Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Magnum: Druhé letošní setkání

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Společnost Renault Trucks začátkem prosince uzavřela letošní oslavy 20. výročí modelu Magnum a uspořádala setkání řidičů a jejich vozidel ve své sídle v Lyonu.

Renault Trucks po fotografické soutěži na webu jentredanslalegende.com pozval celkem třicet řidičů s jejich vozy Magnum k návštěvě sídla společnosti v Saint-Priest v oblasti Lyonu.

Na začátku tohoto setkání byly tahače účastníků zaparkovány na hlavní třídě ve výrobním závodě naproti budově, v níž sídlí vedení. Následovala návštěva Fondation Marius Berliet Museum, kde se účastníci mohli seznámit s bohatou historií výroby užitkových vozidel ve Francii.

V odpoledních hodinách se kolona třiceti tahačů Renault Magnum za doprovodu policie vydala na cestu na veletrh užitkových vozidel Solutrans 2011 probíhající v areálu Euroexpo v Lyonu. Zde byl pro tahače vyhrazen prostor přímo před hlavním vstupem na výstaviště.

Celou akci zakončil slavnostní večer v americkém stylu uspořádaný na stánku značky Renault Trucks na veletrhu Soluntras 2011.

Renault Magnum

Renault Magnum se představil v roce 1990 a při své premiéře překvapil designem své kabiny i nabídkou prostoru pro řidiče. Kabina se zcela plochou podlahou v při svém uvedení nabízela na výšku 1,87 m a v současnosti mají řidiči Magnumu na výšku k dispozici více než 2,0 m.

Za návrhem původní podoby Renaultu Magnum z roku 1990 stojí Marcello Gandini. Tento designér v letech 1963 až 1980 pracoval pro studio Bertone a mezi jeho nejslavnější díla patří Lamborghini Miura, Countach a Diablo, Lancia Stratos, Fiat X1/9 nebo Citroën BX.

Mezi milníky modelové řady Magnum patří vedle let 1990 a 1991 i rok 1996, kdy bylo do nabídky pohonných jednotek zařazeno evropské provedení šestiválcového motoru Mack E 7 od americké firmy Mack Trucks, tehdejší pobočky společnosti Renault Trucks.

Mezi lety 1990 až 2000 byly některé verze modelu Magnum postupně opatřeny motory V8 Mack o výkonu 368 kW (500 k) až 412 kW (560 k).

V roce 1997 byly u modelu Magnum Intégral provedeny úpravy v oblasti pohonného ústrojí. Díky nim mohlo dojít k navýšení prostoru v kabině řidiče.

Nové provedení čelních partií Renaultu Magnum se představilo v roce 2001. V nabídce je několik různých provedení kabiny. Další úpravy kabiny se odehrály v roce 2008 a vnitřní výška prostoru pro řidiče se díky nim zvýšila na více než 2,0 m.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)