Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Mégane Grandtour: Tohle kombi má šmrnc

David Bureš
Diskuze (25)
Renault vedle čtvrté generace Scénicu prezentuje v Ženevě také nový Mégane s karoserií kombi. Prohlédli jsme si ho ještě před oficiálním odhalením.

Letošní ročník ženevského autosalonu je především o nových SUV, také prezentované kombíky ale mají co říct. Důležitou premiérou je v tomto ohledu Renault Mégane Grandtour, který jsme si prohlédli ještě před oficiálním odhalením. Nutno podotknout, že tenhle kombík se designově opravdu povedl!

Renault zatím praktičtější variantu nového Méganu ukázal pouze ve formě sportovně laděné verze GT. Také na ženevském stánku francouzské značky se dnes prezentuje pouze tato verze. Se sportovními doplňky to Méganu kombi opravdu sluší. Pokud si však odmyslíme zadní difusor, 18palcová litá kola nebo drsnější výraz díky jinému nárazníku a masce chladiče, stále tu máme tvarově povedené kombi.

Design stejně jako u hatchbacku navazuje na o segment větší Talisman. Jestliže u Talismanu nám světlomety s diodovými "bumerangy" poněkud vadí, u Méganu se tento designový doplněk povedlo zakomponovat lépe.

Elegantní silueta tvarově navazuje na předchůdce, tvary bočního prosklení jsou prakticky shodné. Baculatý zadní blatník pak z některých úhlů připomíná menší Clio Grandtour. Záď opticky rozšiřují koncová světla protažená do víka zavazadelníku. Zajímavostí je nápis Renaultsport, který dokazuje sportovní ladění vozu. Logo této divize nesou i dveřní prahy.

Víko zavazadelníku je rozměrné, nakládací hrana je ve výšce pouhých 60 centimetrů nad vozovkou. Zavazadelník Méganu kombi je 88 cm dlouhý, 110 cm široký a pod plato 47 cm vysoký. Udávaný objem činí 580 litrů. Kufr nabízí dvojité dno nebo jednoduché shrnování roletky klepnutím. Zadní sedadla se sklápí pomocí páček na boku kufru, po jejich sklopení nevznikne shod, ložná plocha je ale mírně naklopená.

Také vnitřek se inspiroval u Talismanu, obrazovka na středovém panelu je u obou modelů shodná. Stejně jako u většího modelu nám vadí použité plasty v okolí tohoto displeje, které se snadno omastí. Volant se pěkně drží, potěší i rozměrné páčky pod volantem nebo sedadla s výraznými bočnicemi. Zatímco u hatchbacku nám vadí omezený prostor na zadních sedadlech, u kombíku je situace lepší, prostor nad hlavu ale stále není nijak zázračný.

Mégane GT bude dostupný s dvěma motory – zážehovou šestnáctistovku se 151 kW doplní turbodiesel 1.6 dCi se 118 kW. Obě jednotky budou sériově spolupracovat s dvouspojkovou převodovkou, standardem bude i systém natáčení kol 4Control.

V prodeji se nový Mégane Grandtour objeví v průběhu září.

David Bureš
Diskuze (25)
5. 3. 2016 01:19
Bože....
Přeplácanej hnus, pan Bureš a spousta zdejších Lojzů se narodila evidentně u kolotoče. Tipuju doma umělý kytky, nad plyšovou sedačkou obraz běžícího jednorožce a ..... novej Megan před barákem. Katastrofa, vkus rusáků, poláků a cikánů.
Avatar - rohYpnol
1. 3. 2016 19:22
Suverén
Tady není pochyb, zadní sloupek úplně v pohodě, a ostatní už tradičně na absolutním třídním vrcholu, originální záď, dokonale harmonický boční profil.

Tady je to za jedna s hvězdou velkou jak brno :yes: :yes: :yes:
Avatar - manitou
1. 3. 2016 16:55
VVV
viděl, vlezl, vyzkoušel - teda zatím jen hb, ale to bude asi u kombi stejné - pěkný interiér, povedený podvozek (sic nedotahujíc na stupně Focus, Astra, Golf). hlavně ať vše funguje, kombi vypadá vážně pěkně, takový talisman vypraný na 90°C ;-) :yes:
Avatar - CommonUser
1. 3. 2016 16:39
Talisman
Toto vyzera na triedny boj vo vlastnej rezii ... rovnake motory, rovnaky interier, rovnaky design. Budu stacit Talismanu podvozokove featury a nejake prkotinky navyse na triedny rozdiel ? Podla mna nie.
Avatar - NSA
1. 3. 2016 16:05
Re: Paráda
Dovolím si nesouhlasit, mě se vždy líbila a moc. A proto jsem si ji koupil a nelituju. Ale co člověk to názor...a tak je to dobře.
P.S. Mínus nemáš ode mě ;-)