Renault Kangoo Express Compact: další verze malého užitkového bestselleru
Renault chce být jedničkou v segmentu malých lehkých užitkových aut
Tento účel poháněl inženýry Renaultu při vývoji nového modelu Kangoo Express Compact, který se právě představil. Bezpečnostní výbava obsahuje systém ABS poslední generace s brzdovým asistentem a systémem MSR omezujícím prokluz kol při brzdění motorem, dále bezpečnostní pásy s pyrotechnickými přitahovači a omezovači síly na obou sedadlech. Renault se opět ukázal jako novátor, když v cenově velmi citlivé kategorii standardně montuje boční airbag jen na straně řidiče (automobily tohoto typu bývají obsazovány převážně pouze řidičem). Zákazníci si budou moci připlatit také za airbag na straně spolujezdce, parkovací senzory nebo tempomat.
Nový Kangoo má na co navazovat. Jeho předchůdce si našel od uvedení v roce 1997 2,2 milióny majitelů. Jde zhruba o polovinu vozů v této třídě. Verze Express Compact z továrny ve francouzském Maubeuge je přesně o 38 centimetrů kratší než jeho rozměrnější sourozenec Kangoo Express. Přesto je prostor vozu uzpůsoben pro naložení klasické europalety. Renault vymyslel v novém užitkovém Kangoo užitečné odkládací plochy. Například přihrádku na dokumenty ve formátu A4, úložný prostor pro balíčky, nebo pro rukavice. A to není náhoda, neboť Kangoo slouží velice často například jako vůz pro městské zásobování, ale i pro řemeslníky.
Francouzská automobilka nešetřila ani na výbavě – Kangoo může dle slov automobilky sloužit i jako „pojízdná kancelář“. Tu má zajistit doplňková výbava jako Bluetooth rozhranní, navigace, ale i USB vstupy pro audiopřehrávače.
Paleta nabízených motorů, především dvojice dieselů, má odpovídat hlavnímu určení vozu – tedy ekonomickému ježdění v městské dopravě. Renault nabízí úsporný dCi vznětový agregát o objemu 1,5 l, a to buď s výkonem 50 nebo 63 kW. Silnější z variant dosahuje příznivé kombinované spotřeby 5,1 l/100 km. Benzinová verze o objemu 1,6 l bude disponovat výkonem 66 kW.
Vnější rozměry Renaultu Kangoo Express Compact jsou 3830 mm x 1820 mm x 1800 mm, ložný objem činí 2,3 m3, resp. 2,9 m3 při vyjmutém sedadle spolujezdce, ložná délka 1340 mm, resp. 2540 mm při vyjmutém sedadle spolujezdce. Nosnost činí 500 kg
Konkurence však nespí. Společný projekt Fiatu, Peugeotu a Citroenu má za výsledek vozy s názvy Nemo, Fiorino a Bipper, které budou Renaultu znepříjemňovat život. Jak souboj o zákazníka dopadne však ještě není na čase soudit. Do karet Kangoo určitě hraje prostornost nákladového prostoru, který pojme standardní europaletu (na rozdíl od Fiatu, Peugeotu i Citroenu).