Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault má novou dodávku. EZ-Flex je miniaturní elektrododávka do města

David Bureš
Diskuze (8)

Nové experimentální vozítko Renault EZ-Flex je jen 3,86 metru dlouhá dodávka, speciálně navržená pro provoz ve městě.

Renault je nejen výrobce osobních aut, ale také užitkových. A právě v oblasti lehkých užitkových vozidel nyní představuje zajímavou novinku, experimentální vozítko Renault EZ-Flex. Světu se poprvé představí na pařížské výstavě Viva Technology, která se koná od 16. do 18. května.

Novinka je reakcí na předpovědi, že do roku 2050 objem přepravovaného zboží vzroste čtyřikrát, přičemž už do roku 2030 bude více než 60 % světové populace žít ve městech. Takový růst si bude žádat nové typy vozidel, přičemž Renault EZ-Flex má být právě jedno z nich. Automobilka přitom počítá s jeho výrobou, v rámci zhruba dvouletého projektu jej zapůjčí vybraným firmám nebo úřadům napříč Evropou.

Navrženo je pro pohyb v městských ulicích, konkrétně pro tzv. převoz zboží na poslední míli, tedy přepravu zboží po centrech měst. Z toho důvodu je EZ-Flex opravdu miniaturní, dlouhý je pouhých 3,86 metru, široký 1,65 metru a vysoký 1,88 metru. Jednoduše se tak vejde na běžná parkoviště, na rozdíl od větších dodávek, zároveň však jeho kompaktní karoserie ukrývá slušný nákladový prostor o objemu tří metrů krychlových. Díky nákladové hraně ve výšce 76 centimetrů nad povrchem vozovky je nákladový prostor dobře přístupný, výhodou jsou i široké možnosti konfigurace zadní části pro potřeby různorodé klientely.

Auto je navíc neskutečně obratné, a to díky skvělému poloměru otáčení s hodnotou 4,5 metru. Dovnitř je skvělý přístup díky široce otevíraným dveřím, řidič má pak výtečný výhled ven. Ovládání je jednoduché a jasné, velká obrazovka multimediálního systému je skvěle na očích.

I kvůli zaměření na provoz po městech je EZ-Flex elektromobilem. Sílu elektromotoru výrobce neuvádí, kapacita baterií má každopádně stačit na ujetí 150 kilometrů. To je podle Renaultu více než dostatečná hodnota, protože tento typ vozidel v průměru ujede jen 50 kilometrů za den.

Více o potřebách případných klientů však Renault bude teprve zjišťovat v rámci zmíněného projektu. Zapůjčená vozidla firmám a úřadům totiž budou vybavena speciálními senzory zjišťujícími informace o geolokaci, počtu ujetých kilometrů, spotřebě energie, rychlosti nebo také četnosti zastavení při jízdě a počtu otevření dveří. Data chce automobilka využít pro další vývoj těchto aut, která díky tomu budou lépe přizpůsobena cílovému využití.

David Bureš
Diskuze (8)

Doporučujeme

21. 4. 2019 14:12
Re: nákladová hrana 76cm nad vozovkou.
76 cm je vhodná výška na nakladanie a vykladanie, aby si sa s 10-15 kilovou debničkou nemusel zohýbať, v prípade vysokozdvižného vozíka je nakladacia výška fuk.
21. 4. 2019 14:09
Re: Hele jako Renoulte!
Vážne? https://group.renault.com/innovation/vehicule-electrique/
19. 4. 2019 23:29
nákladová hrana 76cm nad vozovkou.
pro pohodlné nakládání. Pane redaktore to je výška pro pohodlné pití kávy u pracovního stolu. Zkus te nad těmi čísly přemýšlet a ne jen kopírovat tiskové zprávy. nebudete za troubu.
Avatar - WinDiesel
19. 4. 2019 20:55
Re: Tohle by měli
To bychom ovšem žádné jídlo NEDALI :-) :-) :-) PO PRVNÍM ZÁKAZNÍKOVI BY SE JIM BATERKY VYBILY a jak známo baterie se moc rychle nedobíjejí ...
19. 4. 2019 19:03
Re: Hele jako Renoulte!
Myslím, že táto čínska dodávka nie je konkurentom pre uvedený malý elektromobil. Myslím že vrámci faceliftu chystá Renault aj elektrickú verziu Masteru. Samozrejme Čína šlape, zdravá konkurencia je len prínos.