Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Kangoo Be Bop Z.E.: Další krok k sériovým elektromobilům

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (11)
Automobilka Renault pokračuje ve své propagaci elektromobilů a představuje nejnovější výsledek svého vývoje, jímž je Kango Be Bop Z.E.

Aliance Renault-Nissan začátkem loňského roku podepsala několik dohod s představiteli několika států o propagaci elektřinou poháněných automobilů od roku 2011. Francouzská automobilka se chystá v roce 2011 uvést rodinný sedan s elektrickým pohonem na izraelském trhu a užitkové Kangoo s elektromotorem v Evropě. Další dvě nová vozidla jsou v plánu pro rok 2012.

Prozatím se Renault snaží upoutat pozornost elektromobilem z nového modelu Kangoo Be Bop. Tento elektromobil je dlouhý 3871 mm, široký 1829 mm a vysoký 1812 mm. Rozvor náprav je 2313 mm a hmotnost vozu připraveného k jízdě je 1591 kg.

Od benzinového provedení se elektromobil odlišuje na první pohled díky speciálnímu modrému laku karoserie, 18palcovým kolům a světlé výšce snížené o 20 mm. Přední i zadní světla jsou ze světelných diod, které mají menší odběr energie než klasické automobilové žárovky. Lineární displej na vnější straně dveří informuje při jejich otevření dálkovým ovládáním o stavu nabití baterií.

K pohonu elektromobilu slouží elektromotor o výkonu 44 kW (60 k) s maximálnímu otáčkami 12.000 za minutu a točivým momentem 190 Nm, který roztáčí kola prostřednictvím redukce s jedním stálým převodem. Nejvyšší rychlost vozu s pneumatikami Dunlop SP Sport MAX 205/45 R18 je 130 km/h.

Pohonná jednotka je napájena lithiovými bateriemi s kapacitou 15 kWh. Tyto baterie vyrábí AESC (Automotive Electric Supply Corporation), což je společný podnik Renaultu a Nissanu založený v roce 2007. V Kangoo Be Bop Z.E. je celkem 48 modulů baterií, které jsou uloženy za palubní deskou, aby se nijak nenarušila variabilita čtyřmístného interiéru a kapacita zavazadlového prostoru. Dojezd na jedno nabití je nyní okolo 100 km, ale s další evolucí vývoje těchto baterií by se měl v běžném provozu prodloužit na 160 km.

Dobíjení elektrické energie probíhá prostřednictvím kabelu, na jehož jednom konci je zástrčka typu Maréchal, která patří do zásuvky umístěné pod maskou vozu vedle pravého předního světlometu, zatímco na druhém konci je standardní zástrčka pro připojení do běžné sítě. Dobíjení může probíhat dvěma způsoby. Za prvé ze sítě 220 V, kdy má tento proces trvat šest až osm hodin. V druhém případě je využito 400 V a baterie jsou dobity na 80 % své kapacity za 30 minut. Renault Kangoo Be Bop Z.E. je vybaven i systémem rekuperace brzdné energie.

V červenci letošního roku se tento elektromobil vydá na turné po Evropě, během nějž bude k dispozici pro testovací jízdy.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (11)
7. 5. 2009 20:08
Re: Úchyl
Keďže sériový voz ešte nie je, ani cena nie je, bude lepšie, ak túto tému odložíme na príhodnejšie chvíle.
Avatar - Pekelná Micinka
7. 5. 2009 16:55
Re: Úchyl
Škaredá je aj Blava, keď je ošklivo.
Avatar - igi2
7. 5. 2009 15:52
Re: Úchyl
Ale cena. Neuvádí ji, ale obávám se že to bude za cenu sedanu vyšší střední třídy.
Avatar - Pekelná Micinka
7. 5. 2009 12:39
Re: Úchyl
Nevím... Že by ta lišta na dveřích.. Taky se mi líbí ta kola. :-) A proti elektřině u takhle koncipovanýho auta taky nic nemám. Jo a to podbarvení světlometů je taky fajn.
7. 5. 2009 12:26
Re: Úchyl
Spoustě lidem se nelíbí protože je hodně disproporční, ale to je právě to co se mě na něm líbí, působí to vesele. Navíc to řešení střechy je perfektní. :yes:
Můžu se zeptat proč tuhle elektro verzi?