Renault Latitude: Nové informace a fotografie
Vyšší střední třída mimo oblast prémiových značek v posledních letech prakticky zanikla. Posledním tradičními zástupci jsou Citroën C6 a Peugeot 607, jehož dny jsou už sečteny. Ostatní mainstreamové automobilky se rozhodly pro nepřímé zastoupení a šly cestou zvětšení svých modelů střední třídy (například Škoda, Opel, Ford) nebo představením méně konvenčních karoserií.
Renault se pokouší o obrat. Nový model Latitude je v zásadě aplikací receptu použitého u Fluence. Klasický tříprostorový sedan měří na délku 4887 mm, na šířku 1832 mm, na výšku 1483 mm a stojí na podvozku s rozvorem náprav 2762 mm.
Renault Latitude - srovnání s dalšími modely Renault | |||
Model | Latitude | Laugna | Fluence |
Délka [mm] | 4887 | 4695 | 4618 |
Šířka [mm] | 1832 | 1811 | 1809 |
Výška [mm] | 1483 | 1445 | 1479 |
Rozvor [mm] | 2762 | 2756 | 2702 |
Objem zav. prostoru [l] | 477 | 450 | 496 |
Z technického hlediska vychází Latitude z menší Laguny. Od ní převzal přední část architektury, zatímco zadní víceprvková náprava pochází od Nissanu.
Latitude nabídne 477litrový zavazadlový prostor, který lze zvětšit sklopením zadních sedadel. Standardem budou například adaptivní bi-xenonové světlomety, zadní diodová světla nebo osm airbagů. Renault bude mít jako první v segmentu ionizátor a osvěžovač vzduchu zkombinovaný s třízónovou klimatizací. Zákazníci si dále budou moci vybrat mezi audiosystémy Arkamys a Bose, dostanou navigaci Carminat TomTom a za příplatek i zadní parkovací kameru.
Renault Latitude - srovnání s konkurencí | ||||
Model | Renault Latitude | Peugeot 607 | Škoda Superb | VW Passat CC |
Délka [mm] | 4887 | 4902 | 4838 | 4799 |
Šířka [mm] | 1832 | 1835 | 1817 | 1855 |
Výška [mm] | 1483 | 1442 | 1462 | 1417 |
Rozvor [mm] | 2762 | 2800 | 2761 | 2711 |
Objem zav. prostoru [l] | 477 | 458 | 595 | 452 |
Při premiéře v Moskvě Renault prezentuje pro Latitude dvě pohonné jednotky. Čtyřválcový dvoulitr M4R dosahuje výkonu 102 kW při 6000 min-1 a jeho maximum točivého momentu je 191 Nm při 4400 min-1. Spolupracuje s bezestupňovou převodovkou CVT.
Silnější možností je šestiválec o objemu 2,5 litru. Ten dává nejvyšší výkon 130 kW při 6000 min-1 a točivý moment vrcholí 233 Nm při 4400 min-1. Standardem je konvenční šestistupňová automatická převodovka s hydrodynamickým měničem (typ AJ0).
Renault nasadí také turbodiesel M9R s obchodním označením 2,0 dCi – konkrétně výkonové varianty 110 a 127 kW. Na vybraných trzích se bude nabízet i 3,0 V6 dCi (V9X) o výkonu 177 kW a stejný maximální výkon poskytne i zážehový 3,5 V6 (V4Y). Pro čtyřválcové turbodiesely bude k dispozici i manuální převodovka.
Renault Latitude vznikl ve spolupráci vývojových center ve Francii a Jižní Koreji. Vyrábí se (stejně jako Renault Koleos) v korejském Busanu v továrně Renault-Samsung-Motors. Na zdejším trhu se již také prodává podobný model Samsung SM5. Ten v loňském roce dosáhl počtu 60 tisíc prodaných aut.