizaci sedanu Fluence a ten dostal podobnou příď jako nová generace Clia.

Renault Fluence se v letošním roce představuje v modernizované podobě již podruhé a opět s novým designem. Nejprve byl odhalen nový vzhled korejského dvojčete, kterým je Samsung SM3 a o několik týdnu později se představil Fluence se stejnými stylistickými úpravami. V tomto provedení je ale určen pro mexický trh.

Nejnovější podoba Renaultu Fluence má premiéru na autosalonu v Istanbulu a právě tohoto provedení se dočká i evropský trh, na nějž modernizovaný sedan zamíří z tureckého výrobního závodu v Burse.

Modernizace přinesla nové přední partie a ty se designem masky chladiče spolu s oblými liniemi předního nárazníku jasně hlásí k současnému stylu značky Renault použitému u faceliftovaného Twinga, nového Clia i elektromobilů Zoe a Twizy.

K novinkám exteriéru Fluence patří i LED pro denní svícení umístěné nad mlhovými světly v předním nárazníku, lehce zatmavené koncové svítilny a nový design litých kol.

V interiéru představuje nejdůležitější změnu použití digitálních přístrojů pro všechny verze a motorizace. Upravena byla nabídka čalounění a pro nejvyšší stupně výbavy bude k dispozici multimediální systém R-Link s dotykovou obrazovkou a hlasovým ovládáním.

Faceliftovaný Fluence dostal nový 1,6litrový zážehový čtyřválec s výkonem 85 kW (115 k), který může roztáčet přední kola prostřednictvím nové generace automatické převodovky X-Tronic CVT. Renault pro tuto kombinaci uvádí spotřebu 6,4 litru benzinu na 100 km a dodává, že je to o 1,3 litru méně než u dosavadního provedení.

Kromě zážehové šestnáctistovky bude Fluence k dispozici i s dvojicí turbodieselů. První z nich je známý 1,5 dCi 110 s výkonem 81 kW (110 k) ve spojení s dvouspojkovou převodovkou EDC. Druhým vznětovým agregátem je dCi 130, který z objemu 1,6 litru nabídne výkon 96 kW (130 k) a Renault v jeho případě uvádí spotřebu 4,6 litru nafty na 100 km.

Prodej modernizovaného Renaultu Fluence se rozběhne nejprve v lednu roku 2013 v Turecku a v průběhu roku se rozšíří do dalších 55 zemí.

Související články

Témata
Avatar - 3_diamanty
4. 11. 2012 19:13
nadhera
z prisery spravit krasavca dokaze snad len renault :yes: :yes: :yes:

jednoznacne vydareny facelift.... myslim ze predaje pojdu teraz jasne nahor :yes:

o dalsi dovod menej kupovat nudny a smiesny rapid....

parada fluence :yes: parada renault :yes: po novom cliu a inovovanom twingu je toto treti renault ktory sa mi paci....
Avatar - grifith
4. 11. 2012 16:15
Re: ještě, že to takto dopadlo
Se vším, co jsi napsal, souhlasím ;-) Vše záleží o poloze za volantem, já u Fluence neměl nikdy problém, kdy jezdívám se sedačkou v co nejnižší poloze. Všechno je o zvyku, například u Tipa to bylo ve své době něco nového, do té doby nevídaného. Podle mě, když digitál, tak ať je to kompletní, jako třeba u Scenicu.
S Maxidotem mám určitou zkušenost ze služebních Octávií, ale jelikož jsem "úchyl" na sledování spotřeby, tak u mě vítězí aktuální a průměrná spotřeba a aktuální dojezd :-)
Avatar - Ronault.
4. 11. 2012 14:56
Re: ještě, že to takto dopadlo
Je pravda, že ve Fluencovi přímo ne, ale nezkoušel jsem v něm všechny polohy... ono jinou polohu mám za volantem na krátké jízdě a jinak jedu-li dlouhou trasu po dálnici a tam díky volantu spíše níže mám často problém. Fluence má i u klasických budíků výhodu, že jsou hodně horizontálně, takže ten úhel pro pohled na ně přes volant je i tak naštěstí hodně široký.

Samozřejmě jsou i tací, kde jde vidět dobře při budících, třeba končící Golf, ale zase jsou ty číslice docela malé...

Zkus někdy třeba v nějakém koncernovém autě s Maxidotem jezdit s tachometrem na něm a časem zjistíš, že stejně odečítáš rychlost na Maxidotu a ne na ručičkách tachometru.

Ta nepatřičnost je viditelná, ano, ale alespoň je ten display jakž takž zpracován... I když by to šlo i lépe s kvalitnějším displayem, viz Scénic třeba...
Avatar - grifith
4. 11. 2012 13:52
Re: ještě, že to takto dopadlo
Já netvrdím, že by digitální rychloměr měl být apriori špatný, jen zde mi to přijde nepatřičné. O lepší přehlednosti se také nehádám a to, že člověk přesněji určí přesnou rychlost je zaručené. Máš podobnou zkušenost se stíněným kusem tachometru i ve Fluencovi? :-)
Avatar - Ronault.
4. 11. 2012 13:22
Re: Sváteční rendlíkovští řidiči
Ty jsi pevně přesvědčen, ale to je málo. Já nejsem pevně přesvědčen, naopak mám několik stovek důkazů, že jsi omezenec, hulvát a hlupák. Dost se serveru divím, že i přes opakované bolakce tvého účtu - už máš opět nový - nezablokovala tvou IP.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku