Renault Koleos: první fotografie a informace

Renault Koleos
Renault Koleos
Renault Koleos
Renault Koleos
25 Fotogalerie
Diskuze (136)
Renault jako jeden z posledních velkých výrobců vstupuje na pole SUV. Pomáhá mu v tom alianční partner Nissan, jeho technická báze modelu X-Trail a roky zkušeností s konstrukcí a výrobou aut do terénu. Domovem Koleose je ale Korea.

Vstup Renaultu mezi populární SUV se připravuje již delší dobu. Automobilka samotná již v roce 2000 představila studii toho jména, ale skutečným základem pro sériový vůz byl až koncept představený na autosalonu v Paříži v roce 2006. V minulém roce se také představil korejský obraz Koleose, Samsung QM5, který se od listopadu loňského roku již také vyrábí.

Technický základ, platforma C 4x4, pohon všech kol a zážehový motor pocházejí od Nissanu, design je naopak bližší tomu, co vyrábí Renault v Evropě. Celé to vzniká mezi Japonskem a Francií, v korejském Busanu, v automobilce třetí značky globální aliance Renault Samsung Nissan.

Koleos bude dodáván ve dvou provedeních hnacího ústrojí. Pohon přední nápravy zůstává vyhrazen zážehové verzi 2,5 l (126 kW, 226 Nm, motor Nissan TR25), která bude dodávána se šestistupňovou ručně řazenou převodovkou nebo s převodovkou CVT.

V Evropě populárnější turbodiesely mají pochopitelně francouzský původ. Oba jsou to známé čtyřválce dCi. Základní provedení 2.0 dCi (110 kW, 320 Nm) je k dispozici s pohonem všech kol i s pohonem jediné nápravy, vždy se šestistupňovými převodovkami (ručně řazené i automatické s hydrodynamickým měničem).

Výkonnější verze 2.0 dCi (127 kW, 360 Nm) bude dodávána výhradně s pohonem všech kol a šestistupňovou ručně řazenou převodovkou.

Koleos má podvozek X-Trailu, vpředu nápravu se vzpěrami McPherson, vzadu víceprvkovou nápravu. Za normálních jízdních podmínek směřuje točivý moment motoru jen na přední kola, systém All-mode-4x4 však je schopen při náhlé ztrátě adheze přesunout až 50 % hnacího momentu na kola zadní nápravy. Světlá výška činí 206 mm, u turbodieselu jen 188 mm, nájezdové úhly jsou 27° s 31° (vzadu).

Už z fotografií je zřejmé, že silnou stránkou Koleose nebude ani tak zdolávání terénních překážek jako spíše vnitřní prostor. Ten zavazadlový pojme 450 l v pětimístném uspořádání a 1380 l po sklopení sedadel (ložná délka 2,6 m). Zavazadelník je přístupný horizontálně děleným víkem, jehož spodní část lze použít jako sedátko odolávající zátěži 200 kg.

Premiéra je připravena pro autosalon v Ženevě, prodej bude zahájen v polovině roku 2008.

Vstoupit do diskuze (136)