Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Fluence Z.E.: Výroba elektrického sedanu byla ukončena

David Bureš
Diskuze (28)
Elektrická verze sedanu Fluence se vyráběla od roku 2011. Prodejně se jí moc nedařilo.

Sázka na automobily s elektrickým pohonem se Renaultu moc nevyplácí. Automobilka již loni přiznala, že nesplní svůj cíl prodávat do roku 2016 spolu s Nissanem 1,5 milionu elektroaut ročně. Nyní navíc vyšlo najevo, že Renault ukončil výrobu elektrického sedanu Fluence Z.E.

Výroba elektrického Fluence skončila podle informací serveru Transport Evolved v tureckém závodu Bursa již loni v listopadu. Aktuálně Renault doprodává poslední vyrobené exempláře tohoto vozu.

Důvodem, proč výroba Fluence Z.E. končí, je malý zájem zákazníků o tento automobil. V loňském roce se na celém světě prodalo jen 917 exemplářů elektrické verze Fluence, což je o výrazných 57 % méně než v roce 2012.

Elektro-sedan měl zákazníky lákat na možnost rychlé výměny vybité baterie za dobitou. Firma Better Place, která měla ve vybraných státech vybudovat síť výměnných stanic, ale loni zkrachovala, což znamenalo konec budování nových stanic. Bez možnosti výměny baterií tak kombinace dojezdu pouhých 185 kilometrů (v reálném provozu ještě méně) a dobíjení akumulátoru trvajícího dlouhých šest až osm hodin znamenala, že Fluence Z.E. rázem moc lákavou nabídkou nebylo.

Fluence Z.E. byl loni nejhůře prodávaným elektromobilem Renaultu. Nebyl však jediným elektrickým modelem, kterému se prodejně nedařilo. Minivůz Twizy loni zaznamenal 3.025 registrací, což znamenalo meziroční propad o 66 %.

Pokles prodejů Twizy a Fluence Z.E. vyvážil růst prodajů modelů Kangoo Z.E. a Zoe, díky nimž Renault loni prodal 18.673 elektromobilů, o 11 % více než v roce 2012. I tak je daleko za svými původními plány. Třeba u Zoe se počítalo s 50.000 prodanými kusy, v loňském roce se ale prodalo pouze 8.857 exemplářů tohoto elektrického hatchbacku.

V Evropě se Fluence Z.E. nedařilo, Renault tak zkusí štěstí v Jižní Koreji. Loni v říjnu se totiž začala v továrně Busan vyrábět přeznačkovaná verze tohoto elektromobilu pro jihokorejský trh – Samsung SM3 Z.E.

David Bureš
Diskuze (28)
Re: Řidič rendlíku
Ty jsi fakt ubožák.......
28. 1. 2014 09:44
Re: Řidič rendlíku
V hospode bys dostal za neco podobneho urcite pres drzku, bohuzel internet dava psychicky tezce nemocnym lidem pravo se vyjadrit a tak to dopada.Ono, kdyz ti nekdo napise kontranazor tak to stejne nebudes cist a hned das minus a zazijes ve svem veku orgasmus o jakem se ti nesnilo.

V zivote bych te nechtel potkat ani na ceste, ale stesti ze uz tu dlouho nebudes oxidovat.Holt priroda se alespon nekdy za cas prirozenym kolobehem zbavi takovych lidi, co meli byt radsi striknuti do rudeho prava
27. 1. 2014 19:33
Aké prekvapenie : ).
Samé podpory .... a nič ?

Žeby ľudia tak nešaleli po tých elektrošrotoch ?
27. 1. 2014 16:58
Re: ČEST JEHO PAMÁTCE, BYL TO HRDINA !!
Renault roste i bez Dacie a Nissan s Dacií mohl zachránit třeba i ten PSA. A jinak na kdyby se v reálném světě nehraje. Kdyby nedal Renault peníze do Dacie a Nissanu, tak je dal dřeba jinam a situace by také třeba byla jiná. Kam dal třeba peníze PSA? A pokud jde o elektroauta, tak až čas ukáže, zda to byla pro Renault dobrá volba.
Avatar - grifith
27. 1. 2014 15:36
Re: ČEST JEHO PAMÁTCE, BYL TO HRDINA !!
Ono by bylo vcelku naivní čekat luxus v pravém slova smyslu u auta s cenou čtvrt milionu ;-) V dané kategorii jde o všem o jeden z nejlepších vozů. A trh, myšleno český, tento vůz vcelku obstojně akceptoval. :-!